Si de maine renunt la secretara
Asistentul personal virtual si ceasurile cu acces la internet sunt doar doua dintre dispozitivele inteligente pe care Microsoft si Intel le-au dezvoltat in ultimii ani, in incercarea de a contracara scaderea generala a cererii de computere personale.
Laura e o asistenta virtuala - un soft produs de Microsoft, care te intampina dimineata cand deschizi calculatorul, prezinta agenda cu intalniri de peste zi sau se ocupa de cumpararea unor bilete online pentru un zbor de afaceri. Asistenta virtuala saluta, programeaza intalniri sau poate sa dea sfaturi in ce priveste vestimentatia persoanei care se afla in fata calculatorului. “Scopul Microsoft in urmatoarea perioada este de a pune o Laura pe biroul fiecarei persoane care isi doreste un ajutor personal”, spun oficialii companiei, citati de New York Times. De fapt, Laura si alte inventii ca ea indica o noua strategie a Microsoft de a-si diversifica oferta, in conditiile in care vanzarile de PC-uri scad.
Peisajul s-a schimbat, astfel incat daca pana nu de mult laptopurile pareau speranta furnizorilor de hardware confruntati cu o cerere mai redusa de PC-uri, acum cea mai buna perspectiva par s-o aiba netbook-urile - mini-laptopuri care indeplinesc cerintele de baza ale navigarii pe internet. In acest an, la nivel mondial, vanzarile de netbook-uri sunt asteptate sa urce la 7,8 milioane de unitati, in crestere cu pana la 50% fata de anul trecut, potrivit companiei de cercetare de piata Gartner. In schimb, volumul vanzarilor de laptopuri ar urma sa creasca in acest an doar cu 15%, iar vanzarile de desktop-uri sa cunoasca o scadere in jur 21%, potrivit datelor publicate de compania americana Citi Investment Research.