Starcraft 2, jocul de la care Blizzard asteapta un miliard de dolari
Este, simplu, cel mai scump joc din istoria entertainmentului electronic si are toate sansele sa devina un joc de un miliard de dolari: pe 27 iulie apare Starcraft 2, la mai bine de zece ani de la lansarea primei variante. Asteptat de un public matur si devotat, jocul a avut premise generoase: cei de la Blizzard, compania producatoare, au spus ca va costa cat va costa si va fi gata cand va fi gata.
De aproape o luna de zile, doua Boeing-uri ale companiei Korean Air zboara prin lume purtand imaginea lui Jim Raynor, mercenarul blazat si cam betiv care este eroul Starcraft II: Wings of Liberty. Alegerea companiei aeriene coreene nu este intamplatoare. Pentru Blizzard Entertainment, producatorul jocului si pentru Activision Blizzard, publisherul acestuia, Coreea de Sud este "terra mirabilis": Starcraft este jucat aici la nivel profesional, are milioane de fani, meciurile sunt transmise la televiziuni, iar premiile in bani sunt cele mai mari.
Oricum, premiul cel mare, in bani, va fi pentru Blizzard si pentru Activision. Blizzard Entertainment este, pentru industria jocurilor, un nume de referinta, pentru ca detine francizele Warcraft, Diablo si Starcraft. World of Warcraft, jucabil online, este, la aceasta ora, cel mai popular nume in industria jocurilor online, cu aproape 12 milioane de jucatori inscrisi si cu peste 60% din intreaga piata a jocurilor de tip MMORPG (massively multiplayer online role-playing game). Blizzard a lansat prima parte a seriei Starcraft la 31 martie 1998 si a vandut in jur de 11 milioane de copii ale jocului, din care 4,5 milioane in Coreea de Sud.
Starcraft si Wings of Liberty sunt jocuri de strategie in timp real: in competitie cu alte rase, jucatorul administreaza constructia de baze, resursele naturale si exploatarea acestora, crearea de noi unitati si cucerirea de noi teritorii, dar implica si doze de alte abilitati, de diplomatie, de exemplu. Rasele prezente in Starcraft sunt pamantenii, protoss si zerg. Chris Metzen si James Phinney, cei care au gandit universul SF in care se defasoara jocul, au conceput o intriga care implica grupuri de infractori pamanteni si mutanti genetici sau cibernetici care se confrunta fie intre ei, fie cu protoss, rasa avansata din punct de vedere tehnologic si avand puteri paranormale, sau cu insectele zerg.
Fiecare rasa are propriile calitati, abilitati si trebuie abordata de jucator cu strategii proprii. Campania single-player se bazeaza pe o serie de misiuni din ce in ce mai complexe menita sa intareasca pozitia si performantele rasei pe care jucatorul o conduce. Componenta multiplayer, speculata in competitiile internationale sau in simplele intreceri in jucatori pe internet se desfasoara prin intermediul serviciului pe internet "Battle.net" apartinand Blizzard.
n esenta, un numar de cel mult opt jucatori se intrec intr-o serie de moduri diferite, de la "distruge-i pe ceilalti" sau "captureaza-le steagul" la jocuri de fotbal sau competitii de vanatoare cu zergi. Dar de la intrecerile pe Battle.net s-a ajuns la competitiile de anvergura din Coreea, jucatori profesionisti care castiga chiar si 200.000 de dolari pe an, specializari duse la extrem - pe rase sau echipe. Iar in momentul in care audienta World Cyber Games ajunge la milioane de spectatori la televiziuni sau pe internet, implicarea consistenta a unor companii de genul Samsung sau SK Telecom vine firesc.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro