Falimentul Saab: istoria mărcii în fotografii
Constructorul auto suedez Saab şi-a declarat falimentul, după eşecul eforturilor de salvare a mărcii, eforturi care au durat doi ani. Compania olandeză Swedish Automobile (Swan), care deţine Saab, a anunţat că, fără noi fonduri, producătorul auto este insolvabil, iar declararea falimentului este în interesul creditorilor.
"Ne aşteptăm ca instanţa să aprobe declaraţia şi să numească rapid un lichidator pentru Saab Automobile", se arată într-un comunicat al Swan. Swedish Automobile a cumpărat Saab în februarie 2010, de la grupul american General Motors.
Iniţial companie producătoare de avioane, Saab a fost înfiinţată în 1937 şi a început să fabrice automobile în 1947. General Motors a cumparat 50% din Saab Auto, iar în anul 2000 a devenit singurul proprietar. În 2009 GM a scos Saab la vânzare pentru rentabilizarea activităţilor. Planurile Swedish Automobile mizau pe o creştere a vânzărilor la 120.000 de vehicule pe an şi să devină profitabil până în 2012, dar ţinta nu a fost niciodată atinsă: în 2010 compania a vândut 31.696 de maşini.
Saab Automobile a negociat cu Zhejiang Youngman Lotus Automobile şi o bancă din China obţinerea a 600 milioane de euro. între companiile interesare de Saab au fost Pang Da Automobile Trade din China şi bancherul rus Vladimir Antonov, fost acţionar al Spyker. (galerie foto - thelocal.com)
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro