9 lucruri care fac diferenţa între un lider şi un manager

Postat la 20 februarie 2018 1516 afişări

Leadershipul si managementul ar trebui sa se completeze si sa mearga mana in mana. Desi sunt notiuni diferite si este o mare diferenta intre un leader si un manager, ele sunt legate si, fara doar si poate, complementare. Orice efort de a le separa va provoca mai multe probleme si nu ar rezolva nimic.

9 lucruri care fac diferenţa între un lider şi un manager

Warren Bennis a detaliat si a conturat ferm in cartea sa “On Becoming a Leader”(“Devenind un leader”) o lista a diferentelor dintre cele doua notiuni.

Iata cateva dintre acestea:

Daca managerul doar administreaza o companie, un leader inoveaza si modernizeaza metodele de lucru dintr-o companie.

Daca managerul se poate duplica, el fiind o copie a unui model bine definit, leader-ul este original, el nu poate fi multipicat!

Daca un manager mentine ordinea si uniformizarea proceselor, un leader dezvolta tot timpul metodele.

Managerul se concentreza pe sistem si pe structura, in timp ce un leader pune accent oameni.

Managerul foloseste tehnici menite sa controleze si sa verifice permanent rezultatul muncii subalternilor, in timp ce un leader are incredere in oamenii pe care ii conduce, inspirand la randul lui incredere!

Managerul priveste lucrurile pe termen scurt si vine cu taskuri pe o raza mica de actiune. Un leader vine cu imaginea de detaliu si cu taskuri pe care subalternii sa le vada si sa le inteleaga pe termen lung.

Mangerul are doua intrebari: cum si cand, in timp ce leaderul intreaba: ce si de ce.

Managerul poate ramane blocat in detalii si amanunte de fundal, in timp ce un leader priveste rezultatul final si linia orizontului.

Mangerul imita si urmeaza reguli bine stabilite de la care nu se abate, iar un leader se adapteaza si este flexibil.

Fara doar si poate ca exista momente cand activitatea managerului, desi diferita de cea a leaderului, a fost foarte importanta!

Oamenii au nevoie de sefi nu doar pentru a li se atribui o sarcina, ci si pentru a li se defini un scop. Managerii trebuie sa isi organizeze subalternii nu doar pentru a creste eficienta, ci si pentru a motiva si a inspira oamenii, pentru a le dezvolta abilitati si talente, astfel incat rezultatul sa vina de la sine.

Oamenii nu pot fi gesionati, ci cunoscuti si motivati! Sarcina nu este aceea de a conduce orbeste oamenii, ci de a ii face cat mai productivi prin motivare continua. Astfel, un om devine o reala valoare pentru companie, daca el este in mod continuu instruit si motivat sa isi foloseasca abilitatile si cunostintele. Un om motivat si pozitionat la locul potrivit, va fi cu mult mai eficient si mai productiv! Dar acest proces se poate realiza numai printr-un leadership echilibrat si de calitate!

Ideal ar fi ca managerii sa deprinda cat mai multe tehnici de leadership! Dar, chiar si asa, daca un om nu este nascut sa fie leader, indiferent de cate cursuri ar urma, el tot un manager va ramane!

Sursa articol: Afaceri si leadership feminin

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.