Acţiunile Netflix sunt în cădere liberă după ce compania a anunţat o scădere a numărului de utlizatori în SUA

Autor: Alex Ciutacu Postat la 18 iulie 2019 711 afişări

Acţiunile gigantului de streaming Netflix au scăzut dramatic joi înainte de începerea şedinţei de tranzacţionare, după ce compania a raportat în faţa investitorilor o scădere a numărului de utilizatori din SUA, potrivit Bloomberg.

Acţiunile Netflix sunt în cădere liberă după ce compania a anunţat o scădere a numărului de utlizatori în SUA

Acţiunile gigantului de streaming Netflix au scăzut dramatic joi înainte de începerea şedinţei de tranzacţionare, după ce compania a raportat în faţa investitorilor o scădere a numărului de utilizatori din SUA, potrivit Bloomberg.

Astfel, preţul înregistrat de acţiunile Netflix joi la ora 15.00, înaintea deschiderii şedinţei de tranzacţionare din SUA, era de 321,1 dolari, în scădere cu 11,4% pe Nasdaq.

Netflix a raportat o scădere a numărului de clienţi din SUA cu 130.000 de persoane, ca rezultat al preţurilor ridicate şi a conţinutului mai slab calitativ.

 La nivel internaţional, compania a atins cu greu doar jumătate din ţinta de utilizatori noi şi a atras doar 2,8 miloane de oameni.

„Netflix are un drum dificil în faţă, plin de competitori şi îngreunat de eliminarea unor show-uri populare de pe platformă”, spune Eric Haggstrom, analist în cadrul Emarketer, care consideră că noile conţinuturi ce vor fi lansate în următorul trimestru ar putea schimba cursul companiei.

Prin urmare, ultimul trimestru reprezintă cea mai dificilă perioadă a companiei din ultimii opt ani. Ultima dată când Netflix a fost într-o astfel de situaţie, compania a decis să se spargă în două – businessul de filme trimise prin poştă şi businessul de streaming.

Mutarea de atunci a dus la creşterea preţurilor şi a rezultat în pierderea a 800.000 de clienţi în USA.

Compania transmite că scăderea din ultimul trimestru este o mai degrabă o excepţie decât o indicaţie cu privire la viitorul platformei. În mod tradiţional deja, T2 este cea mai slabă perioadă a anului din ultimii patru ani.

Netflix vrea să atragă 7 milioane de utilizatori noi în trimestrul actual, şi se aşteaptă să reuşească datorită ultimelor sezoane din serialele „Stranger Things” şi „Orange is the New Black”.

„Poziţia noastră este excelentă. Construim o capacitate incredibilă pentru conţinut. Produsul nostru nu fost niciodată într-o formă mai bună”, spune Reed Hastings, CEO-ul Netflix.

Problema principală este că ţintele ratate din trimestrul doi sunt corelate cu îngrijorările investitorilor referitoare la investiţiile masive în conţinut – şi cu profitabilitatea scăzută.

Netflix a investit peste 3 miliarde de dolari în conţinuturi proprii în acest trimestru şi încă 600 demilioane de dolari în marketing. Compania a cheltuit cu 594 milioane dolari mai mult decât a atras şi va avea nevoie să atragă din nou capital pentru a-şi finanţa conţinuturile.

Investitorii nu s-au alarmat cu privire la cheltuieli şi la datorii deoarece numărul de utlizatori creştea într-un ritm record. Însă odată cu pierderea unor clienţi din SUA, investitorii dau de înţeles că îşi pierd răbdarea.

Compania prezite că va ajunge la 90 de milioane de clienţi în SUA, în comparaţie cu un număr de 60,1 milioane de clienţi în prezent.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.