Dati drumul la angajari!
In conditiile in care sute de mii de oameni isi cauta un loc de munca in aceasta perioada si este de asteptat ca numarul somerilor sa creasca in continuare, o slujba care creeaza la randul ei alte cate zeci de locuri de munca devine mai importanta ca oricand. BUSINESS Magazin si-a propus sa identifice acele investitii care pot genera un numar cat mai mare de slujbe, direct si indirect.
Cu toate acestea, si in conditiile in care premisele economice s-au schimbat din cauza crizei, lista celor mai recente investitii (si anunturile facute de companii dau o imagine totusi clara asupra motoarelor ce incearca sa tureze din nou economia.
O investitie care a generat in mod direct, dar si indirect sute de locuri de munca este fabrica de la Urlati (Prahova), a companiei Procter&Gamble (P&G), care ar urma sa devina cel mai mare centru de productie detinut de firma in Europa. P&G are in Romania 850 de angajati in trei entitati, "pentru fiecare dintre acestea fiind create inca cel putin alte trei posturi in afara companiei", declara Cornelia Sofronie Pitigoi, external relations manager, P&G Marketing Romania. In urma unei investitii de circa 100 de milioane de dolari, compania, care are pe piata romaneasca o cifra de afaceri de aproape 300 de milioane de euro, a ridicat de la zero o fabrica de sampoane care a inceput productia in iulie.
Pe termen mediu si lung, productia fabricii va fi exportata in pietele a 20 de tari externe, vanzarile produselor de la Urlati urmand sa ajunga, conform estimarilor facute de Ziarul Financiar, la aproape jumatate de milion de euro. De la inceputul anului trecut, compania a angajat 240 de oameni pentru noua fabrica in care produce balsamuri de par si sampoanele Pantene, Wash&Go si Head & Shoulders.
Constructia fabricii, care a fost o cursa contracronometru, fiind ridicata in numai un an, este o gura de aer pentru locuitorii orasului prahovean, care se confruntau cu o lipsa acuta a locurilor de munca. Numai pentru constructia efectiva a fabricii au fost angajati 700 de oameni care au lucrat la santier, iar "in acest moment avem 70 de muncitori care lucreaza la activitati de finisare", spune reprezentanta P&G. Ea completeaza ca firma are si furnizori care asigura serviciile de paza, de curatenie, de mentenanta.
"Numarul furnizorilor variaza in functie de etapele de desfasurare ale proiectului", spune Sofronie, care precizeaza ca numarul furnizorilor se ridica la cateva sute - numai in ce priveste fabrica de la Urlati, cifra care ii include si pe partenerii cu care P&G are relatii de afaceri ocazionale. In randul partenerilor, "predomina companiile din Romania", mai spune Sofronie, care precizeaza ca numarul furnizorilor mari (care asigura spre exemplu materia prima si transportul) se ridica la cateva zeci de firme.
Pentru grupul Dacia-Renault, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 2,125 miliarde de euro, acesti parametri sunt mult mai impresionanti. "Dacia lucreaza in total cu 1.132 de societati prestatoare de servicii, dintre care 720 sunt firme romanesti", declara Liviu Ion, director de comunicare al Dacia. La sfarsitul anului 1999, Dacia avea 26.475 salariati care lucrau cu totii pe platforma industriala de la Mioveni (Arges). Numarul lor s-a redus apoi, ajungand la circa 12.000 in 2004, pentru ca in prezent sa depaseasca 14.300. Grupul Renault are insa in Romania diviziile Renault Technologie Roumanie, directia comerciala Dacia Renault Nissan si RCI - Renault Crédit International, iar numarul salariatilor se apropie de 18.000.
De slujbele din cadrul grupului Dacia-Renault se leaga insa atat reteaua autorizata Dacia (cuprinzand personalul din vanzari, service si piese de schimb), care are aproape 3.500 de salariati, cat si cea de furnizori, transportatori si prestatori de diverse servicii in folosul Dacia, inclusiv catering, de pilda - firme ce in total au peste 4.300 de salariati.
Dintre firmele legate de activitatea producatorului de autovehicule, in Romania sunt patru furnizori de componente auto care lucreaza exclusiv pentru Dacia: Cortubi (pentru tevile de esapament), Euro APS (pentru planse de bord si bare parasoc), Valeo Controls (pentru elemente de climatizare) si Johnson Controls (pentru scaune). In privinta Johnson Controls, precizeaza Ion, exclusiv pentru Dacia lucreaza cele doua fabrici din judetul Arges - cea din Pitesti, care produce armaturi de metal pentru scaunele masinilor, care sunt apoi asamblate impreuna cu alte elemente textile la unitatea de lucru de pe platforma industriala Mioveni. In total, in prezent cele doua fabrici au 460 de salariati; in 2002, atunci cand Johnson Controls a prelat sectia de scaune de pe platforma, existau 285 de angajati, fosti angajati ai Automobile Dacia, specializati pe aceasta meserie.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro