Viitorul stă în trecut, cel puţin atunci când arhitecţii şi designerii caută inspiraţie pentru creaţii noi

Autor: Loredana Frăţilă-Cristescu Postat la 14 octombrie 2020 101 afişări

Viitorul stă în trecut, cel puţin atunci când arhitecţii şi designerii caută inspiraţie pentru creaţii noi, nemulţumiţi fiind de situaţia actuală a lumii.

Viitorul stă în trecut, cel puţin atunci când arhitecţii şi designerii caută inspiraţie pentru creaţii noi, nemulţumiţi fiind de situaţia actuală a lumii.

Diverse muzee s-au întrebat în expoziţiile pe care le organizează cum ar arăta lumea pentru care designerii ar trebui să creeze ceva, dată fiind poluarea, dispariţia în masă a unor specii de plante, criza refugiaţilor şi, mai nou, pandemia.

Printre lucrările cele mai spectaculoase alese de acestea se numără „Resurrecting the Sublime”, realizată de specialista în biologie sintetică Christina Agapakis în colaborare cu artista Alexandra Daisy Ginsberg şi artistul Sissel Tolaas, care studiază diverse arome şi inclusă în expoziţia „Designs for Different Futures” organizată de Art Institute of Chicago, Philadelphia Musem of Art şi Walker Center din Minneapolis.

Lucrarea lor, care a presupus recrearea mirosului unei flori dispărute în urmă cu 200 de ani, arată că în încercarea de a-şi face mediul cât mai comod, omul de fapt l-a distrus. O altă expoziţie „Countryside, the Future” de la Guggenheim Musem, are ca temă schimbările din zonele rurale, dat fiind că acestea sunt cu mult mai numeroase decât cele urbane. Expoziţia prezintă o gamă largă de obiecte, imagini şi informaţii legate de acestea şi chiar şi o idee de fermă de interior, unde se pot cultiva roşii cherry.

MODĂ

Misterul din cutie

O iniţiativă cu intenţii caritabile dezbină publicul care a susţinut-o, unii fiind mulţumiţi de ceea ce au primit pentru sprijinul lor, alţii nu, considerând că nu li s-a livrat ce li s-a promis, scrie The Guardian. Gândit ca o modalitate de a-i ajuta  pe muncitorii din Bangladesh afectaţi financiar de faptul că mari firme din industria modei nu au mai ridicat comenzi de articole vestimentare în valoare de miliarde de euro ca să-şi reducă pierderile cauzate de pandemie, proiectul Lost Stock îşi propunea să valorifice marfa nevândută trimiţând câteva articole fiecărei persoane care comanda o cutie de produse în valoare de 39 de lire sterline, al căror preţ era de cel puţin 70. Clienţii ofereau detalii despre vârstă, sex, mărime şi preferinţe în materie de haine, urmând a primi o  cutie cu cel puţin trei articole vestimentare, fără a şti dinainte ce anume urmau să primească.

ARTĂ

NOROCUL DIN GARAJ

Unii pierd bani la vreme de pandemie, alţii câştigă o mică avere fără să se fi aşteptat, aşa cum s-a întâmplat în cazul unui britanic. Obligat fiind de situaţie să stea acasă, acesta şi-a făcut curat în garaj, scrie CNN, unde a găsit ceva ce semăna a ceainic şi l-a dus, într-o doară, la casa de licitaţii Hanson pentru evaluare. Obiectul s-a dovedit a fi un ulcior pentru vin produs în China în secolul XVIII şi totodată o raritate atrăgătoare pentru colecţionari, vânzându-se la licitaţie pentru suma de 500.000 de dolari, de câteva ori mai mare decât se aşteptase casa Hanson.

COLABORARE

Pantofi şi jucării

Parteneriatele cu diverse vedete pentru game de încălţăminte sport nu mai sunt o noutate, firmele din domeniu căutând colaborări din care să rezulte produse care să atragă colecţionarii. Un astfel de parteneriat este cel dintre Adidas şi Lego, scrie The Independent, care a avut ca rezultat lansarea unui model clasic al firmei germane de articole sportive, ZX 8000, într-o combinaţie de culori şi cu elemente care amintesc de cărămizile clasice  Lego. Albi cu accente de roşu, galben, albastru şi verde, pantofii poartă siglele ambelor companii şi nu pot fi comandaţi decât prin intermediul aplicaţiei pentru dispozitive mobile a Adidas.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.