Pariu pe un altfel de marketing. „Este o industrie în creştere foarte mare”
Acum 13 ani puţină lume auzise de marketing afiliat, conceptul nefiind cunoscut la scară largă, cel puţin în România. Însă o echipă pasionată de tehnologie a pariat pe dezvoltarea unei astfel de platforme, iar acum compania este listată la bursă şi a început deja şi primii paşi pentru extinderea internaţională. Businessul 2Performant a crescut an de an într-un ritm alert, compania mizând anul acesta pe încasări de 5 milioane de euro.
Este o industrie în creştere foarte mare, la nivel global vorbim de industrie de zeci de miliarde de dolari, iar în România noi am fost «first mover» pe piaţa asta – ne-am lansat în 2009. Era o perioadă destul de romantică ca să zic aşa, nici e-commerce-ul nu era foarte bine dezvoltat, nu mai spunem de marketingul digital. Am crescut însă foarte rapid – în primul an de activitate am avut o cifră de afaceri de 10.000 de euro, în al doilea 100.000, iar anul acesta o să depăşim 5 milioane de euro încasări. Evoluţia a fost bună, ajutată şi de creşterea pieţei de comerţ electronic şi de marketing digital din România”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Star, Dorin Boerescu, CEO şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al 2Performant. El a explicat că marketingul afiliat este complementar celorlalte modalităţi de promovare în mediul online.
„Marketingul afiliat se potriveşte foarte bine pentru comerţul electronic şi atunci el a avut o uşoară inerţie pe piaţa noastră ţinând cont de dezvoltarea sectorului de comerţ online. Însă, marketingul afiliat nu este concurent cu celelalte canale de marketing, el de fapt este un mod diferit de colaborare cu aceiaşi oameni cu care ai lucrat şi ca să cumperi reclama pe Google sau pe Facebook.”
Ce este însă mai exact marketingul afiliat? „Prin platforma pe care noi am dezvoltat-o, şi o dezvoltăm în continuare magazinele online pot descoperi specialişti în marketing online cu care pot colabora după un model la cost pe vânzare. Practic, platforma noastră intermediază publicitate la cost pe vânzare, care este cel mai eficient mod de a cumpăra publicitate în ziua de astăzi”, a explicat Dorin Boerescu.
În prezent, peste 600 de magazine online folosesc platforma 2Performant şi colaborează cu afiliaţi – aşa se numesc cei care o promovează magazinele online prin afiliere.
„Ca să dau câteva exemple, vorbim de comparatoare de preţuri, de oameni care fac review-uri de produse, bloggeri, programatori care construiesc proiecte dedicate de afiliere şi oameni care au o experienţă bună în marketing – ştiu să facă campanii de exemplu pe Google sau pe Facebook şi folosind afilierea ei pot să-şi monetizeze practic aceste skilluri şi această experienţă într-un mod cu totul nou de colaborare în sensul că nu mai ai un job 9 to 5. Tu îţi alegi cu cine lucrezi şi pe ce perioadă şi ştii dinainte comisionul pe care îl primeşti”, a punctat el, menţionând şi că o persoană poate vedea dinainte care este comisionul pe care îl oferă magazinul online din vânzările generate de aceasta.
Prin afiliere prin 2Performant la fiecare euro investit de magazinele online, acestea primesc vânzări în jur de 15 euro. „Am intermediat până acum vânzări de 250 de milioane de euro, dacă nu mă înşel, şi începând de anul acesta am investit şi investim destul de mult în extinderea noastră pe pieţe externe.”
Compania locală de tehnologie are în plan să se extindă în următorii ani în mai multe ţări din regiune şi ulterior la nivelul întregii Uniuni Europene prin integrări cu alte reţele de marketing afiliat din străinătate. Astfel, 2Performant va putea include în platformă mult mai mulţi comercianţi online, inclusiv jucători foarte mari activi la nivel global. Compania a început deja extinderea prin strategia de integrare cu alte reţele de marketing afiliat, cel mai recent parteneriat oferindu-i posibilitatea de a lista AliExpress în platforma sa.
„Strategia noastră pentru următorii ani este să ne extindem în Europa Centrală şi de Est şi în toată Uniunea Europeană prin integrări cu alte reţele de marketing afiliat, să investim în continuare în platforma noastră pentru a o face uşor de utilizat. Sunt mult mai deschişi acum oamenii să lucreze la distanţă, există un interes mult mai mare pentru afiliere din acest punct de vedere – oamenii au înţeles că poţi să lucrezi de acasă, dacă lucrezi de acasă nu mai ai nevoie neapărat să ai un angajator, un singur angajator“, a precizat Dorin Boerescu.
Start-up Pitch
Invitat: Mikk Loanemets, cofondator al Income Marketplace
Ce face? Start-up-ul din Estonia, listat pe platforma SeedBlink, dezvoltă o platformă de investiţii alternative şi o aplicaţie mobilă care le permite utilizatorilor să investească în împrumuturi din întreaga lume sume pornind de la
10 euro pentru care pot primi dobânzi între 7 şi 12% pe an.
„Am început să lucrăm la proiect în primăvara-vara anului trecut şi am lansat platforma în februarie anul acesta. Deci încă nu avem nici măcar un an de când suntem pe piaţă, dar până în prezent am reuşit să atragem patru entităţi nonbancare care acordă împrumuturi, ale căror produse de creditare sunt disponibile pentru investiţii. Acum suntem în discuţii cu zeci de emitenţi de împrumuturi - circa 4-5 au trecut prin procesul de due diligence şi cu care suntem în proces de onboarding în următoarele luni. Până în prezent, în total au fost investiţi puţin peste
3,3 milioane de euro în aceste produse de împrumut pe platforma noastră şi suma creşte în fiecare săptămână. Deci suntem foarte optimişti şi considerăm că este un moment foarte, foarte bun pentru acest tip de business acum”.
Start-up Update
Invitat: Florin Stoian, fondatorul Milluu - platformă complexă pentru digitalizarea proceselor de management al proprietăţilor
Ce e nou? Start-up-ul local are în plan ca anul viitor să ia o nouă finanţare, cuprinsă între 3-5 mil. euro, care să îi permită să se extindă la nivel regional într-un ritm accelerat. Cu ajutorul ultimei runde de finanţare de 800.000 euro, echipa Milluu a adăugat o nouă aplicaţie în cadrul platformei sale – Milluu Partner –, care este dedicată partenerilor şi care îi permite să scaleze businessul mult mai uşor la nivel naţional şi internaţional.
„Ne-ar trebui circa 3-5 milioane de euro pentru următorul an, un an şi jumătate, pentru cele două pieţe pe care vizăm extinderea - România şi Polonia, dar nu este o sumă fixă, depinde de foarte multe lucruri, în principal de numărul de apartamente pe care noi le putem aduce în portofoliu cu fondurile actuale. Suntem încă destul de stabili din punct de vedere al finanţării precedente şi nu avem o presiune foarte mare în prezent, însă vrem să devenim un jucător însemnat, în speţă în România, unde ne dorim să fim reper pe tot ce înseamnă închirieri – când spui închirieri de apartamente toată lumea să se raporteze la Milluu în următorul an, adică în 2022. Acest lucru înseamnă o consistenţă, pentru că Milluu are două roluri – are rolul de a duce tehnologia într-o piaţă complet netehnologizată (cea a închirierilor de apartamente - n.red.) şi are totodată un rol foarte important, de cele mai multe ori neplăcut, şi anume un rol educaţional pentru că schimbăm obiceiuri care sunt create în zeci de ani de zile.”
Invitat: Cătălin Meşter, cofondator şi CEO al Voxa - aplicaţie pentru cărţi în format audio şi electronic
Ce e nou? Start-up-ul local Voxa (fost Storis) vrea ca anul viitor să acceseze o nouă finanţare, obiectivul fiind de a obţine suma de 1,2 milioane euro, bani necesari pentru a se putea dezvolta
într-un ritm accelerat pe plan local şi pentru a putea scala pe pieţe externe.
„Cel mai probabil, anul viitor vom avea o nouă rundă. Chiar acum am discutat despre acest proces. Ştiu că în România lumea nu este chiar conştientă de modul nou de a funcţiona, în care creşterea este mai importantă ca veniturile, fiindcă fără o creştere destul de rapidă nu ai cum să faci faţă într-o piaţă foarte, foarte alertă. Deci anul viitor vom demara o rundă de 1,2 milioane euro cel mai probabil undeva în lunile mai-iunie.“
Start-up Star
Invitat: Dorin Boerescu, CEO şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al 2Performant - platformă de marketing afiliat
Următorul pas pentru liderul pieţei locale de marketing afiliat: expansiunea la nivel internaţional.
„Strategia noastră pentru următorii ani este să ne extindem în Europa Centrală şi de Est şi în toată Uniunea Europeană prin integrări cu alte reţele de marketing afiliat, să investim în continuare în platforma noastră pentru a o face uşor de utilizat.“
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Seedblink şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro