5 ani de Facebook. Poate rezista inca 5?
„Daca ar fi o tara, Facebook ar fi a 4-a cea mai populata din lume” declara oficialii site-ului, citati de Newsweek. Desi reteaua de socializare online se poate lauda acum cu 250 milioane utilizatori, fata de 150 milioane cât numara in ianuarie, se incapatineaza sa devina profitabila. Compania se asteapta ca profitul sa se arate, totusi, incepand cu anul urmator.
Facebook a evoluat de la un site creat initial intr-un camin studentesc la o retea populara care are astazi membri din intreaga lume (70 procente din utilizatori provin din afara Statelor Unite). Totusi, compania a intampinat dificultati in tranformarea numarului mare de utilizatori in venituri, site-ul fiind asteptat sa aduca profit abia in 2010. Fiind o companie privata, Facebook nu isi face publice castigurile dar a fost evaluata recent la 6,5 miliarde de dolari.
Chiar daca Facebook se arata optimista la cei cinci ani ai sai, aproape fiecare companie concurenta s-a confruntat cu momente dificile. Rivalul MySpace a concediat recent 500 angajati, (30 procente din totalul sau de forta de munca) in urma unei scaderi de 5 procente in mai a numarului de vizitatori, fata de anul precedent. Marc Andreessen, membrul al consiliului de directori al Facebook nu se inspaimanta: citat de Reuters, acesta a declarat ca populara retea de socializare online va aduce venituri de 500 milioane de dolari acest an, fiind asteptata sa aduca castiguri de ordinul miliardelor de dolari in 2012.
“Principala primejdie ar fi ca reteaua de socializare va deveni prea mare” afirma Fred Stutzman, profesor la Universitatea din North Carolina, care studiaza modul in care oamenii folosesc retelele de socializare online. Utilizatorii isi pot simti intimitatea amenintata. Pe masura ce din ce in ce mai multi cunoscuti se alatura retelei, individul este tentat sa isi apere mai agresiv viata privata, simtind nevoia sa limiteze informatiile personale disponibile. “Unul dintre motivele pentru care am crescut atit de vertiginos este accentul pe care il punem pe increderea utlizatorilor si intimitate” sustin cu tarie oficialii Facebook. La inceputul lunii, compania a anuntat lansarea unui nou instrument prin care userii sa poata controla mai bine cine si ce vede in profilurile lor.
Incercarile companiei de a produce bani din advertising nu au avut mare succes. Obstacolele au fost chiar utlizatorii, sustine publicatia Newsweek. Recent, o serie de utilzatorii au fost nemultumiti de initiativa prin care acestia erau “invadati” de reclame, fara consimtamantul lor. Facebook planuieste semnarea de contracte de publicitate cu companii precum Coca-Cola sau The Gap. Newsweek mai precizeaza ca in prezent, firma se bazeaza pe advertising regional (mai ieftin si de o calitate mai proasta).
Reteaua de socializare planuieste noi schimbari in urmatorii ani, destinate chiar sa introduca un nou trend: tranzitia de la spatiu social la spatiu de servicii - prin care prietenii ar oferi informatii de care utilizatorul are nevoie, nu neaparat cele pe care le doreste. Compania insista ca in ciuda cheltuielilor pe baza serverelor si infrastructurii de care este nevoie pentru a se extinde, profitul nu se va lasa asteptat in deceniul urmator.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro