100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Mihaela Popescu, Tenaris Silcotub
Mihaela Popescu a fost mai întâi consultant în cadrul KPMG şi a lucrat în cadrul companiei de consultanţă aproape 10 ani, trecând prin funcţia de manager şi senior manager al Financial Advisory Services, ultimii doi ani în companie fiind director al Financial Advisory Services - cu 20 de persoane în subordine - şi coordonând echipe de specialişti în juridic, taxe şi mediu.
Din 2005 intră în echipa Tenaris Silcotub, ca asistent executiv al directorului general şi evoluează în doi ani până la funcţia de CFO; din 2010 este promovată drept CFO pentru România şi regiunea CIS (Rusia, Kazahstan, Turkmenistan, Azerbaidjan). Începutul lui 2012 a fost un nou început şi pentru Mihaela Popescu, care devine director de vânzări pentru România, Austria şi Ungaria. Din această funcţie, Mihaela Popescu are responsabilităţi de P&L în valoare de 120 milioane de dolari şi se ocupă de strategia comercială şi de marketing pentru această regiune.
BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?
Mihaela Popescu, Tenaris Silcotub: Ca regulă generală, reuşita depinde de calităţile personale. Pentru o femeie, dificultăţile nu ţin de mediul de business în sine, ci de faptul că trebuie să reuşească să îndeplinească în paralel mai multe roluri.
BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?
Mihaela Popescu, Tenaris Silcotub: Nu cred că genul contează neapărat pentru a te impune. Mai degrabă, în viaţa de zi cu zi sunt importante stilul de abordare pe care îl ai în muncă, metoda folosită pentru a comunica cu cei din jur, contextul în care îţi desfăşori activitatea şi modul cum gestionezi şi iei decizii.
BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere şi/sau de creare a unei afaceri?
Mihaela Popescu, Tenaris Silcotub: Stilul meu este prin excelenţă raţional. Cred că este esenţial, atunci când conduci o afacere, să cântăreşti foarte bine argumentele şi să ai o judecată raţională. Un manager bun trebuie să evalueze toate problemele şi soluţiile posibile înainte, să poată anticipa consecinţele şi să îşi asume răspunderea deciziilor sale. Primul impuls este să ne bazăm pe instinct, care este un aliat preţios atâta vreme cât îi înţelegem rolul şi locul: este poate un indiciu al unei direcţii pe care o simţim ca fiind potrivită, pe baza experienţei acumulate până în acel moment, chiar dacă nu conştientizăm din prima clipă motivele care stau la baza acelui imbold. Dar acest instinct trebuie pus în context, trebuie să cântărim cauzele care ne îndreaptă într-o direcţie sau alta, iar în final este doar o altă variabilă în ecuaţia gândirii raţionale.
BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.
Mihaela Popescu, Tenaris Silcotub: Îmi place foarte mult Franţa. E o experienţă deosebită şi o ţară cu multă varietate, în care nu te poţi plictisi. Plină de istorie, dar în acelaşi timp modernă, Franţa e locul unde ai de toate, de la gastronomie până la cultură. În plus, regiunile ei au fiecare de spus o altă poveste; din sud până în nord, fiecare zonă din Franţa are specificul ei.
BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?
Mihaela Popescu, Tenaris Silcotub: Cele două se împacă integrând viaţa profesională cu cea personală şi aplicând în ambele cazuri ceea ce înveţi, pentru că multe "lecţii" sunt comune. O mulţime de principii din lumea de business sunt folositoare şi în viaţa personală, iar atmosfera şi căldura familiei pot stimula empatia de care e nevoie în negocieri sau în relaţiile cu cei din jur, inclusiv la serviciu. În plus, ele nu sunt tot timpul în concurenţă. În funcţie de etapa din viaţă în care te afli, familia ar putea avea prioritate, alteori e nevoie ca o perioadă să te concentrezi mai mult pe carieră, cu sprijinul şi înţelegerea celor de acasă.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.
Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro