Când alţii se gândeau la ce petrecere să mai meargă, doi tineri au ales să îşi deschidă o afacere. Acum, după 7 ani, businessul lor face milioane
Mihaela Rusu a lansat împreună cu soţul ei, în perioada în care era încă studentă, un magazin online. Au pornit prin vânzarea a câteva modele de ceasuri de damă, iar acum, după şapte ani de activitate, se îndreaptă spre vânzări de 1,5 milioane de lei, după ce şi-au mărit gama de produse cu peste 500 de articole, pe care le comercializează exclusiv în online.
Businessul lor, operat prin firma Ruand Power Solutions, comercializează o paletă largă formată din peste 500 de produse din mai multe categorii (home&deco, electrocasnice mici, produse de îngrijire personală). „Încercăm pe cât se poate să acoperim cât mai mare parte din cererea care există pe piaţă”, a povestit antreprenoarea în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.
80% din vânzări sunt realizate prin intermediul platformei marketplace a eMag. Potrivit Mihaelei Rusu, cel mai bine vândute produse sunt gadgeturile, respectiv electronicele din categoria accesoriilor (gamepad-uri, controlere de joc, playstations, ochelari virtuali, de exemplu). „Comercializăm acest tip de produse într-un flux constant şi în volum destul de mare”, spune ea.
Mihaela Rusu a povestit că a înfiinţat businessul în studenţie, împreună cu soţul ei - „Soţul meu a fost cu iniţiativa, el este o persoană foarte energică, are multe idei şi mi-a propus să înfiinţăm împreună un magazin online”.
Au pornit de la o investiţie iniţială de 1.000 de euro şi au început cu găsirea unui site din China, prin care au importat ceasuri de damă în valoare de 500-600 de euro, banii rămaşi după înfiinţarea firmei.
„Ne-am propus să fie un produs de care să nu ne pară rău dacă rămânem cu el; în acelaşi timp, să fie ceva relativ ieftin, care să poată fi vândut”, spune antreprenoarea. Au făcut prima comandă, iar într-un interval de două săptămâni au reuşit să vândă toate ceasurile. Au reuşit apoi să strângă un fond de investiţii mai mare pe care să îl direcţioneze spre achiziţia de produse mai scumpe, bani de rulaj sau acoperit cheltuieli în cazul în care nu reuşeau să termine stocurile. În perioada recentă, de pandemie, au înregistrat o creştere a vânzărilor, mai ales în starea de urgenţă, când acestea au ajuns în unele luni la creşteri cu 120% mai mari faţă de anul trecut.
„Din fericire, partea de logistică nu a fost afectată nici la noi în ţară, nici în cadrul Europei, de unde importăm, fiindcă suntem importatorii a 11 firme din Europa, ne-am mobilizat şi am gestionat lucrurile de aşa natură, încât să vindem cât mai mult mai rapid. Ne-am bucurat şi sentimentul acesta ne-a ajutat să stăm şi să lucrăm ore întregi”, povesteşte antreprenoarea.
De altfel, chiar dacă până recent a dezvoltat businessul împreună cu soţul ei, în perioada pandemiei au început să colaboreze cu încă o persoană.
În prezent se pregătesc pentru perioada Black Friday, despre care Rusu spune că este „ziua din an în care sunt plini de adrenalină” – şi fac acest lucru prin actualizarea stocurilor, negocierea preţurilor, găsirea unor oferte cât mai corecte şi atrăgătoare.
Mihaela Rusu este absolventă de Farmacie şi Psihologie şi dezvoltă în continuare businessul împreună cu soţul ei, iar în perioada pandemiei au mai angajat o persoană. Ea spune că provocările într-un astfel de business se leagă de gestionarea timpului. „Într-un astfel de business, cea mai mare provocare este lipsa programului - tu eşti mereu acolo, mereu îţi verifici mail-urile, răspunzi la telefon, verifici ofertele, trebuie să fii în căutare de nou, să ţii aproape concurenţa, este o luptă constantă să stai pe piaţă, este o luptă acerbă. Într-un business de familie îţi trebuie înţelegere şi ajutor.”
În ceea ce priveşte dezvoltarea unui magazin online, ea spune că acest tip de business este mai dificil de crescut decât unul în mediul fizic: „Concurenţa este mai mare în online, riscul ca cineva să îţi ia un produs pe care te bazai este mare, cel să nu mai poţi concura la preţ este la fel de mare, chiar cred că este puţin mai dificil să faci afaceri în online”.
Iar când vine vorba de sfaturi pe care le-ar da altor antreprenori, ea spune: „Să fie cât mai inventivi şi creativi posibil şi să aibă curaj – fiindcă în online îţi trebuie curaj. Online-ul reprezintă un canal pentru o afacere mult mai accesibil. Trebuie să recunoaştem că această perioadă a fost bună pentru magazinele online şi a fost un pas bun şi pentru clienţii care erau sceptici uneori şi au fost acum obligaţi să testeze această opţiune de shopping”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro