Ad-ul care te face mare
Nu, nu e vorba de ad-ul care iti aduce vreun premiu la PortoSomething, gloria eterna (pana la editia de anul viitor) si un sediu nou pe str. Profitului, colt cu aleea Fericirea Clientului.
Nu, nu e vorba de ad-ul care iti aduce vreun premiu la PortoSomething, gloria eterna (pana la editia de anul viitor) si un sediu nou pe str. Profitului, colt cu aleea Fericirea Clientului. Ci de ad-ul care ii face mari pe copii, cel cu care cresc, care ii educa si mai ales ii invata sa ceara parintilor tot ce acestia pot sa le dea si inca de zece ori peste. Vorbim asadar despre publicitatea pentru copii. Reglementata in unele tari, interzisa in altele. Studiata mai recent de oameni cu barba si ochelari grosi, care au tras cateva concluzii de-a dreptul firesti: copiii care se uita singuri mult la televizor sunt si cei mai dispusi sa receptioneze mesajele publicitare.
Copiii din Anglia cer lui Mos Craciun cu 25% mai multe jucarii decat cei din Suedia, unde publicitatea pentru copii e scoasa in afara legii. Si nu doar atat: interesul acesta pentru obiecte si bunuri, odata starnit, nu se mai vindeca niciodata. Copiii consumatori de televizor (si implicit de reclame) se vor transforma in adulti mai materialisti si mai preocupati de a avea (in detrimentul lui "a fi") decat cei care au crescut cu Scufita Rosie, varianta de print. In plus, interesul lor pentru branduri va fi cu mult mai mare. Vesti proaste pentru parintii care credeau ca au gasit cel mai ieftin baby-sitter cu putinta in televizorul din sufragerie. Vesti bune pentru advertiseri insa: daca ziua buna se cunoaste de dimineata, si clientul atent se creste de mic. Clientul ideal, care cumpara brandul si nu marfa, clientul pentru care imaginea conteaza, clientul care vrea sa stie cum e privit cu obiectul X mai degraba decat la ce foloseste acesta.
Sa nu credeti ca vreau sa demonizez publicitatea care ii tinteste pe cei mici. Nici nu merita asa ceva. In fond, advertisingul nu e un pistol infipt in spate, care te forteaza sa cumperi ceva. E mai degraba o metoda soft de persuasiune, care iti arata ca in lumea asta exista alternative. Ca ai de unde sa alegi, ca trebuie sa te gandesti inainte de a o face, ca e o idee buna sa cauti informatii inainte de a lua o decizie.
Pana la urma, si alegerea e o lectie pe care e bine s-o inveti de tanar. Alminteri, la 16 ani, te pomenesti indragostit de prima aplicatie practica a paginii de make-up din revista Cool Girl... Mihaela Nicola este matematician, presedinte Ogilvy Romania si lector universitar la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice "David Ogilvy".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro