Afaceri de la Zero. Adina Petrescu a creat o gamă de blenduri de ceai, inspirată de o experienţă în India, şi vrea să intre în magazine cu o băutură îmbuteliată sub brandul Malee

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 29 septembrie 2022 50 afişări

O experienţă trăită în India i-a deschis Adinei Petrescu apetitul pentru ceai şi pentru ritualurile din jurul acestei băuturi, astfel că la revenirea acasă a adus o idee de business.

Afaceri de la Zero. Adina Petrescu a creat o gamă de blenduri de ceai, inspirată de o experienţă în India, şi vrea să intre în magazine cu o băutură îmbuteliată sub brandul Malee

Adina Petrescu a investit până acum aproximativ 20.000 de euro şi reinvesteşte în continuare profitul pe care îl obţine, pentru că vrea să extindă brandul.

O experienţă trăită în India i-a deschis Adinei Petrescu apetitul pentru ceai şi pentru ritualurile din jurul acestei băuturi, astfel că la revenirea acasă a adus o idee de business. Malee Tea, numele pe care l-a primit această idee, s-a concretizat câţiva ani mai târziu, dar s-a dezvoltat până acum şi are mai departe planurile pentru diversificare.

„Acum câţiva ani am fost într-o vacanţă în India, unde am descoperit ce înseamnă să bei ceai şi gustul adevărat al acestei băuturi. Este o experienţă în sine, un ritual. Se întâmpla acum câţiva ani, făceam altceva pe atunci“, a povestit Adina Petrescu la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

Terminase Facultatea de drept şi un master în acelaşi domeniu şi era foarte determinată să înveţe pentru barou, unde voia să intre pentru a pătrunde în lumea avocaţilor. A picat însă examenul, iar ceea ce, la acel moment, i s-a părut a fi cel mai mare eşec al său avea să devină o binecuvântare.

„O perioadă am lucrat pe funcţia de consilier juridic, dar nu mă regăseam, nu simţeam că e ceea ce îmi place. Aşa că în pandemie am ales să-mi urmez visul de a avea un business.“

Şi aşa a apărut, în noiembrie 2021, brandul Malee Tea, o gamă de ceaiuri versatile despre care Adina spune că se pot bea atât clasic, cu apă caldă, cât şi ca ice tea, cu lapte rece, sau chiar cu lapte cald. Fructele din care se fac ceaiurile se pot consuma ca atare după ce băutura este savurată. 

„Printre sortimentele noastre se numără şi unele mai inedite, precum Strawberry Truffle, care conţine ceai verde, ciocolată albă, ciocolată neagră, piper roz şi albăstrele. Un alt blend popular este Latte macchiato, cu rooibos, cafea şi iaurt granulat. Eu fac combinaţiile de ingrediente, iar producţia are loc în Germania.“

Unele ingrediente provin din România, iar altele sunt din alte ţări, spune Adina. Nu se adresează unei nişe anume de clienţi, aşa că de la ea cumpără şi femei, şi bărbaţi, şi tineri, şi oameni mai în vârstă. În ceea ce priveşte distribuţia, a încheiat multe colaborări cu antreprenori locali.

„Vând atât pe site-ul meu, cât şi pe alte site-uri, printre care şi eMag, în câteva magazine, dar merg şi la târguri, ca să pot interacţiona cu clienţii şi să le văd reacţiile. Am văzut diferenţe în ceea ce priveşte preferinţele atât în funcţie de anotimp şi de vreme, cât şi de la un oraş la altul. În Bucureşti, am văzut că se bea foarte mult ceaiul verde cu ciocolată, dar şi cel exotic, cu papaya, mango şi fructul pasiunii. În Braşov, se bea rooibos cu latte macchiato, iar în Iaşi „ ceaiurile de fructe.“

Volumele de vânzări variază şi ele foarte mult. Astfel, în sezonul rece vânzările sunt mari, iar în perioada caldă mai scad.

„Anul trecut, m-am lansat în noiembrie, chiar înainte de sărbători, şi am avut vânzări bune. Luna decembrie o să fie plină şi anul acesta, deja am început să am comenzi.“

Ceaiul Malee Tea se vinde vrac în pachete de câte 50 de grame, care costă 15 lei. Ceaiurile vin deja ambalate din Germania, însă acum Adina Petrescu spune că se află în proces de achiziţie a unei maşini de ambalat, pentru a putea face asta în România.

„Fac totul singură, dar cred că de la anul ar trebui să mai angajez pe cineva.“

Adina Petrescu a investit până acum aproximativ 20.000 de euro şi reinvesteşte în continuare profitul pe care îl obţine, pentru că vrea să extindă brandul cât mai mult.

„Sunt în lucru de câteva luni cu un proiect pentru a face ceaiuri ready-to-drink. Astfel, ceaiurile ar urma să fie deja preparate şi îmbuteliate, pentru a fi comercializate la nivel naţional în marile lanţurile de magazine şi în benzinării. Este însă un proces care va dura, în cel mai bun caz asta s-ar putea întâmpla în şase-şapte luni.“

Planurile de expansiune ale Adinei includ şi vânzările dincolo de graniţele României, momentan brandul ei, Malee Tea, regăsindu-se în câteva magazine şi băcănii din Bucureşti, Braşov şi Iaşi. Alina-Elena Vasiliu

Ceaiul Malee Tea se vinde vrac în pachete de câte 50 de grame, care costă 15 lei.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
india,
ceai,
petrescu,
experienta,
afaceri,
brand,
magazine

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.