IN SPATELE PISTEI

Postat la 17 ianuarie 2006 1 afişăre

Oficialii Formulei 1 aduc frecvent schimbari radicale in regulamentul competitiei, iar motivele tin, in principal, de reducerea costurilor.

Oficialii Formulei 1 aduc frecvent schimbari radicale in regulamentul competitiei, iar motivele tin, in principal, de reducerea costurilor.

BUGET: Dupa unele estimari, Formula 1 este cel mai scump sport din lume. Aerodinamica a devenit cheia succesului in acest sport, iar echipele cheltuiesc, anual, zeci de milioane de dolari numai pe cercetare si dezvoltare in domeniu. In total, majoritatea echipelor investesc cateva sute de milioane de dolari fiecare pentru a participa la Formula 1 (sunt 10 echipe - Renault, McLaren, Ferrari, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, BMW Sauber, MF1, Toro Rosso).

AUDIENTA: Formula 1 este cel mai important eveniment sportiv auto la nivel mondial si lider global de audienta de televiziune, fiind la egalitate cu audienta Olimpiadelor si a Campionatului Mondial de fotbal. Conform unor informatii, Grand Prix atrage 1,5 miliarde de telespectatori anual. (Sunt estimari care spun ca in jur de 66% din audienta Grand Prix in 2004 a provenit din Asia.) Iar 2 mld. $ sunt cheltuite anual pe publicitate si drepturi de televizare. Cei mai mari sponsori ai acestui sport sunt companiile de tutun, care cheltuiesc circa 350 de milioane de euro anual. Dar, odata cu eliminarea acestora din Formula 1 - lucru aflat in discutie - sportul va resimiti o gaura semnificativa in buget. Ferrari, cea mai finantata echipa la ora actuala si care are ca sponsor pe Marlboro, deja a anuntat ca se pregateste sa taie bugetele (probabil ca miscarea are la baza faptul ca Vodafone, un alt sponsor traditional al echipei Ferrari, a anuntat ca va parasi echipa la sfarsitul lui 2006, pentru McLaren).

MOTOR ECONOMIC: In 2003, doua milioane de spectatori de Formula 1 la 11 curse au cheltuit in jur de 500 mil. dolari. Veniturile hotelurilor, restaurantelor si ale celor din industria divertismentului beneficiaza de Formula 1 in acceasi masura in care beneficiaza industria auto.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IN SPATELE PISTEI
/media-marketing/in-spatele-pistei-978521
978521
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.