De ce a decis o firmă cu origini în Frankfurt să se extindă în Iaşi, chiar în pandemie
De când a apărut pe piaţa locală, în urmă cu trei ani, furnizorul de servicii şi soluţii software Counsel Group Frankfurt (CGF) România a avut o creştere constantă, atât la nivelul liniilor de business, cât şi al clienţilor şi numărului de agenţi, 2021 fiind marcat de dezvoltarea şi consolidarea biroului de la Iaşi, unde investiţiile ajung la 700.000 de euro.
GF România s-a concentrat cu precădere anul acesta asupra vânzărilor datorită oportunităţilor de business pe care le-a generat pandemia de coronavirus, iar obiectivele din 2021 implică transformări şi asupra businessului de aici: creşterea calităţii serviciilor pentru clienţii existenţi, triplarea cifrei de afaceri pentru una din liniile de business, de la 800.000 de euro, la 2,5 mil. euro, transformarea din livrare în metodologia SCRUM (Scaled Agile Framework) pentru cel mai mare proiect al societăţii şi, nu în ultimul rând, extinderea biroului de la Iaşi la 100 de angajaţi. „La nivel internaţional, ne propunem să demarăm primele proiecte în Emiratele Arabe Unite. Localizată în Abu Dhabi, verticala de business pentru CGF UAE este zona de healthcare, care ne dorim să fie o nouă verticală alături de cele de manufacturing, energy and gas utilitites şi de servicii, pe care le livrăm deja în Europa. Începând din luna iulie, perioada de carantină obligatorie pentru Abu Dhabi va fi anulată, astfel că vom intensifica vizitele de lucru necesare clienţilor din regiune”, spune Alexandru Sgâncă ,business unit manager şi country manager CGF România.
Ţinând cont că industria a IT a fost printre cele mai puţin afectate de criza sanitară, firma a avut în 2020 o creştere anuală de 28% şi o cifră de afaceri de 3,6 milioane de euro, pierzând doar două din opt servicii cu principalul client, fapt compensat prin câştigarea anterioară a unei perioade contractuale de cinci ani. Totuşi, compania nu a scăpat de primul an al pandemiei fără provocări, cum ar fi schimbarea de paradigmă de la munca din birou şi desfăşurarea activităţii aproape exclusiv de acasă. Însă productivitatea nu a scăzut, ci – din contră – CGF România a înregistrat o creştere a calităţii serviciilor livrate, iar timpul angajaţilor s-a optimizat vizibil.
Astfel, societatea a devenit conştientă că modul de lucru nu va semăna cu sistemul de dinainte de pandemie, iar viitorul aparţine modelului hibrid de muncă, aplicat extrem de uşor în industria IT. „Ca orice situaţie nouă, această pandemie a venit şi cu oportunităţi, nu numai cu minusuri. Un astfel de efect pozitiv este digitalizarea care a atras după sine dezvoltarea acestor servicii şi o cerere mai mare a forţei specializate de muncă. Pentru companiile de IT, acest lucru înseamnă, pe de-o parte, noi oportunităţi de dezvoltare, iar pe de alta, un efort în plus de a-şi păstra angajaţii performanţi. Un alt efect al pandemiei asupra sectorului de business este că din în ce mai multe companii listate public îşi vor consolida finanţele prin îngheţarea angajărilor interne.”
Fenomenul reprezintă o oportunitate pe termen mediu pentru firmele de servicii care sunt pregătite să colaboreze cu astfel de clienţi, semnalând o noutate faţă de anii anteriori. De asemenea, există o serie de companii indiene care au început să prezinte concurenţă locală în Europa Centrală prin faptul că angajează local şi nu fac doar offshoringul poziţiilor. Cu siguranţă, targetul multor companii din perioada următoare va consta în zona de digitalizare şi automatizare a serviciilor pe care le oferă atât angajaţilor interni, cât şi clienţilor.
În consecinţă, vom fi martorii unei creşteri pentru specialişti IT în zona de servicii cloud, însă mişcarea va reduce numărul de poziţii din aria de suport şi mentenanţă, sectoare acoperite deja de CGF. „Counsel Group Frankfurt este partener Microsoft Gold, Qore Technologies Platinum, Dell Boomi Advanced, dar şi Scaled Agile Framework Silver (din luna mai a acestui an). Pentru cel din urmă menţionat, suntem prima organizaţie din România care se poate mândri cu acest lucru. În organizaţie avem 29 de colegi certificaţi SAFe, ceea ce reprezintă un avantaj competitiv. Oricând putem acompania organizaţiile să facă transformarea la SAFe, prin traininguri şi coaching pentru fiecare rol SAFe, prin consultanţă şi suport de implementare, ajutând clientul să-şi atingă obiectivele de business prin aplicarea principiilor SAFe”, a declarat Alexandru Sgâncă.
Termenul SAFe a fost introdus în 2011 de către Dean Leffingwell, antreprenor şi autor în domeniul software, definit printr-o flexibilitate necesară echipelor şi organizaţiilor cu peste 250 de angajaţi. De altfel, principiile SAFe ajută la dezvoltarea eficientă a soluţiilor software şi păstrează procesul centralizat de luare a deciziilor. Alexandru Sgâncă mai precizează că CGF şi-a construit întotdeauna baza de clienţi prin liderii tehnici pe care îi are în zonele de activitate, iar reputaţia organizaţiei se datorează în primul rând încrederii, aspect tratat doar faţă în faţă la nivel B2B. Decomandată, CGF nu are clienţi companii în România, însă grupul are în plan extinderea zonei de activitate şi în ţara noastră, în ciuda faptului că numărul firmelor care îndeplinesc criteriul de întreprindere mare este în continuare destul de limitat. Cea mai mică societate cu care CGF a încheiat afaceri a raportat venituri de 246 de milioane de dolari în 2019.
„Companiile româneşti, cel puţin în industria IT, s-au adaptat rapid la noile condiţii şi la noul mod de lucru la distanţă. Tehnologiile de videoconferinţă au jucat un rol deosebit de important în această perioadă, adoptarea acestor soluţii a crescut foarte mult, iar companiile au înţeles că se poate comunica eficient şi virtual, activităţile se pot desfăşura în parametri optimi şi în lucrul remote.” Un alt aspect de pe urma căruia au avut de câştigat angajaţii şi angajatorii este conştientizarea bunăstării şi echilibrului dintre muncă şi viaţa personală. Acum, o problemă constă în adaptarea la noile cerinţe ale pieţei şi la atragerea specialiştilor în proiecte de digitalizare care au devenit priorităţi în perioada pandemică.
În ultima vreme, Alexandru Sgâncă a observat o cerere tot mai mare a firmelor pentru data engineering şi data analytics, având în vedere că datele stau la baza unei dezvoltări solide şi informate în cadrul oricărei organizaţii. Treaba specialiştilor în IT este să interpreteze în acest sens datele şi să le folosească în aşa fel încât să genereze valoare de business. „CGF România operează prin cinci unităţi de business: Application Operations Center, Application Management Services, Enterprise Application Integration, Project & Service Delivery Management şi Technology Services.
Unitatea de Application Operation Center este responsabilă de asigurarea unui mediu de producţie stabil şi performant, rezolvând prompt incidentele sau cerinţele clienţilor în timpul şi calitatea aşteptate, prin desfăşurarea activităţilor în program 24/7. Mentenanţa, partea de support pe nivel secundar, cât şi optimizarea proceselor intră în aria de activitate a unităţii de Application Management Services”, spune managerul.
Enterprise Application Integration se ocupă de conexiunea şi comunicarea aplicaţiilor din mediile IT ale clientului, asigurând transferul datelor într-un mod consistent, rapid şi care întruneşte toate cerinţele de securitate. Între timp, Project & Service Delivery Management are ca obiectiv principal comunicarea şi strânsă legătură cu clienţii, iar prin Technology Servicies se înţelege consultanţa în vederea implementării în mediul antreprenorial a unui număr semnificativ de tehnologii. În octombrie 2020, firma a lansat un nou program, CGF Academy, prin intermediul căruia oferă şansa clienţilor de a-şi dezvolta aptitudinile soft şi de ordin tehnic cu ajutorul trainingurilor susţinute de membri seniori ai organizaţiei, sistemul putând fi lansat pe piaţa IT sub forma unei noi linii de business datorită succesului de care s-a bucurat. Totodată, printre provocările cu care se confruntă CGF România se găseşte recrutarea specialiştilor IT, proces alimentat de creşterea exponenţială a proiectelor digitale.
„Un alt aspect pe care îl resimţim este lipsa interacţiunii fizice, atât în cadrul companiei, cât şi în afara ei, prin diferite evenimente la care participam în trecut: conferinţe, târguri, expoziţii, unde era un prilej foarte bun de socializare”, continuă Alexandru Sgâncă. Pentru început, societatea ar beneficia din plin dacă angajaţii s-ar întâlni la birou două zile pe săptămână, modelul hibrid de muncă fiind cel câştigător în viziunea CGF.
„Nu putem face totul online. Ne lipseşte interacţiunea, ne lipsesc discuţiile informale din pauzele de cafea şi, cu siguranţă, ne lipsesc glumele din birou.”
Cariera din IT a lui Alexandru Sgâncă a început în 2008 la Metro Systems România, unde a lucrat până în 2020, pornind la drum ca administrator de aplicaţie într-o echipă care lucra în program de ture, sistem care îi permitea la vremea aceea să îşi ducă la bun sfârşit studiile. După doi ani, actualul manager s-a alăturat echipei de integrare de aplicaţii ca inginer de sisteme de integrare pe tehnologii IBM şi, în anul cinci la Metro Systems, a preluat responsabilitatea departamentului din care face parte, în ultimul an fiind responsabil pentru strategia domeniului dedicat serviciilor de integrare şi platformei pentru echipele de dezvoltare a produselor software: „Întotdeauna mi-a plăcut foarte mult să lucrez cu oamenii, mai mult decât cu tehnologiile, drept urmare, mi-am îndreptat cariera în zona de management”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro