100 TINERI MANAGERI DE TOP - Sorin Mirică, Mediplus

Autor: Razvan Muresan Postat la 30 octombrie 2012 1111 afişări

Sorin Mirică lucrează în cadrul celui mai mare distribuitor de medicamente din România şi se ocupă de aprovizionarea a trei sferturi din cele 6.000 de farmacii de pe piaţa locală.

Piteşteanul Sorin Mirică a absolvit Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale în 2002 în cadrul ASE Bucureşti şi un Executive MBA al Universităţii Tiffin Ohio-USA, susţinut în Bucureşti. A lucrat încă din timpul facultăţii în funcţia de coordonator de contracte externe la Regia Tutunului: "Jobul semăna cu cel de la privat, pentru că gestionam contracte de achiziţii de materie primă de la furnizori şi parteneri externi din mediul privat de business". O sarcină dificilă, dar un loc în care a avut profesori buni. După doi ani de muncă la stat, Mirică a ajuns tot la o fabrică de ţigări, deschisă de colegii săi de serviciu - "brandul a fost cinci ani pe piaţă, dar e greu să te baţi cu coloşi". În septembrie 2000 a ajuns în grupul A&D Pharma în poziţia de coordonator de marketing: "Consiliam farmaciile cum să facă retail, contribuind la securizarea businessului în relaţia cu distribuitorii", îşi aminteşte Mirică despre "perioada de pionierat", în care grupul său trasa cel mai adesea direcţiile şi strategiile din piaţă.

Din 2001 până în 2004 a fost numit marketing manager pe divizia farma, apoi trade marketing manager, iar ulterior a înfiinţat o divizie care să ofere servicii specializate pentru farmacii: amenajare şi consiliere de business - "afacerile farmaciilor crescuseră foarte mult, iar oamenii de vânzări nu mai aveau timp să se ocupe şi de marketing". De aproape patru ani este business unit director al diviziei Pharma Retail, una dintre poziţiile de top management din cadrul distribuitorului Mediplus, cu afaceri de peste jumătate de miliard de euro în 2010. Una peste alta, viaţa omului de vânzări în farma s-a schimbat mult în ultimii ani. De la pionierat s-a ajuns la sarcini care de multe ori depăşesc regulile clasice de business. După cum spune chiar directorul Mediplus, omul de vânzări trebuie să aibă grijă şi de zona de garantare a soldurilor, dat fiind că termenele de plată pentru medicamente ajung şi la un an de zile, dar şi de încasare şi promovarea produselor prin instrumente de marketing. "Pe tot parcursul acestor ani în A&D Pharma, echipa alături de care lucrez a făcut întotdeauna diferenţa şi a pus amprenta pe dezvoltarea mea profesională."


100 de tineri manageri sau antreprenori care, la nici 40 de ani, conduc companii cu afaceri de milioane euro sunt puşi anual, încă din 2006, în lumina reflectoarelor de jurnaliştii BUSINESS Magazin. Indiferent că sunt formaţi în multinaţionale sau au dobândit experienţă clădind propriile afaceri, ei sunt nu numai etalonul mediului de business românesc, ci şi cei care trasează direcţiile economiei.

BUSINESS Magazin vă prezintă a şaptea ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Catalogul este disponibil din data de 28 mai la toate punctele de difuzarea a presei Inmedio si Relay la pretul de 25 lei.

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-tineri-manageri-de-top-sorin-mirica-mediplus-10265935
10265935
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.