Google incepe razboiul cu Facebook si Twitter

Postat la 15 februarie 2010 49 afişări

Google nu se lasa. Dupa mai multe incercari esuate de a se face remarcat in zona retelelor sociale, proprietarul celui mai mare motor de cautare din lume pariaza acum pe serviciul Buzz pentru a castiga din terenul pierdut.

"Este un atac direct la adresa retelelor sociale, in general, si a Facebook in particular", spune Jeremiah Owyang, analist specializat in social media in cadrul companiei americane de consultanta Altimeter Group. Facebook si Twitter sunt primele nume care vin in minte drept termen de comparatie pentru Buzz, cel mai nou serviciu lansat saptamana trecuta de Google - o retea integrata in paginile Gmail, conceputa in incercarea companiei de a-si gasi totusi locul in piata socializarii pe internet. Buzz vine dupa semiesecul Orkut, reteaua lansata in 2004, care a devenit populara doar intr-un numar destul de restrans de tari, in special in Brazilia, si dupa achizitia Jaiku, un rival al Twitter, care n-a dat nici ea rezultatele scontate.

In linii mari, Buzz pune problema imprietenirii online exact cum fac si celelalte retele deja existente: permite formarea unei comunitati ai carei membri sa interactioneze pe paginile serviciului, sa vada pozele si clipurile video ale prietenilor si sa faca schimb de link-uri cu informatii de pe internet. O buna parte dintre utilizatorii serviciului de e-mail al Google care incearca deja Buzz au constatat ca pot publica mesaje scurte despre ceea ce fac, exact cum se intampla si pe Twitter, sau fotografii si clipuri video accesibile prietenilor, exact cum se intampla pe Facebook. Asemanarea merge chiar mai departe, caci Buzz aduce cu cele doua retele pana si din punctul de vedere al aspectului.

Google mizeaza insa pe cei cativa asi din maneca pentru a-si gasi locul in piata deja aglomerata a retelelor de socializare. Principalul argument ar fi faptul ca, daca majoritatea retelelor sunt folosite in scopuri de divertisment, Buzz propune o abordare diferita. "Serviciul face legatura intre viata personala si cea profesionala", explica Sergey Brin, unul dintre fondatorii companiei. Pe de alta parte, e posibil ca Google sa se descurce mai bine la inca­sarile de pe urma Buzz decat au facut-o alte site-uri de socializare.

"Gmail a fost dintotdeauna o uriasa retea sociala sub acoperire, pentru ca, in cazul multora dintre utilizatori, cei cu care interactioneaza in mod frecvent folosesc deja aceasta casuta de e-mail", adauga Todd Jackson, managerul responsabil de serviciul de e-mail al Google. Intr-adevar, Google a reusit sa faca o poveste de succes din Gmail, care a castigat teren in ultimii ani, chiar daca nu a reusit nici pana acum sa-si depaseasca principalii rivali.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
Buzz,
retea sociala,
Google
/business-hi-tech/it/google-incepe-razboiul-cu-facebook-si-twitter-5505497
5505497
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.