Tehnologia Sic
Marii producatori de electronice isi freaca mainile: anul acesta vanzarile mondiale de gadgeturi vor salta cu 11%, totalizand peste 125 de miliarde de dolari. Si cand o afacere promite, oferta de produse devine ametitoare. Lucru dovedit la Consumer Electronic Show 2005.
Marii producatori de electronice isi freaca mainile: anul acesta vanzarile mondiale de gadgeturi vor
Cel mai mare targ IT&C din America, Consumer Electronics Show (CES) 2005, desfasurat recent la Las Vegas, a fost un prilej de etalare al celor mai stralucitoare echipamente de ultima ora, dar si scena unor intalniri de gradul trei intre cei mai cunoscuti si bogati oameni din lume, adevarati eroi civilizatori ai epocii hi-tech.
S-au calcat pe picioare 2.600 de expozanti, "intinsi" pe o suprafata de 140.000 de metri patrati, iar printre standurile lor s-au plimbat 140.000 de vizitatori din 110 tari. De fapt, intreaga agitatie din jurul evenimentului se explica foarte simplu: vanzarile de echipamente electronice explodeaza. Cresterea este stimulata de cererea tot mai mare de produse multimedia, de la televizoarele cu ecrane plate pana la camerele digitale si playerele care incap cu usurinta in buzunar. Omenirea civilizata pare sa aiba o singura preocupare majora: entertainment-ul digital.
Toata lumea e de acord ca in 2005 industria gadgeturilor o ia incet pe urmele pantofului de tenis. Altfel spus, la produsele electronice de larg consum, moda a ajuns sa conteze la fel de mult ca functionalitatea. "Tehnologia este o extensie a stilului personal. Mai nou, IT-ul este sic. Oamenilor le place sa se laude cu gadgeturile achizitionate, asa cum doamnele se lauda cu ultima poseta cumparata la Milano", a pus diagnosticul un expozant.
La CES 2005 s-au batut cateva recorduri: a fost lansat primul televizor cu plasma cu diagonala de 102 inci (2 metri si jumatate) si primul telefon mobil care traduce vorbele in text scris. Interes au starnit si gecile de schi, caciulile si ochelarii multimedia, indesate cu microfoane, difuzoare sau ecrane cu cristale lichide. Pana si serverele de mare putere au fost dotate cu carcase aerodinamice. CES a fost anul acesta si "ringul" unde s-au intalnit cativa dintre cei mai puternici oameni ai planetei, mogulii care stabilesc an de an, prin discursurile pe care le tin in fata miilor de spectatori si a camerelor de luat vederi, tendintele industriei IT.
"A venit timpul, doamnelor si domnilor, sa intre in scena omul zilei. El este Sultanul software-ului, Ducele DOS-ului, Arhiepiscopul sistemului binar, Stapanul lui PowerPoint, Maharajahul de la Microsoft, Nabucodonosorul Internetului!".
Autorul neobisnuitei prezentari este popularul prezentator de televiziune Conan OBrien, debordand pe scena targului anual Consumer Electronics Show 2005 din
In rarele ocazii cand Gates vorbeste unui public atat de numeros, o face de obicei pentru a-si prezenta viziunea pe care o are asupra urmatorilor ani si pentru a anunta noi produse si strategii ale gigantului software Microsoft. Cu ocazia altor editii ale CES, Gates a vorbit despre aparitia unor aparate cu nume ciudate pe atunci, cum ar fi "Xbox", consola de jocuri video care le da acum batai de cap japonezilor de la Sony, sau "smartphone", telefoanele inteligente care au inceput sa nu mai fie atat de rare nici pe rafturile magazinelor romanesti.
De data asta, Gates a vorbit despre "stilul de viata digital", care inseamna mai mult decat simpla pasiune pentru gadgeturi. Tehnologia este impinsa tot mai mult catre livingul consumatorului, acolo unde televizorul, combina muzicala, video-recorderul si computerul sunt interconectate si ofera impreuna un pachet unic de informatie si divertisment. Aceasta este viziunea Microsoft, pe care Gates a formulat-o in urma cu trei ani si a sustinut-o apoi puternic prin lansarea unor produse precum Media Center PC (un computer optimizat pentru redarea si inregistrarea de muzica, filme si fotografii), jocurile din seria Halo (Halo 2, lansat in noiembrie 2004, s-a vandut in doar doua luni in 6,3 milioane de copii) sau oferta MSN TV 2, anuntata la inceputul acestui an, prin care televizorul invata sa intre pe Internet, iar utilizatorul "surfeaza" folosind o telecomanda simpla.
Dar nu totul a mers perfect pentru Gates. In timp ce incerca sa demonstreze cum un model nou de camera digitala Nikon stie sa descarce, fara fir, prin unde radio, fotografiile pe calculator,
Targul de la
Insa Apple nu este "dusmanit" doar de Microsoft si Sony; zeci de alti producatori - printre care Zen, iRiver, Philips sau celebrul Walkman - s-au straduit sa lanseze produse care sa rivalizeze cu iPod-ul. Tot pe scena de la
Intr-un top de tip "best of" realizat de The
New York Post pune pe locul al doilea un gadget din categoria multimedia. Realizat de compania start-up Icuiti, V920 Video Eyewear seamana cu o pereche de ochelari de soare, insa lentilele contin cate un miniecran video LCD, iar la rame sunt conectate casti stereo. Ochelarii, destinati pasionatilor de filme sau jocuri video, se pot conecta la aproape orice sursa video sau audio. Utilizatorul are senzatia ca se afla intr-o sala imensa si vede filmul ca si cum ar fi proiectat pe un ecran aflat la o distanta de 3-4 metri. Pretul e cam mare comparativ cu un bilet la cinema, dar cel putin va garanteaza ca puteti sa va vedeti filmele chiar si in varful muntelui: 380 de euro.
In pozitia a treia vine cel mai mare ecran de televizor din lume, fabricat de coreenii de la Samsung. Ecranul are o diagonala de 2,5 metri, cam cat peretele de la dormitorul copilului. O alta idee care a avut succes la
Nu in ultimul rand, ziarul american scrie despre Powergrid Fitness, care a transformat chinul de a da jos kilogramele in plus intr-o adevarata placere: jocurile video. Astfel, "Kilowatt Sport" inlocuieste clasicul joystick cu o platforma de fitness care este actionata prin efortul muscular al jucatorului si care interactioneaza cu oricare dintre consolele de jocuri de pe piata: PlayStation 2, GameCube sau Xbox. Pretul sistemului variaza intre 600 si 900 de euro, in functie de model.
Data fiind avalansa de echipamente noi care apar in fiecare zi, specialistii considera ca principala provocare a viitorului ramane accesibilitatea acestor produse. Cu alte cuvinte vor avea de castigat cei care mentin simplitatea produsului, asa cum Apple a facut cu iPod.
Pe masura ce producatorii ofera tot mai multe echipamente concurente, alegerea unui produs devine tot mai dificila pentru consumatorul final. Prin urmare, primele intrebari pe care si le pune acesta sunt: oare este compatibil cu ce am eu acasa? Cat de greu este de utilizat?
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro