EXCLUSIV - Dragoş Dinu, tânărul manager pe care mediul de afaceri încă îl percepe ca pe un concurent
La trei ani de la plecarea din cel mai mare business din farma din românia, Dragoş Dinu spune că deceniul petrecut în companie îl face să fie perceput şi astăzi ca fost manager al acesteia. Unul dintre primii tineri manageri de top prezentaţi publicului de Business magazin în 2006 povesteşte cum s-a schimbat viaţa sa după mandatul de CEO şi promite că în trei ani publicul va renunţa la asocierea pe care o face în prezent.
Dragoş dinu spunea în 2006, în prima ediţie a catalogului 100 tineri manageri de top, că luna cea mai grea din cariera sa a fost cea în care a devenit CEO.Avea atunci 39 de ani şi făcea parte din prima generaţie de tineri pe care o prezentam publicului larg, conducând grupul farmaceutic A&D Pharma, format din distribuitorul de medicamente numărul unu în România, Mediplus, şi cea mai mare reţea de farmacii, Sensiblu. Un business care se apropie azi de un miliard de euro pe an, pe-atunci estimat la circa 400 de milioane.
Privind înapoi în timp, el spunea atunci că drumul său ar putea fi asemănat cu cel al unui alpinist, care la câţiva ani după ce a cucerit Everestul îşi rememorează etapele. "Un alpinist ar spune că pe la 7.000 de metri îşi aminteşte că bătea vântul, apoi că pe la 8.000 nu putea respira. În final rămâne victoria. Am pus piciorul, am pus steagul, trăiesc."
L-am întâlnit pe Dragoş Dinu într-o seară de marţi, în barul aproape gol de la parterul unui hotel bucureştean, înainte de o partidă de tenis cu un bun prieten, om de afaceri şi el. Sportul în viaţa lui Dragoş Dinu nu e atât de vechi pentru că, după cum mărturiseşte managerul, a reuşit să redescopere timpul liber abia de la începutul lui 2009. "O companie care a avut dinamica şi ascensiunea A&D Pharma nu-ţi lăsa timp să te gândeşti la altceva şi asta am constatat de două ori mai mult după ce am plecat de acolo.
" A demarat câteva businessuri proprii, unele au reuşit, altele nu. Printre succese se numără un hotel plutitor în Delta Dunării cu o capacitate de zece camere - "o afacere care are limitările turismului românesc legate de infrastructură" - unde au ajuns inclusiv turişti străini, chiar farmacişti pe care i-a cunoscut în vremea vechiului mandat. A urmat proiectul creării unei reţele de săli de fitness, însă ideea a coincis cu debutul crizei şi a rămas în sertar.
Un business în care Dinu nu mai e astăzi implicat, dar căruia i s-a alăturat după A&D Pharma este compania de consultanţă Link Resource, fondată de avocatul Ion Nestor şi fostul CEO al Novartis, Nicolae Voiculescu. Se mândreşte cu faptul că este unul dintre puţinele portaluri de consultanţă şi analiză, utilizat de marii operatori din industria farma - "un business de circa un milion de euro care asigură venituri constante, dar în care îmi foloseam foarte greu expertiza de bază: retail şi distribuţie".
El admite că a trăit cu impresia că majoritatea clienţilor din retail şi distribuţie farma l-au perceput inclusiv după plecare ca pe un concurent, de aceea proiectele cu distribuitorii şi reţelele de farmacii au lipsit, rămânând ca parteneri de afaceri doar producătorii de medicamente. Imaginea lui Dinu e legată de A&D Pharma ca urmare a celor 14 ani petrecuţi acolo, fiind unul dintre primii angajaţi, preşedinte din 2002 şi ulterior chiar acţionar. A trecut printr-o listare tocmai pe bursa de la Londra - "o experienţă cu iz de unicat" -, prin creşterile cu două cifre de la an la an, dar şi prin dificultăţile avute cu directorii non-executivi apăruţi după listare.
Mizând pe principiile în care crede, a decis să părăsească compania - "sfatul meu pentru oricine face o listare e să se gândească la ce urmează după". Îşi aminteşte că afacerea pe care a condus-o aproape şapte ani a intrat pregătită în criză prin faptul că anterior jucătorii au fost nevoiţi să îşi reducă toate costurile după ce preţurile la medicamente nu fuseseră actualizate de către Ministerul Sănătăţii, iar rezultatele acelor tăieri se văd în bilanţurile pozitive de astăzi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro