Ce spun Google, Yahoo si Facebook despre internetul romanesc
Piata online din Romania este una dintre cele mai importante din regiune, sustin reprezentanti ai Google, Yahoo si Facebook, prezenti astazi la evenimentul pe teme de online RoNewMedia, existand oportunitati la tot pasul, precum si suficient loc pentru investitii.
Pentru Google, piata romaneasca este importanta, dovada si numirea recenta a unui manager local, dupa cum a punctat Steffen Ehrhardt, project manager & product specialist emerging markets la Google, in cadrul prezentarii sustinute la RoNewMedia, eveniment dedicat mediului online romanesc care se desfasoara pe parcursul a doua zile si care a implicat 32 de companii, 37 de invitati care sustin prezentari, reprezentanti de la 234 de companii si 1.012 participanti.
Reprezentantul Google face referire la numirea lui Dan Bulucea, fost manager al Microsoft, in pozitia de country manager al companiei pe piata locala, obiectivele principale fiind pe de-o parte localizarea unui numar mai mare de produse ale companiei, precum si extinderea in ansamblu a prezentei Google pe piata locala.
In opinia lui Ehrhardt, care nu a facut niciun comentariu legat de situatia Google in Romania, publicitatea online are un potential mare de crestere, iar companiile de advertising din piata ar trebui sa se concentreze mai mult asupra companiilor internationale, care pot implicit genera o piata mai mare ca dimensiuni.
"Exista foarte mult potential, nu doar pentru multinationalele care ar putea investi aici, ci si pentru companiile locale", sustine si Marvin Liao, director comercial pentru regiunea EMEA al Yahoo, despre piata in care compania are 8,2 de milioane de utilizatori, cu mentiunea ca internetul romanesc are toate sansele sa atraga mai mult decat cele cateva procente din bugetele de publicitate.
De aici insa incep problemele, cea mai mare pe piata online din Romania fiind lipsa de continut care sa atraga companiile catre acest mediu de promovare. "Este foarte greu sa avansezi daca nu ai continut", puncteaza Dan Balotescu, managerul MediaInvestment. Totodata, nu exista o dimensiune clara a pietei, in conditiile in care intrumentele de masurare a bugetelor alocate industriei nu le includ, spre exemplu, pe cele directionare catre Google, iar cele legate de audienta sunt mai multe, cu unitati de masura diferite, dupa cum apreciaza Balotescu, ceea ce inseamna ca nu se poate ajunge la un numitor comun.
Pe de alta parte, companiile nu stiu ce sa pretinda mediului online atunci cand aloca bugete de promovare in acest sens. "Toata lumea cere campanii pe Facebook, dar nimeni nu stie in ce consta o astfel de campanie", spune Mihai Fanache, seful MediaCafe.
"Nu spunem ca toti banii din publicitate ar trebui sa mearga catre Facebook, ci doar ca Facebook este o alternativa pentru investitii, un mediu care devine din ce in ce mai popular", a completat Mark Cowan, manager pe zona EMEA in cadrul retelei sociale. Cowan, care a anuntat cu aceasta ocazie si faptul ca Facebook Places si Facebook Deals vor fi probabil lansate in Romania pana la finalul acestui an, a punctat insa ca bugetele ar trebui totusi impartite intre mediile traditionale de promovare si Facebook.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro