Cum simplifică AI-ul viaţa utilizatorilor de smartphone-uri?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 17 martie 2025 37 afişări

Samsung a menţinut o cotă de piaţă de peste 40% în România în 2024, iar pe segmentul premium se plasează la un nivel constant de peste 30%. De la an la an, creşte apetitul românilor pentru telefoane premium, iar produsele care includ inteligenţa artificială devin tot mai sofisticate. Tiberiu Dobre, vicepreşedinte al Samsung Electronics România şi Bulgaria, povesteşte care sunt aşteptările companiei pentru anul în curs, care este dinamica pieţei şi cum schimbă inteligenţa artificială telefonul în veritabil partener, care este capabil să înveţe şi să se adapteze în funcţie de obiceiurile utilizatorului.

 

„2024 a fost un an de creştere pentru Samsung. Am avut un an foarte bun, în special pe segmentul pre-mium, care dă tonul pieţei. Am reuşit să câştigăm şi mai mulţi utilizatori pe acest segment, ceea ce ne permite să promovăm inovaţiile şi tehnologiile Samsung. Perspectivele pentru 2025 sunt optimiste, mai ales datorită noii game Galaxy S25, unde inteligenţa artificială joacă un rol central”, declară Tiberiu Do-bre, vicepreşedinte al Samsung Electronics România şi Bulgaria. Deşi este încă devreme pentru o eval-uare completă a începutului de an, adaugă tot el, este vizibil interesul crescut pentru modelele lansate recent.

Compania a menţinut anul trecut o cotă de piaţă de peste 40% în România, iar pe segmentul premium Samsung se plasează constant la peste 30%. „Pentru 2025, suntem optimişti că piaţa va avea o evoluţie bună şi că vom menţine cel puţin performanţele de anul trecut”, spune reprezentantul compa-niei.

Piaţa smartphone-urilor din România a crescut cu 3% din punct de vedere valoric în 2024, datorită pre-ferinţei consumatorilor pentru modele premium. În ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute, piaţa a fost relativ constantă, ceea ce, punctează Tiberiu Dobre, „nu este un lucru rău, având în vedere tendinţa de contracţie din vestul Europei. Deşi în 2024 s-a înregistrat o scădere de 2% pe segmentul de unităţi, valoarea pieţei a crescut, ceea ce înseamnă că preţul mediu al smartphone-urilor a crescut, iar ponder-ea telefoanelor premium s-a mărit. Ne aşteptăm ca această tendinţă să continue şi în 2025.”

Perspectivele sunt de creştere în ce priveşte evoluţia companiei şi pentru acest an, Samsung consid-erând că noua gamă de smartphone-uri S25, în care inteligenţa artificială (AI) primeşte un rol central, va contribui la acest rezultat. „Seria Galaxy S25 este foarte bine primită de consumatori, deoarece in-tegrează inteligenţa artificială într-un mod intuitiv. Utilizatorii caută din ce în ce mai mult funcţionalităţi care să le simplifice viaţa, iar AI-ul joacă un rol esenţial în acest proces. Observăm un interes crescut pentru telefoane care oferă experienţe personalizate, adaptate nevoilor fiecărei persoane, iar noile mod-ele Galaxy sunt dezvoltate exact în această direcţie”, conform reprezentantului Samsung. El detaliază că rolul central al AI-ului în seria Galaxy S25 este de a transforma telefonul într-un partener inteligent, ca-pabil să înveţe şi să se adapteze în funcţie de obiceiurile utilizatorului. „Interacţiunea cu device-ul devine mai intuitivă şi mai eficientă, oferind o experienţă personalizată şi fluidă. Utilizatorii lui Galaxy S25 ben-eficiază de o gamă variată de funcţionalităţi avansate bazate pe inteligenţa artificială”, punctează Tiberiu Dobre. De exemplu, AI-ul poate interpreta textul, vorbirea, imaginile şi videoclipurile, facilitând interacţi-uni mai naturale şi rapide. De asemenea, permite navigarea fără efort între aplicaţii şi executarea de acţiuni succesive, cum ar fi partajarea instantă de conţinut multimedia sau salvarea automată a in-formaţiilor importante din conversaţii în calendar.

O funcţie importantă este Now Brief care oferă un rezumat personalizat al zilei utilizatorului. În fiecare dimineaţă, AI-ul poate recomandă cea mai eficientă agendă pe baza priorităţilor utilizatorului, iar seara oferă un rezumat detaliat al zilei, incluzând programul întâlnirilor, deadline-urile şi sugestii pentru optimi-zarea timpului, explică Tiberiu Dobre. „Această funcţie transformă modul în care îţi organizezi ziua şi te ajută să îţi gestionezi mai eficient sarcinile, economisind timp.” 

Un alt avantaj este suportul pentru limba română, inclusă printre cele 20 de limbi disponibile pentru Gal-axy AI. Astfel, utilizatorii din România pot accesa funcţii precum transcrierea şi traducerea în timp real în limba nativă. „În esenţă, inteligenţa artificială integrată în seria Galaxy S25 redefineşte conceptul de smartphone, transformându-l într-un partener AI care simplifică sarcinile zilnice, optimizează organi-zarea timpului şi oferă soluţii rapide şi intuitive pentru o experienţă mai fluentă şi eficientă”, com-pletează Tiberiu Dobre. Inteligenţa artificială ajută utilizatorii să îşi crească productivitatea prin automa-tizarea sarcinilor repetitive, iar funcţii precum transcrierea apelurilor, rezumarea textelor şi organizarea agendei economisesc timp preţios.

 

Apetit mai mare pentru  premium. Piaţa din România este dinamică, cu un consumator bine informat şi deschis către cele mai noi inovaţii tehnologice, conform lui Tiberiu Dobre. Tot mai mulţi utilizatori aleg smartphone-uri premium, ceea ce reflectă o preferinţă accentuată pentru dispozitive performante, de ultimă generaţie.

Durata medie de utilizare a unui telefon este de 2-3 ani. Totuşi, avansul tehnologic accelerat şi integrar-ea funcţiilor bazate pe inteligenţă artificială ar putea influenţa acest comportament, utilizatorii dorindu-şi tot mai mult acces la cele mai recente inovaţii. Samsung îşi propune să extindă durata de viaţă a dis-pozitivelor sale prin actualizări software extinse. Seria Galaxy S25 beneficiază de şapte generaţii de ac-tualizări ale sistemului de operare şi şapte ani de actualizări de securitate. „Acest lucru le permite utili-zatorilor să se bucure mai mult timp de telefoanele lor, fără a fi nevoiţi să le înlocuiască frecvent”, susţine Tiberiu Dobre. Vânzările de smartphone-uri sunt influenţate de mai multe perioade-cheie. Lansările de noi modele au ajuns să fie cunoscute şi asteptate de către utilizatorii şi pasionaţii de tehnologie. De asemenea, finalul de an, marcat de evenimente ca Black Friday şi sărbătorile de iarnă, aduce întotdeauna volume mari de vânzări. Perioada de vară este mai stabilă, dar ofertele şi promoţiile pot stimula achiziţiile şi în această perioadă. „În ultimii ani, industria smartphone-urilor a cunoscut o evoluţie accelerată, iar integrarea inteligenţei artificiale a redefinit modul în care interacţionăm zilnic cu dispozitivele noastre. Ceea ce odinioară părea o inovaţie destinată exclusiv entuziaştilor din domeniu a devenit acum o funcţionalitate indispensabilă, accesibilă tuturor”, con­form reprezentantului compa-niei. Aceste schimbări sunt susţinute şi de tendinţele pieţei: studiul Kantar din 2024 arată că 69% dintre respondenţi consideră AI-ul un factor pozitiv care va stimula inovaţia. „Aceasta se aliniază cu obiectivul nostru de a crea produse care nu doar să răspundă cerinţelor utilizatorilor, dar şi să îmbunătăţească constant experienţa acestora, aducând tehnologia mai aproape în viaţa de zi cu zi”, susţine Tiberiu Dobre.  

 

Carte de vizită Tiberiu Dobre

Cu un parcurs profesional care se întinde pe 27 de ani, Tiberiu Dobre şi-a început cariera în domeniul asigurărilor, apoi a făcut trecerea către domeni-ul tehnic şi telecomunicaţii, conform profilului său de LinkedIn.

1.Œ A preluat funcţia actuală de mai bine de şase ani şi jumătate

2. Anterior a deţinut poziţia de director, high corporate, Vodafone Enterprise, timp de aproape cinci ani

Ž3. Din 2008 şi până în 2013 a lucrat în cadrul HP România, funcţia iniţială fiind de country manager PSG şi, ulterior, country manager printing & personal systems

4. Între 2003 şi 2008 a fost senior account manager în cadrul Nokia România

5. În cadrul Allianz Ţiriac a deţinut funcţia de national sales manager, în perioada 2000-2003

6. Şi-a început cariera în cadrul Generali, ca regional sales manager


Întrebări şi răspunsuri pentru Tiberiu Dobre 

 

Ce poate face un utilizator de telefon din noua gamă prin comenzi vocale?

Cu o simplă comandă vocală, utilizatorii pot controla o gamă largă de funcţii ale telefonului şi ale altor dispozitive din ecosistemul Samsung. De la efectuarea de apeluri şi trimiterea de mesaje, până la căuta-rea de informaţii online şi acţiuni între aplicaţii, totul devine mai uşor prin comanda vocală. Mai mult, prin platforma SmartThings, utilizatorii pot controla device-urilor inteligente din casă, direct din telefon. 

Cum a transformat Samsung inteligenţa artificială într-o realitate concretă?

Samsung a transformat inteligenţa artificială într-o realitate concretă prin dezvoltarea One UI 7, un sis-tem de operare care integrează AI şi care înţelege nevoile şi preferinţele utilizatorilor. Acesta oferă o ex-perienţă personalizată şi intuitivă, care evoluează odată cu utilizatorul.

Prin utilizarea platformei Snapdragon 8 Elite personalizate, Galaxy S25 dispune de o putere de procesare ridicată, care optimizează funcţiile AI, permiţând utilizatorilor să efectueze sarcini complexe direct pe telefon, fără a fi nevoie de conexiune la cloud. De asemenea, cu AI-ul multimodal, telefonul poate înţele-ge text, imagini, vorbire şi videoclipuri, îmbunătăţind interacţiunea. Totodată, confidenţialitatea datelor este asigurată prin criptare avansată, pentru o experienţă mobilă atât sigură, cât şi eficientă.

Ce impact vă aşteptaţi să producă acest tip de produse, care integrează AI-ul, în felul în care este utili-zată tehnologia şi, în cadru mai larg, al vieţii utilizatorilor?

Credem că inteligenţa artificială va schimba cu adevărat modul în care folosim tehnologia, făcându-ne viaţa de zi cu zi mult mai simplă şi mai eficientă. Prin automatizarea sarcinilor de rutină, personalizarea experienţelor şi optimizarea performanţei dispozitivelor, AI-ul le va permite utilizatorilor să devină mai productivi, creativi şi conectaţi.

Potrivit unui studiu realizat anul trecut cu împreună cu Kantar, 85% dintre consumatorii premium sunt de părere că AI-ul poate fi un partener valoros la locul de muncă, completându-le abilităţile. De asemenea, aproape 70% dintre aceştia consideră că AI-ul le economiseşte timp, reducând sarcinile repetitive. Prac-tic, acest tip de produse îi va ajuta să fie mai eficienţi şi să îşi organizeze mai bine viaţa, optimizând modul în care folosesc tehnologia zi de zi.

Cui se adresează acest gen de produse? 

Produsele cu AI se adresează tuturor celor care doresc să beneficieze de tehnologie avansată şi de expe-rienţe personalizate. Se adresează atât pasionaţilor de cele mai noi inovaţii tehnologice, cât şi celor care doresc să îşi îmbunătăţească viaţa de zi cu zi prin tehnologie accesibilă şi intuitivă.



Un brand care a mizat pe AI

Simona Panait, director de marketing în cadrul Samsung Electronics România şi Bulgaria: „Toate produsele noastre fac parte dintr-un ecosistem interconectat, în care fiecare dispozitiv lucrează împreună cu celelalte, adaptându-se nevoilor individuale ale fiecărui utilizator şi oferind o experienţă flu-idă şi integrată. Astfel oferim un întreg univers de soluţii care îmbunătăţesc viaţa de zi cu zi.”

 

Samsung a fost printre primele branduri care au mizat pe tehnologia AI pe piaţa locală, consumatorii fi-ind interesaţi de produse mai inteligente şi mai uşor de utilizat, afirmă Simona Panait, director de mar-keting în cadrul Samsung Electronics România şi Bulgaria. Tot ea povesteşte că Samsung a reuşit să îşi consolideze poziţia de lider în tehnologie şi inovaţie pe piaţa din România, devenind un brand de refer-inţă pe fiecare segment, de la smartphone-uri şi televizoare, până la electrocasnice şi dispozitive wear-ables. „Am reuşit să aducem produse de top pe piaţa românească, precum seria Galaxy S25. Un aspect cheie al evoluţiei noastre a fost îmbunătăţirea continuă a experienţei utilizatorilor. Acest lucru s-a reflec-tat nu doar în calitatea şi performanţa produselor, dar şi în crearea unui ecosistem interconectat şi uşor accesibil, care face ca tehnologia să fie mai integrată şi mai prietenoasă pentru utilizatorii din România.”

Reprezentanta companiei adaugă că Samsung este perceput drept un brand de încredere. „Conform topului realizat de Kantar anul trecut, Samsung este cel mai puternic brand din 100 de companii evalu-ate, aşa cum sunt percepute de consumatorii români. Această poziţie ne onorează şi ne inspiră să con-tinuăm să inovăm şi să aducem soluţii care să îmbunătăţească viaţa consumatorilor noştri.”

Un astfel de pas este integrarea inteligenţei artificiale în toate produsele Samsung, ceea ce plasează compania într-o poziţie unică pe piaţă. „Nu ne concentrăm doar pe tehnologie, ci punem un accent de-osebit pe crearea unei experienţe unice, personalizate şi intuitive pentru utilizatori, astfel încât tehnolo-gia să devină un adevărat partener în viaţa lor cotidiană. Toate produsele noastre fac parte 

dintr-un ecosistem interconectat, în care fiecare dispozitiv lucrează împreună cu celelalte, adaptându-se nevoilor individuale ale fiecărui utilizator şi oferind o experienţă fluidă şi integrată. Astfel oferim un întreg univers de soluţii care îmbunătăţesc viaţa de zi cu zi”, conform Simonei Panait.

Ce rol joacă strategia de comunicare, în acest context? Anul trecut, povesteşte reprezentanta compa-niei, Samsung a pus bazele strategiei „AI for All”, care se concentrează pe integrarea inteligenţei artifi-ciale în toate categoriile de produse pentru a face tehnologia inteligentă accesibilă nu doar pasionaţilor de gadgeturi, ci tuturor consumatorilor. În 2025, compania îşi va concentra eforturile pe consolidarea acestei viziuni şi pe conectivitatea produselor din portofoliu. 

Un exemplu perfect pentru a ilustra acest ecosistem conectat este posibilitatea ca un utilizator să înceapă să vizioneze un film pe televizorul Samsung şi să-l continue pe telefonul Galaxy, fără întreruperi, explică Simona Panait. În plus, electrocasnicele Samsung, conectate prin aplicaţia SmartThings, pot fi controlate de la distanţă, permiţându-le utilizatorilor să gestioneze toate device-urile din casă într-un mod fluid şi uşor. Reprezentanta companiei adaugă că utilizatorii Samsung sunt extrem de diversificaţi: de la profesionişti în căutare de soluţii de productivitate, până la tineri pasionaţi de tehnologie şi familii care îşi doresc un stil de viaţă conectat. 

Pentru a ajunge eficient la consumatori, „ne bazăm pe un mix de medii online şi offline, asigurându-ne că mesajele noastre sunt transmise constant şi coerent. Comunicarea continuă cu presa şi canalele media tradiţionale este esenţială pentru a construi o relaţie de încredere şi a menţine vizibilitatea brandului. În paralel, reţelele de socializare şi ambasadorii de brand din Team Galaxy joacă un rol cheie, ajutându-ne să prezentăm inovaţiile într-un mod autentic şi captivant, dar şi să interacţionăm direct cu utilizatorii, oferindu-le conţinut relevant şi creând o comunitate activă în jurul brandului”, punctează Simona Panait. În ultimii ani, comunicarea Samsung pe plan local s-a adaptat la evoluţia tehnologică rapidă şi la schimbările şi nevoile consumatorilor, punând un accent tot mai mare pe personalizarea experienţelor şi pe crearea unor conexiuni autentice cu utilizatorii.

Un exemplu, spune reprezentanta companiei, este integrarea suportului Galaxy AI în limba română, lansat în 2024. Eliminarea barierelor lingvistice permite utilizatorilor posibilitatea de a interacţiona mai natural cu tehnologia, în limba lor nativă. „Totodată, am consolidat comunicarea în jurul ecosistemului Samsung, evidenţiind avantajele conectivităţii prin platforma SmartThings, care integrează perfect toate device-urile, de la smartphone-uri şi televizoare, până la electrocasnice şi wearables. În plus, 

ne-am concentrat pe educaţia digitală, ajutând consumatorii să descopere şi să utilizeze la maximum beneficiile tehnologiei Samsung în viaţa de zi cu zi. Scopul nostru este ca inovaţiile noastre să nu fie doar accesibile, ci şi să devină un partener esenţial în rutina lor zilnică”, susţine Simona Panait. În con-strucţia strategiei de comunicare a brandului, povesteşte reprezentanta companiei, primează înţelegerea profundă a comportamentului şi nevoilor consumatorilor. „Integrăm valorile fundamentale ale brandului Samsung - excelenţă, inovaţie şi integritate - în fiecare mesaj, asigurându-ne că sunt coer-ente şi relevante pentru publicul nostru.”

Cât priveşte preocupările consuma­torilor români, este vizibil un interes crescut pentru tehnologia AI, în special în segmentul de smartphone-uri, punctează reprezentanta companiei. Conform unui studiu real-izat în 2024 împreună cu firma de cercetare de piaţă Cult Research, „62% dintre români se uită cu entu-ziasm la integrarea AI în viaţa lor cotidiană şi aşteaptă ca aceasta să fie prezentă în toate produsele pe care le utilizează. În plus, 89% dintre aceştia consideră că tehnologia AI reprezintă un criteriu important în achiziţionarea unui smartphone, ceea ce arată o schimbare semnificativă în preferinţele consumato-rilor şi o tendinţă tot mai mare către adoptarea tehnologiilor inteligente”, conchide Simona Panait. 

LANSARE Noua serie Galaxy S25, incluzând modelele S25, S25Ă şi S25 Ultra, redefineşte conceptul de smartphone prin integrarea inteligenţei artificiale. Inteligenţa artificială aduce funcţii personalizate, precum traducerea live a apelurilor, editarea inteli-gentă a fotografiilor şi optimizarea performanţei pentru o utilizare mai fluidă şi intuitivă.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.