Web-ul la televizor
Daca accesul la internet a schimbat jocurile in lumea telefoanelor mobile, de ce nu s-ar petrece lucrurile la fel cu televizoarele? Google este din nou capul rautatilor.
Una dintre profetiile de la inceputul anului 2008 spunea ca Apple va produce un televizor. Nu s-a adeverit, desi avea sens. La urma urmei, era tocmai vremea cand intreaga America incepea sa-si schimbe televizoarele pentru a beneficia de noul standard digital, iar orientarea lui Apple spre tot ce inseamna piata de consum devenise explicita odata cu eliminarea cuvantului "computers" din numele firmei. Probabil ca Apple a mizat pe ceea ce deja avea in portofoliu: Apple TV este, in esenta, un soi de home theatre care poate aduce spre televizorul din living room continut video din diverse surse, inclusiv din internet (mai ales de la iTunes, desigur). Insa produsul s-a bucurat de un succes relativ modest, desi i s-au adus in timp tot felul de imbunatatiri - de exemplu, ultimul upgrade al sistemului de operare, in octombrie anul trecut, a adus posibilitatea de a receptiona posturi de radio din internet.
Pacatul lui Apple TV este ca ofera prea multe, este prea complex si intimideaza pe utilizatorul obisnuit ("utilizator" este cam mult spus in acest context). Oamenii ar vrea un televizor conectat la internet, dar fara sa-si bata capul cu inca niste computere, cu probleme de conectare si alte chestii tehnice. Iar daca aceasta zona a ramas oarecum descoperita, s-au gasit destul de repede cei care vor s-o ocupe: Google, Intel si Sony. Impreuna! Proiectul lor se cheama Google TV si in esenta este simplu: un set-top box care sa faca din televizorul din living un terminal web. Iar pentru ca lucrurile sa fie complete, cei trei s-au inteles si cu Logitech (firma specializata in diverse periferice pentru computere), care ar urma sa produca o telecomanda prevazuta cu o mica tastatura. Acest set-top box va fi echipat cu un procesor Intel Atom, iar platforma soft va fi bazata pe sistemul Android de la Google, care va mai adauga combinatiei si o varianta a browser-ului Chrome (care deocamdata nu ruleaza pe Android) care sa poata rula si Flash. Astfel, telespectatorul va putea avea acces la tot web-ul, va putea vedea filmulete de pe YouTube, isi va admira pozele de familie postate pe Picasa, va cauta cu Google si, cu siguranta, va vedea reclamele intermediate de acelasi Google, care vor avea astfel expunere la un public inca si mai numeros. Mai mult chiar, posesorul sistemului va putea vedea emisiunile TV de la Hulu si va putea descarca jocuri si diverse alte aplicatii capabile sa ruleze pe platforma software.
Ca de obicei, tot softul va fi open source, asa ca dezvoltatorii vor avea din nou sansa sa-si exerseze fantezia si dexteritatea in tot felul de aplicatii. Iar daca socotim cantitatea si diversitatea de aplicatii pentru Android, inseamna ca exista si expertiza si dorinta de a crea ceva nou, mai ales ca de data aceasta nu mai exista limitarile legate de dimensiuni. Nu e greu de observat ca succesul internetului mobil este declansatorul expansiunii in aceasta relativ noua piata. La urma urmei, un set-top box este un computer (dar utilizatorul nu-i nevoie sa stie asta) care poate fi mai puternic decat un smartphone, asadar Intel va vinde mai multe procesoare, Google mai multe reclame, iar Logitech mai multe telecomenzi. Nu prea e clar care va fi rolul lui Sony in aceasta combinatie, dar putem banui ca, fiind unul dintre producatorii de top in materie de televizoare, are un interes in acest experiment.
Poate ca daca Google TV se va dovedi un succes, Sony va fi primul care va integra platforma in televizoare.
Deocamdata nu exista nici un anunt formal cu privire la acest parteneriat, oficialii companiilor implicate refuzand sa comenteze subiectul (insa fara sa-l infirme). Pe langa informatiile obtinute de la surse a caror identitate nu a fost dezvaluita, exista o confirmare cat de poate de publica in rubrica de mica publicitate: Intel si Logitech cauta programatori cu experienta in platforma Android. Se spune ca Google a inceput un test limitat impreuna cu Dish Network, unul dintre partenerii sai in programul TV Ads. Desigur, cei de la Dish au refuzat sa comenteze.
Ideea de a aduce web-ul pe ecranul televizoarelor nu este chiar noua, iar Google TV nu va veni pe o piata virgina. D-Link se pregateste sa lanseze Boxee Box, care merge cam pe aceeasi idee, iar TiVo este deja consacrat pe aceasta piata, alaturi de alti producatori de set-top boxes. Apple nu va ramane nepasator in fata acestei initiative, mai ales ca Google s-a transformat dintr-un bun prieten in inamicul principal. Poate ca, totusi, va face un televizor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro