A învăţat de acasă bazele meseriei şi a construit un business de succes

Autor: Georgiana Călin Postat la 07 aprilie 2017 893 afişări

Beneficiile naturii au reprezentat temelia pe care s-a construit afacerea de peste două decenii a Elenei Oancea. Cunoştinţele de chimist şi pasiunea pentru estetică s-au concretizat în brandul „Careless Beauty by Elena Oancea”, care deţine astăzi patru brevete de invenţie pentru produse dermatocosmetice organice, utilizează peste 40 de specii de plante româneşti şi oferă diverse servicii de estetică.

A învăţat de acasă bazele meseriei şi a construit un business de succes

Ideea acestei afaceri s-a născut cu circa 40 de ani în urmă, atunci când Elena Oancea, fondatoarea brandului Careless Beauty, urmărea cu mare atenţie cum familia sa prepara în casă cremele cu flori de crin. „În perioada respectivă aceste practici tradiţionale constituiau de fapt medicina populară din care, într-un final, s-a născut medicina modernă”, precizează antreprenoarea. Iar odată cu schimbarea regimului în România, după anii '90, a decis să înfiinţeze o societate comercială specializată, mizând pe cunoştinţele dobândite, precum şi pe pasiunea pentru acest domeniu.

„Aproape toată viaţa mi-am dedicat-o naturii. Mereu m-am regăsit în natură şi am crezut în ea, natura este un miracol”, adaugă Oancea. Devenind chimist‑estetician, încurajată de soţ şi cei doi copii, în anul 1992 a pus bazele „Careless Beauty by Elena Oancea”, un brand românesc de produse naturale, iar după 10 ani de studiu a obţinut şi primul brevet de invenţie. „Am avut noroc că ne‑am născut aici, ţara noastră merită să fie promovată. Pentru a păstra puritatea naturii este nevoie de pricepere, măiestrie, pasiune şi multă răbdare. De exemplu, doar două zile pe an pot recolta un anumit mugure de plantă”, explică fondatoarea. Ulterior, conform spuselor sale, toate încasările începând cu anul înfiinţării au fost reinvestite în permanenţă în terenuri, lucrări agricole, realizarea culturilor de plante, în dezvoltarea reţetarelor, în cercetare ştiinţifică şi pentru obţinerea avizelor necesare.

Dacă principalul public ţintă al cosmeticelor sunt femeile, Careless Beauty îşi propune să se adreseze deopotrivă ambelor sexe, vizând în primul rând tratarea problemelor dermato cosmetice; „frumuseţea venind ca o consecinţă a aplicării tratamentelor”, spune Elena Oancea.  Deşi consideră că pe alte meleaguri produse similare se vând cu sume cuprinse între 100 şi 500 de euro pe gram, pe piaţa locală produsele de sub umbrela Careless Beauty se vând la preţuri „mult mai mici faţă de valoarea lor reală, dar acestea sunt condiţiile impuse de piaţa actuală”.

Careless Beauty deţine astăzi, după aproximativ 25 de ani de cercetare ştiinţifică, patru brevete de invenţie de produse dermato cosmetice organice şi deţine 5 game complete dedicate fiecărui tip de ten şi o gamă pentru îngrijirea corporală, reunind în total 22 de produse. Sub brandul propriu se realizează şi diverse servicii de estetică, după o tehnică proprie, inventată şi dezvoltată de Elena Oancea în urma aceloraşi metode tradiţionale. Firma oferă şedinţe de masaj facial manual, tratamente cosmetice faciale complete pentru fiecare tip de ten, precum şi împachetări corporale cu diverse uleiuri şi ape florale. Un tratament complet se evaluează în funcţie de nivelul de dezvoltare al afecţiunii dermatologice, de cât de repede răspunde persoana la tratament şi de istoricul tratamentelor aplicate anterior, spune fondatoarea. „Plantele utilizate în procesul de fabricare sunt recoltate numai de pe terenurile proprii, atent procesate şi transformate într--un produs final unic”, mai adaugă ea.

Produsele Careless Beauty pot fi cumpărate fie prin intermediul cabinetelor proprii din Constanţa şi Bucureşti, de la colaboratori, dar cel mai frecvent de pe site-ul companiei. „Avem deja o serie de clienţi pe care îi putem numi tradiţionali, dar dacă discutăm despre cei potenţiali, avem între 10 şi 100 de doritori pe lună”, menţionează antreprenoarea. Produsele se găsesc la preţuri cuprinse între 63 de lei pentru o apă din flori de lavandă şi 280 de lei pentru un elixir vegetal cu efect regenerator, conform site-ului propriu.

Compania se pregăteşte să facă primul pas în afara ţării prin participarea la o expoziţie internaţională de profil în anul 2018 în Franţa. Pe termen scurt, Careless Beauty vizează dezvoltarea reţetarelor şi a preocupării în domeniul cercetării ştiinţifice asupra extractelor vegetale obţinute din specii de plante româneşti, iar printre planurile pe termen lung se numără extinderea vânzării produselor şi a serviciilor la nivel internaţional. Conform declaraţiilor sale, Elena Oancea îşi propune o colaborare cu NASA, pentru a realiza cercetări legate de bolile de piele ale astronauţilor. Profilul clientului se împarte în două categorii, spune antreprenoarea: cei care au încercat alte tratamente care nu au produs efectele scontate ori persoane care doresc să îşi îngrijească pielea utilizând doar produse organice, „rar întâlnite pe piaţa noastră.”

La nivelul întregii pieţe, românii au cheltuit în 2015 aproximativ 3,5 miliarde de lei pe cosmetice, produse de îngrijire şi parfumuri, iar mai bine de 75% din piaţă au mers către produse de masă şi către companiile de vânzări directe, conform datelor obţinute de ZF. În prezent piaţa cosmeticelor din România este una dintre cel mai puţin dezvoltate din Europa şi din regiune în contextul în care la o populaţie de 20 de milioane de oameni şi o piaţă de 780 de milioane de euro, cheltuiala medie per capita este de circa 40 de euro pe an, respectiv 3,3 euro pe lună.

„Piaţa românească a fost bombardată în ultimii 27 de ani cu produse cosmetice recomandate ca fiind eco, bio, naturale, organice, acest fenomen având efecte secundare şi asupra producătorilor autohtoni de cosmetice organice. Este foarte greu să recâştigi încrederea unor clienţi manipulaţi zilnic prin marketingul corporaţiilor internaţionale din domeniu”, susţine antreprenoarea. Pe de altă parte, Registrul Comerţului nu deţine un cod specializat privind producţia de cosmetice organice, toţi producătorii fiind incluşi în acelaşi coş. Conform spuselor sale, acest lucru duce, de asemenea, la deteriorarea şi diluarea informaţiilor cu privire la piaţa autohtonă a produselor organice. Cel mai mare impediment al domeniului în care activează este, în opina sa, lipsa accesului la fonduri, la capitalul pentru dezvoltarea afacerilor. „Sistemul bancar din România nu finanţează în baza planurilor de afaceri, creditarea fiind în general acoperită de ipoteci”, explică Elena Oancea. După mai bine de două decenii de experienţă în antreprenoriat, Elena Oancea consideră că oamenii de afaceri trebuie să însumeze extrem de multe calităţi, pornind de la răbdare, tenacitate, perseverenţă până la capacitatea permanentă de a inova, de a se reinventa pe sine. „Şi nu în ultimul rând, trebuie să aibă respect pentru client”, conchide fondatoarea firmei Careless Beauty.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.