Dr. Wargha Enayati, Preşedinte Executiv Enayati Medical City, fondator Reţeaua privată de sănătate Regina Maria: Mulţi au crezut că mă opresc după o reţea, un oraş medical, dar nu pot. Simt că sistemul medical încă are nevoie de mine
Cunoscut pentru deschiderea primei clinici private din România, pentru introducerea abonamentelor medicale pe piaţa locală, cât şi pentru crearea oraşului medical Enayati Medical City, un concept inovator de medicină integrată, medicul antreprenor Wargha Enayati nu se opreşte aici. Viziunea sa este să revoluţioneze sănătatea în România prin extinderea Oraşului Medical şi continuarea procesului de modernizare a sistemului românesc de sănătate.
„Mulţi au crezut că mă voi opri după crearea unei reţele sau a unui oraş medical, dar nu pot. Simt că sistemul medical încă are nevoie de mine pentru a se aşeza pe standardele pe care pacientul român le merită”, şi-a exprimat Wargha Enayati gândurile care stau la baza spiritului său neobosit în direcţia dezvoltării, dar şi inovării sistemului medical din România. De-a lungul a mai bine de un sfert de secol de antreprenoriat în medicină, numele lui a devenit sinonim cu primele abonamente medicale de pe piaţa locală, cu prima reţea de sănătate privată înfiinţată în România, cu prima clinică dedicată exclusiv femeilor, cât şi cu primele policlinici sociale. Privind înapoi la parcursul său, Enayati se declară mândru de dezvoltarea Reţelei Regina Maria şi de echipa care continuă să ducă mai departe proiectul său de suflet. „Sunt mândru de evoluţia reţelei şi de faptul că majoritatea echipei de management este încă acolo. Mă bucur că Fady a dovedit calităţi de lider şi că Reţeaua a ajuns să fie un actor social important în comunităţile din România”, spune antreprenorul, reflectând asupra anilor petrecuţi în construcţia acestei reţele. „Nevoia de a aduce o schimbare fundamentală în modul în care sunt livrate serviciile medicale în România a fost inspiraţia din spatele acestui concept. După succesul avut cu Reţeaua Regina Maria, am simţit că este necesar să facem mai mult pentru pacienţi. Astfel, am creat un ecosistem medical care să răspundă nevoilor întregii familii, de la vârstnici până la copii”, explică Enayati, reflectând asupra motivaţiilor care au stat la baza creării Enayati Medical City.
Grija pentru vârstnic trebuie să înceapă din copilărie
Cea mai recentă (şi cea mai mare investiţie din sistemul de sănătate privat din ultimii 30 de ani), Enayati Medical City – abreviat EMC – a fost ridicat în zona de nord a Bucureştiului şi este format dintr-un ansamblu de spitale cu o capacitate totală de 300 de paturi, imagistică, săli de chirurgie, 18 paturi ATI, radioterapie, PET CT, medicină nucleară, centru de recuperare şi fizioterapie şi 60 de cabinete medicale care acoperă toate specialităţile, de la medicină de familie până la medicină integrativă. Conceptul de ecosistem se referă însă şi la faptul că proiectul aduce în acelaşi loc şi ajută să lucreze împreună mai multe instituţii medicale private cu obiectivul de a ridica la un nou nivel experienţa pacientului.
Astfel, Enayati Medical City a devenit, potrivit reprezentanţilor acestuia, primul ecosistem medical din România, bazat pe inovaţie, empatie şi parteneri medicali de elită. Acesta integrează două spitale, unul operat de Grupul Memorial Healthcare şi Enayati Hospital, împreună cu un centru rezidenţial premium pentru seniori, Enayati Home, şi o policlinică cu peste 60 de cabinete. Investiţia în proiect, în valoare totală de 64 de milioane de euro, a fost investiţia personală a antreprenorului în proporţie de 60% şi a fost completată de un credit la Banca Transilvania, dar şi de partenerii care operează anumite segmente din spital (parteneri cărora le-a încredinţat operarea spitalului de oncologie, radioterapie, PET-CT şi medicină nucleară, precum şi cei care sunt în ambulatoriu – furnizorii de servicii medicale au contribuit la dotarea spaţiilor medicale, printre care Monza, Neolife, Concierge Medical Intermedicas). Partenerii actuali din Enayati Medical City sunt Spitalul Memorial (Memorial Health Group, Turcia), Neolife Medical Center (radioterapie şi imagistică), Monza ARES (chirurgie intervenţională), Dr. Leventer Centre (dermatologie), Dentovita (stomatologie), Policlinicile Enayati Medical City.
Dr. Wargha Enayati:Motivaţia mea vine din credinţa că trebuie să serveşti comunitatea înainte de orice altceva pe lume. Vreau să las în urma mea un sistem medical mai bun, unul care să pună pacientul în centrul îngrijirii şi să ofere soluţii inovatoare pentru nevoile sale.
„Enayati Medical City a fost inspirat de nevoia de a aduce o schimbare fundamentală în modul în care sunt livrate serviciile medicale în România. După ce am fondat Reţeaua Regina Maria şi am văzut cum poate evolua medicina privată în ţara noastră, am simţit că trebuie să facem mai mult pentru pacienţi”, spune Wargha Enayati. Viziunea iniţială a fost să creeze un ecosistem integrat care să pună pacientul în centrul îngrijirii, oferindu-i acces la cele mai bune servicii medicale de la diagnostic, tratament, recuperare şi până la îngrijiri pe termen lung, totul într-un singur loc: „Enayati Medical City este, în esenţă, un oraş medical creat din suflet, pentru pacienţi!”
Dacă iniţial accentul a fost pus pe îngrijirea vârstnicilor prin integrarea centrului rezidenţial, în perioada imediat următoare deschiderii, antreprenorul spune că a ajuns la concluzia că toată infrastructura pe care a creat-o vine în întâmpinarea problemelor medicale ale întregii familii, astfel că produsele lor s-au diversificat şi au plecat de la premisa că grija pentru vârstnic trebuie să înceapă din copilărie: „Aşa că în acest moment, Oraşul Medical este deschis pentru toate vârstele şi patologiile care au nevoie de îngrijire şi monitorizare”. Acum însă, după ce şi-a adăugat pe cartea de vizită lansarea celui mai mare ecosistem medical din România, primul oraş medical şi cea mai mare investiţie medicală privată din ultimii 30 de ani – Enayati Medical City, el îşi doreşte să meargă mai departe. Cu o viziune pe termen lung, Enayati îşi propune să transforme Enayati Medical City într-un model de referinţă pentru sănătatea din România şi Europa de Est.
Proiectul său se bazează pe un concept inovator de îngrijire medicală integrată, care plasează pacientul în centrul sistemului, oferind o experienţă medicală completă, de la diagnosticare la recuperare, pentru toate vârstele şi etapele vieţii. Extinderea acestui ecosistem reprezintă o componentă esenţială a strategiei sale de dezvoltare. Enayati îşi propune astfel să adauge noi specializări şi servicii în cadrul oraşului medical, acoperind toate etapele vieţii şi patologiile. „Nu pot să mă opresc. Sistemul medical din România încă are nevoie de schimbări profunde, iar eu simt că pot contribui la aşezarea acestuia pe standardele pe care pacienţii români le merită”, spune Enayati, referindu-se la planurile sale de dezvoltare care se întind până în 2027. „Accesul la servicii medicale de calitate poate schimba vieţi, iar asta mă motivează să continui să dezvolt Enayati Medical City”, explică Enayati, subliniind că principala diferenţă din cadrul acestui concept medical constă în abordarea integrată, centrată pe pacient. În România, modelul de îngrijire medicală este adesea fragmentat, iar pacienţii sunt nevoiţi să navigheze un sistem complicat pentru a accesa diferite servicii. El menţionează că lucrează deja la noi proiecte care să completeze serviciile existente, cum ar fi îngrijirea la domiciliu şi crearea unei camere de gardă în cadrul oraşului medical. Viziunea sa pe termen lung pentru Enayati Medical City este aceea de a deveni un model de referinţă pentru sistemul de sănătate din România. Oraşul medical funcţionează ca un hub principal, sprijinit de sateliţi (policlinici şi spitale), în timp ce clinicile concierge din toată ţara vor deveni modalitatea de intrare în acest sistem medical integrat.
Medicul concierge, viitoarea poartă de intrare în sistemul medical
„Vrem să creăm, în timp, un model de servicii de sănătate care să schimbe sistemul de la firul ierbii, iar schimbarea adevărată vine odată cu introducerea medicului concierge”, subliniază Enayati. Pe lângă extinderea oraşului medical, Enayati introduce şi un concept inovator pentru România: medicul concierge. Acesta va reprezenta poarta de intrare în sistemul medical, oferind îngrijire personalizată, diagnostic rapid şi ghidaj pentru tratamente. „Schimbarea adevărată va veni prin introducerea medicului concierge, un concept care va revoluţiona modul în care pacienţii accesează serviciile medicale. Acesta va deveni baza noii piramide a sănătăţii pe care o construim”, explică antreprenorul. În următorii trei ani, Enayati Medical City va continua să crească prin deschiderea de clinici şi spitale noi, atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe din ţară. Clinicile concierge vor fi sateliţi ai hubului principal şi vor oferi servicii de diagnostic şi ghidaj pentru pacienţi, ceea ce va permite accesul rapid la tratamente specializate. „Aceste clinici mici, împreună cu medicul concierge, vor oferi o poartă de intrare eficientă în sistemul medical, ceea ce va aduce beneficii atât pacienţilor, cât şi întregului sistem”, spune Enayati. În prezent, el se concentrează şi pe dezvoltarea unor servicii dedicate sănătăţii mamei şi copilului, incluzând Maternitatea Enayati Băneasa şi noile policlinici din Băneasa şi Enescu. Aceste centre, preluate recent de la Reţeaua Regina Maria, vor aduce experienţa şi notorietatea necesare pentru a deveni puncte de referinţă în reţeaua Enayati Medical City. „Obiectivele extinderii noastre până în 2027 includ deschiderea de noi facilităţi medicale axate pe sănătatea mamei şi copilului, o zonă unde am identificat o mare nevoie de servicii integrate de înaltă calitate. Vom deschide un spital modern de obstetrică şi ginecologie în Băneasa, alături de extinderea Policlinicii Băneasa şi deschiderea Policlinicii Enescu”, explică Enayati. Aceste proiecte sunt parte dintr-un plan strategic de creştere, iar investiţiile dedicate acestor noi locaţii se ridică la 20 de milioane de euro. „Prin aceste extinderi, dorim să asigurăm acces rapid şi complet la toate serviciile necesare, de la consultaţii până la naşteri, chirurgie şi recuperare. Acesta este pasul doi înainte de extinderea naţională de care vorbeam mai sus”, adaugă antreprenorul.
Mai puţin marketing, mai multă medicină
Cu toate acestea, drumul nu este lipsit de provocări. Enayati subliniază că una dintre cele mai mari provocări în realizarea acestei viziuni este legată de comercializarea excesivă a actului medical: „Marile reţele investesc enorm în marketing, lucru cu care nimeni nu poate să ţină pasul şi, personal, nici nu îmi doresc asta. Vreau ca oamenii să înţeleagă nevoia de reformare, de îngrijire şi de prevenţie nu pentru că sunt bombardaţi cu informaţii, ci pentru că sănătatea lor devine prioritate. Cu Enayati Medical City, oamenii au găsit în sfârşit un loc unde primesc îngrijirea de care au nevoie, când au nevoie şi unde au nevoie.” Impactul Enayati Medical City asupra sistemului medical din România este deja vizibil, iar medicul antreprenor reaminteşte realizările sale: „Orice am făcut a avut impact social şi acesta e singurul lucru care contează. De la primul cabinet al Reţelei Regina Maria până la primul abonament medical, la primul oraş medical şi primul medic concierge – toate aceste inovaţii au schimbat viaţa oamenilor în bine. Am introdus un model de îngrijire integrat care a ridicat aşteptările pacienţilor, determinând şi alţi furnizori să îşi îmbunătăţească serviciile”, explică Enayati. Prin acest model, îngrijirea este centrată pe pacient, cu acces rapid la specialişti şi tratamente personalizate, iar concentrarea pe prevenţie şi monitorizare continuă asigură că pacienţii nu sunt niciodată singuri.
Inovaţie vs. noi standarde medicale
Cât despre inovaţiile şi contribuţiile Enayati Medical City la ridicarea standardelor în sănătate, antreprenorul evidenţiază că introducerea medicului concierge şi parteneriatele din reţeaua deschisă au poziţionat Enayati Medical City ca un lider pe piaţă: „Am forţat industria să evolueze, impunând noi criterii de calitate, accesibilitate şi transparenţă. Modelul nostru de îngrijire personalizată şi axat pe prevenţie a dus nu doar la o îmbunătăţire a stării de sănătate a pacienţilor, ci şi la o experienţă medicală superioară”. Enayati reflectă, de asemenea, asupra evoluţiei abonamentelor medicale, un produs pe care l-a creat în anii ’90 şi pe care l-a perfecţionat de-a lungul timpului. „De la momentul în care am creat abonamentele medicale şi până astăzi, am perfecţionat acest model şi am adus pe piaţă cea mai bună variantă a lui. Cu avansul tehnologic, abonamentele au evoluat rapid. Integrarea platformelor de telemedicină, dosarele medicale electronice şi aplicaţiile mobile au transformat complet modul în care pacienţii îşi gestionează sănătatea. Astăzi, accesul la servicii medicale este mai uşor şi mai rapid ca niciodată”, afirmă Enayati. Cu toate acestea, el recunoaşte că pe măsură ce numărul abonaţilor creşte, personalizarea devine o provocare. „Când ai 2 milioane de abonaţi, e greu să oferi servicii complet personalizate. Dar continuăm să inovăm şi să ne adaptăm, pentru că sănătatea fiecărui pacient merită o abordare unică.” În ceea ce priveşte echilibrul între inovaţie şi menţinerea unor standarde ridicate de îngrijire, Enayati consideră că cele două merg mână în mână. „Inovaţia stă la baza a tot ce am construit. Standardele ridicate de îngrijire sunt, în sine, o inovaţie pentru sistemul medical românesc. Ne concentrăm pe educarea continuă a echipelor medicale şi investim în tehnologii care nu doar că îmbunătăţesc rezultatele clinice, dar şi experienţa pacienţilor”, spune el. Pentru a depăşi provocarea legată de deficitul de personal medical, Enayati Medical City recrutează specialişti din străinătate, colaborează cu universităţi şi dezvoltă programe de formare pentru tinerii medici, oferindu-le oportunităţi de carieră pe termen lung.
În sistemul de sănătate nu mai e posibil un one-man show
Adresându-se comunităţii medicale, dar şi de pacienţi, mesajul central al lui Enayati are la bază încrederea şi colaborarea. „Cred cu tărie că putem transforma modul în care se oferă îngrijirea medicală în România, iar Enayati Medical City este dovada că această schimbare este posibilă. Pacienţilor le transmit că vom continua să ne dedicăm pentru a le oferi cele mai bune soluţii de îngrijire. Iubesc competiţia constructivă şi îi mulţumesc colegilor din celelalte reţele care au înţeles că provocându-ne să ne autodepăşim, contribuim la binele pacientului”, subliniază Enayati. El apreciază colaborarea cu alte mari reţele, precum MedLife, Sanador, Regina Maria, Medicover, Monza-Ares şi GRAL Medical, evidenţiind faptul că piaţa s-a maturizat şi relaţiile de colaborare devin din ce în ce mai solide. „Colegii mei au înţeles că nu mai e posibil un one-man show în sistemul de sănătate, ci e nevoie de muncă de echipă.” Visul final al lui Enayati pentru Enayati Medical City este ca acesta să devină un model de referinţă în Europa de Est pentru îngrijirea medicală integrată şi personalizată. „Vreau ca Enayati Medical City să fie locul unde prevenţia, diagnosticul, tratamentul şi recuperarea se împletesc armonios, oferind fiecărui pacient o îngrijire completă şi umană, de la 0 la 100 de ani”, explică el. Prin inovaţiile aduse, precum medicul concierge, şi prin colaborările cu parteneri strategici, Enayati este convins că acest proiect va contribui la o schimbare de paradigmă în sistemul medical din România. „De exemplu, cu noile spitale şi clinici dedicate mamei şi copilului, nu doar că mă întorc la primele mele începuturi cu Reţeaua Regina Maria, dar închid acum un cerc al îngrijirii complete, pentru întreaga familie.” Cu investiţii bugetate la 20 de milioane de euro în următorii trei ani, Enayati Medical City îşi continuă expansiunea, consolidându-se ca un pilon al îngrijirii medicale de înaltă calitate în România. Planurile sale ambiţioase vor transforma nu doar ecosistemul oraşului medical, ci şi standardele generale ale sistemului de sănătate din ţară.
5 întrebări şi răspunsuri din interviul cu Dr. Wargha Enayati, Preşedinte Executiv Enayati Medical City, fondator Reţeaua privată de sănătate Regina Maria
Care consideraţi că sunt principalele diferenţe dintre modelul de îngrijire medicală din România şi cel pe care îl oferiţi prin Enayati Medical City?
• Principala diferenţă constă în abordarea noastră integrată, centrată pe pacient. În România, modelul de îngrijire medicală este adesea fragmentat, iar pacienţii sunt nevoiţi să navigheze un sistem complicat pentru a accesa diferite servicii.
• Un alt diferenţiator este faptul că noi vedem ambele laturi ale îngrijirii pacientului: cea umană, socială alături de cea medicală. La Enayati Medical City, am creat un ecosistem în care prevenţia, diagnosticul, tratamentul şi recuperarea sunt interconectate, iar pacientul este însoţit pe tot parcursul îngrijirii sale de echipe multidisciplinare.
• În plus, inovaţia tehnologică şi empatia sunt la baza modelului nostru de îngrijire, ceea ce ne permite să oferim soluţii personalizate şi acces rapid la cele mai bune tratamente.
• Un alt factor diferenţiator este echipa de medici, întreg personalul medical şi nonmedical pe care i-am ales după criterii nu doar profesionale, ci şi umane. De altfel, am alături de mine în managementul Enayati Medical City profesionişti cu care mă mândresc şi aş vrea să menţionez: Ana Maria Marian, managing director, Codruţa Vlad – managerul policlinicilor, dr. Cătălina Florea – directorul de dezvoltare şi al spitalului şi centrului pentru vârstnici, Ioana Avram - manager corporate, dr. Mela Stănculeţe – directorul medical al policlinicilor, dr. Florentina Mehic – directorul medical al spitalului, Tania Anghel – managerul centrului rezidenţial. Şi mulţi alţii, de la marketing, la echipele suport şi la financiar. Fără aceşti oameni, nu s-ar putea împlini nimic din obiectivele mele.
• Un alt diferenţiator ţine de structură, faptul că am creat primul spital de boli interne şi recuperare din sistemul privat care funcţionează deşi nu este un spital chirurgical, oferind îngrijirea pacienţilor cu patologii complexe şi grele.
• Reţeaua deschisă de parteneri medicali la care au acces pacienţii abonaţi, dar şi cei neabonaţi, astfel încât pacientul poate ajunge imediat la medicul care trebuie, indiferent unde este acesta.
• Medicul concierge, care este un medic de familie ideal, nu este încărcat de hârtii, este un foarte bun diagnostician şi coordonează tot traseul pacientului într-un sistem medical, ceea ce înseamnă că serviciile medicale nu se dublează, pacienţii nu fac mai multe investigaţii decât e nevoie şi nu merg la doi specialişti doar pentru că nu ştiu ce să mai facă.
Inovaţia joacă un rol central în modelul Enayati Medical City. Ce inovaţii specifice aţi implementat în serviciile medicale oferite aici şi cum îmbunătăţesc acestea experienţa pacienţilor?
Inovaţia a fost esenţială încă de la început. Am introdus un model de îngrijire personalizat prin servicii precum Concierge Doctor, care oferă pacienţilor un ghidaj complet în sistemul medical, atât public, cât şi privat. Investiţiile noastre în tehnologie şi infrastructură sunt constante, având alocate sume semnificative pentru achiziţionarea de echipamente de ultimă generaţie şi pentru îmbunătăţirea continuă a experienţei pacienţilor. De asemenea, am implementat tehnologii de ultimă generaţie, cum ar fi robotica în recuperare medicală şi exoschelete pentru pacienţi cu deficienţe locomotorii, ceea ce a făcut posibilă recuperarea mai rapidă şi mai eficientă.
Abonamentele medicale oferite de Enayati Medical City se remarcă prin servicii noi, cum ar fi Concierge Doctor şi programări prioritare. Cum au fost primite aceste inovaţii de către pacienţi şi ce impact au avut asupra cererii pentru aceste abonamente?
Abonamentele noastre medicale au fost extrem de bine primite de către pacienţi, iar cererea pentru aceste servicii a crescut considerabil. Conceptul de Concierge Doctor, care asigură un ghidaj personalizat şi un parcurs medical optimizat, a fost apreciat în special pentru că oferă pacienţilor siguranţă şi eficienţă. De asemenea, promisiunea noastră de a face programări prioritare în maximum trei zile a avut un impact pozitiv asupra experienţei pacienţilor. Acest model de abonamente a contribuit la o creştere de 60% a cererii şi la o poziţionare a noastră ca un lider în inovaţia serviciilor medicale. Abonamentele au devenit un commodity, iar cand ai milioane de abonaţi nu mai poţi oferi servicii personalizate, noi existăm pentru cei care vor servicii personalizate şi de top.
Enayati Home oferă un concept nou de îngrijire rezidenţială pentru seniori în România. Care sunt principiile care stau la baza acestui model şi cum se diferenţiază de alte oferte similare de pe piaţă?
Enayati Home este un model de îngrijire rezidenţială care se concentrează pe respectarea demnităţii şi confortului seniorilor, oferind servicii medicale integrate şi personalizate, 24 de ore din 24. Spre deosebire de alte oferte similare de pe piaţă, Enayati Home oferă acces direct la întregul ecosistem medical al Enayati Medical City, inclusiv servicii de recuperare, consultaţii de specialitate şi îngrijiri paliative. Acest model ne permite să oferim o îngrijire completă, într-un mediu care seamănă mai degrabă cu o casă decât cu un spital. Seniorii beneficiază de un ambient familiar şi de activităţi sociale care contribuie la starea lor de bine. Aici, accentul nu este doar pe îngrijirea medicală, ci şi pe calitatea vieţii.
Enayati Medical City găzduieşte şi alţi furnizori de servicii medicale de top. Cum aţi selectat aceşti parteneri şi ce beneficii aduc colaborările cu spitale internaţionale precum Memorial şi Neolife?
Am selectat partenerii noştri pe baza unor criterii clare de excelenţă şi compatibilitate cu valorile noastre. Colaborarea cu spitale internaţionale precum Memorial şi Neolife aduce beneficii uriaşe pacienţilor noştri. Aceste instituţii sunt lideri recunoscuţi la nivel global în domenii precum oncologia şi chirurgia intervenţională, iar prin parteneriatele noastre, pacienţii români au acces direct la expertiza şi tehnologia de ultimă generaţie a acestor centre. Aceasta ne permite să oferim soluţii medicale complexe fără ca pacienţii să fie nevoiţi să călătorească în străinătate pentru tratamente.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro