A început să lucreze pentru afacerea familiei încă de la 8 ani. Acum companiile sale au venituri de aproape 35 de milioane de euro

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 28 octombrie 2016 4211 afişări

A început să lucreze pentru afacerea familiei încă de la 8 ani. Acum companiile sale au venituri de aproape 35 de milioane de euro

Alexandra Copos de Prada conduce din poziţia de CEO şi preşedinte companiile Ana Pan şi Ana Hotels, cu venituri cumulate de aproape 35 de milioane de euro. Anul trecut, companiile au înregistrat plusuri de doi digiţi, iar pentru 2016 planurile sunt la fel de ambiţioase şi vizează deopotrivă extinderea reţelei Ana Pan, intrarea cu două spaţii în malluri, dar şi investiţii în domeniul hotelăriei.

Ana Hotels este cea mai mare companie hotelieră cu capital autohton din România şi deţine şapte hoteluri, cel mai important activ al grupului fiind Athénée Palace Hilton. Introducerea sistemului japonez de lucru kaizen în producţie pentru reducerea pierderilor, extindere, investiţii, noul brand Ana Baking Co, intrarea cu spaţii în malluri sunt doar o parte dintre lucrurile care s-au întâmplat de când a preluat conducerea firmelor. Înainte de întoarcerea în România, ea a petrecut zece ani peste hotare, mai întâi la studii în SUA, iar apoi ca angajată a firmei de consultanţă McKinsey.

Alexandra Copos povesteşte că a început să lucreze în companie din copilărie, de la opt ani, în 1991, „când primul business (al părinţilor) care a prins, după eforturi de genul vânzării de jeans prespălaţi din Turcia, a fost o cofetărie“. După şcoală mergea la cofetărie şi principala sa sarcină era curăţarea vitrinei, sub îndrumarea mamei sale, despre care spune că este, în continuare, foarte implicată în afacere.

A plecat apoi la studii în SUA, unde a trăit zece ani; după studii a lucrat în cadrul firmei de consultanţă McKinsey şi a călătorit foarte mult, mai ales în Orientul Mijlociu, SUA şi Europa. Oriunde a fost, povesteşte ea, mereu a evaluat cafenele, cofetării şi restaurante în care a intrat. „Analizez în două minute, văd ce îmi place, care sunt lucrurile care se pot importa şi în România.“ Ideea conceptului Ana Baking Co, lansat la sfârşitul lui 2014, s-a născut în urmă cu foarte mult timp; este un bakery-coffee shop situat pe Calea Dorobanţilor din Bucureşti, care reuneşte dulciurile care au consacrat Ana Pan pe piaţă şi realizează jumătate din vânzări, dar şi o gamă de fresh food şi băuturi (care înseamnă 30% din vânzări), precum şi produse de patiserie.

Alexandra Copos de Prada spune că acum cea mai mare dificultate cu care se confruntă este timpul. „Avem enorm de multe proiecte, vrem să le facem într-o perioadă destul de scurtă şi toată lumea este extrem de dornică, dar ziua nu are suficiente ore.“

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.