Facebook, ca brânza în pască
Competiţia din arena Facebook este acerbă şi, cu toate că multe companii pun la bătaie bugete tot mai consistente pentru promovarea în social media, o majoritate zdrobitoare a internauţilor se declară plictisiţi de mesajele postate pe reţelele de socializare. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile conferinţelor din cadrul RoNewMedia, eveniment care a adunat săptămâna trecută la Bucureşti specialişti de la Google, Facebook, Yahoo! sau Microsoft.
În ceea ce priveşte tendinţele şi evoluţia accelerată a mediului online, specialiştii au remarcat o migraţie de la computere către tablete sau smartphone-uri. În România, circa un milion de persoane accesează reţelele de socializare de pe un telefon mobil, în timp ce la nivel mondial, liderul terminalelor mobile este iPad-ul. În afară de tranziţia către dispozitive mai "comode", utilizatorii par a se reorienta şi către un alt tip de conţinut, cel audio-video, crede Nick Palmer, director pentru strategii de conţinut la MediaCom. "Media audio-video vor fi cel mai consumat lucru pe internet în următorii ani. În această direcţie se îndreaptă industria", a precizat Palmer, adăugând că acest conţinut trebuie să fie uşor de găsit şi să aibă la bază tehnologii accesibile de pe cât mai multe platforme.
Pentru a fi un instrument eficient, Facebook trebuie să fie un "ingredient" de bază al strategiei unei companii, susţine Bruce Bale, director de vânzări CEEMEA global marketing solutions la Facebook. "Pentru a prepara pasca românească aveţi nevoie de brânză, un ingredient esenţial pe care nu-l veţi introduce niciodată după ce aţi scos plăcinta de la cuptor, aşa cum adăugaţi zahăr în cafea. Aşa trebuie procedat şi cu Facebook. Coaceţi Facebook în strategie, nu-l adăugaţi peste, la final", a explicat Bale, aducând o notă locală discuţiilor.
"Companiile uită de multe ori că trebuie să pună pe pagina de Facebook lucruri pe care utilizatorii să şi dea click, nu numai informaţii despre companie", este de părere Alessandro Petrilli, CEEMEA client partner, global marketing solutions la Facebook. Specialistul le recomandă companiilor să nu rămână setate pe ideea că au nevoie de multe "like-uri", deoarece acestea reprezintă, în linii mari, doar audienţa brandului şi devin irelevante în absenţa unei comunicări eficiente cu fanii. Sfatul lui Petrilli pentru companii este să lucreze la interactivitate şi să-şi schimbe imaginea de cover a profilului de Facebook cel puţin o dată la 3-4 zile. Imaginea principală trebuie să rămână însă mereu aceaşi, de preferinţă logo-ul companiei. Cât despre frecvenţa comunicării, "un singur mesaj postat pe zi este suficient, nu 20", crede Petrilli, iar recomandarea sa este ca postările să nu fie publicate în mijlocul zilei deoarece la orele prânzului nu vor atinge "o audienţă optimă".
O companie are nevoie de 3,7 ani pentru a deveni "sociabilă", iar 71% dintre utilizatorii social media se declară plictisiţi de modul în care comunică brandurile în mediul digital, susţine Nils Andres, fondatorul Brand Science Institute, companie care a derulat o serie de cercetări cu privire la evoluţiile din domeniu.
Un alt aspect dezbătut de către invitaţii RoNewMedia sub cupola Bibliotecii Naţionale a fost reorientarea social media de la un model de business bazat pe atingerea unui grup cât mai mare de persoane către unul care ţine cont de "angajamentul" utilizatorilor şi îi vizează pe acei fani care ar putea promova brandul mai departe. "Circa 68% dintre utilizatori sunt mai predispuşi să reţină o reclamă care le-a fost arătată de către un prieten. În plus, de patru ori mai multe persoane sunt predispuse să cumpere ceva care este asociat cu numele unui prieten", a mai explicat Bale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro