Strategie Creatie Marketing
Vorba românului: " Nu iese fum fara foc si foc fara paie!" Adica un incendiu presupune trei elemente (asta daca nu mentionam aerul necesar combustiei si scânteia care declanseaza totul). Dar sa revenim la cele 3 elemente si la titlul nostru: StrategieCreatie. Observam ca lipseste ceva. Ce sa fie oare? Marketing.
Vorba românului: " Nu iese fum fara foc si foc fara paie!" Adica un incendiu presupune trei elemente (asta daca nu mentionam aerul necesar combustiei si scânteia care declanseaza totul). Dar sa revenim la cele 3 elemente si la titlul nostru: StrategieCreatie. Observam ca lipseste ceva. Ce sa fie oare? Marketing.
Exista oare in lumea asta campanii premiate, relevante si care sa fi golit rafturile in spatele carora sa nu se ascunda un produs bun, relevant si in stare sa produca o diferenta in viata consumatorilor? Eu, una, nu stiu vreo campanie premiata, relevanta si care sa fi golit rafturile si care sa fi fost pusa in slujba unui produs de rahat.
Asadar, sa privim lumea prin ocheanul Marketing/Strategie/Creatie.
Prima observatie care se va ridica este ca traim in universul copy/paste, in care toata lumea poate fabrica orice si orice trasatura distinctiva a unui produs poate fi replicata peste noapte
intr-o fabrica din
Adevarat, dar pâna la un punct. N-am vazut nicio clona de iPod care sa se simta si sa functioneze ca un iPod si sa coste in schimb de zece ori mai putin. Iarasi, n-am auzit ca cineva sa fi replicat "The Ultimate Driving Machine" si s-o fi vândut-o la pret de Logan (no offence meant). Ceea ce inseamna ca, cel putin de la un anumit nivel de complexitate in sus, produsul inca joaca cu toate cartile câstigatoare in mâna.
Atunci, de dragul discutiei, sa coborâm stacheta complexitatii pâna ajungem la o categorie fara fasoane, sa spunem detergenti. Ce mai poate face Marketingul aici ce n-a fost facut inca? Robert Redeleanu v-ar putea da un raspuns, dar e plecat in Rusia. Face treaba.
Dar hai sa presupunem ca s-au epuizat mijloacele Marketingului si ca mingea e in terenul StrategieiCreatiei. Ce poate face ea? Sa nege problema. Daca toata lumea se bate pentru suprematie pe "putere de curatire" sau "alb incredibil" atunci se acapareaza cel mai indezirabil teritoriu si se pune intr-o noua lumina. Si, dintr-o data, lumea vede ca "Murdaria e buna".
Sau ce te faci atunci când evoluezi in lumea beauty-ului si piata e plina de creme si de lotiuni care iti vând tinerete vesnica? Inoti contra curentului si exorcizezi demonii batrânetii de care fuge o intreaga industrie. Renunti la manechine anorexice si pui in loc femei reale, cu carne si oase, de la 20 la 90 de ani.
Ingredientul primordial implicat in aceste povesti de succes nu e harul vreunui strateg sau inspiratia dumnezeiasca a unui copywriter. E curajul de a face lucrurile asa cum nu s-au mai facut vreodata si de a pune piciorul acolo unde restul lumii vede doar semnul "Câmp minat".
Oamenii (atât de nedreptatiti si de injositi de termenul "consumator") nu mai au timp pentru si chef de modest, dragalas, cuminte etc. Sunt destepti, preocupati si cinici si te ginesc de la prima privire. Daca n-ai sânge in vene, te-ai ars. Traim in era curajului.
Va doresc curaj
Alina Dan Gavrila Bortun Popov.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro