Afaceri de la zero. Alina Murariu creează sub brandul I Wood Be agende şi obiecte personalizate din lemn şi aştepată afaceri de peste 33.000 de euro
„Am nevoie ca ceea ce fac să nu mă plictisească, aşa e şi în business, tot timpul trebuie să schimb sau să evoluez. Primii mei bani investiţi au fost 13 lei din care am cumpărat materiale”
Alina Murariu a decis în 2015 să facă o schimbare şi s-a mutat din Iaşi în Bucureşti pentru a pune pe picioare propria afacere. Aşa a pornit I Wood Be, un atelier de obiecte prsonalizate din lemn, în special agende, care pot fi reutilizate. Pentru că nu avea alte surse de finanţare, antreprenoarea a reinvestit constant fiecare venit din vânzarea produselor, iar acum a ajuns la afaceri de peste 160.000 de lei anual (33.000 de euro).
„Încă de mică am vrut să fac ceva, iar pentru mine este şi o evoluţie – vreau să devin, m-am îndrăgostit de lemn şi am făcut o combinaţie de cuvinte şi am ajuns la această denumire. În 2015 am început de la semne de carte pictate din cartoanele pe care le aveam prin casă şi de acolo a evoluat”, povesteşte Alina Murariu.
Absolventă a Facultăţii de Geografie, specializată în turism, Alina Murariu a mers pe calea antreprenoriatului. Ea are însă în plan să combine domeniul turismului în care s-a pregătit cu ceea ce face acum – agende şi produse personalizate, la care să adauge şi partea de gastronomie, cultură.
„I Wood Be a început în 2015, atunci m-am mutat din Iaşi în Bucureşti pentru asta. Am venit la două festivaluri, am văzut că lumea este destul de receptivă la produsele mele. Agendele sunt cu copertă de lemn, un produs eco, cu hârtie reciclată şi toate produsele sunt reutilizabile”, mai spune Alina Murariu.
Investiţia iniţială a fost de doar 13 lei, bani primiţi după vânzarea unui semn de carte pictat de antreprenoare. Ulterior, fiecare ban din vânzarea produselor a fost reinvestit, acesta fiind „cartea” pe care a pariat Alina Murariu.
În prezent, portofoliul I Wood Be include agende, semne de carte, albume foto, dar şi colaborări cu jucătorii din industria HoReCa pentru meniuri personalizate din lemn sau alte produse pentru restaurante şi cafenele. De asemenea, afacerea s-a dezvoltat şi pe partea corporate, prin pachete personalizate, dar şi în zona de evenimente, invitaţii pentru nuntă.
„Am nevoie ca ceea ce fac să nu mă plictisească, aşa e şi în business, tot timpul trebuie să schimb sau să evoluez, altfel nu ai cum să creşti”, mai adaugă Alina Murariu.
Atelierul în care sunt produse obiectele I Wood Be este în Bucureşti şi deja începe să devină neîncăpător, mai spune fondatoarea companiei, care mai lucrează alături de trei persoane. Materia primă vine din România, lemnul fiind certificat. Capacitatea de producţie depinde de cerere, dar Alina Murariu spune că nu refuză comenzile. De altfel, cea mai mare comandă primită până acum a fost de 5.100 de brăduţi ornamentali din lemn, pe care i-a realizat alături de echipa sa în opt zile.
„Cele mai multe comenzi vin din partea corporate şi acolo mă înclin, dacă ei vor să îşi surprindă clienţii. Încerc să aduc viaţă anumitor bucăţi de lemn şi să fac un produs util, reutilizabil”, a mai spus Alina Murariu.
Clienţii I Wood Be sunt în principal femei, iar produsele pot fi găsite la târguri de profil în Bucureşti, în magazine, dar şi online, pe site-ul iwoodbe.ro şi pe reţelele sociale. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost de 160.000 de lei, iar anul acesta antreprenoarea aşteaptă ca vânzările să crească.
Ciitiţi mai multe pe www.zf.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro