Ce arme avem împotriva zgomotului din birouri?
Birourile open space pot fi locuri care încurajează colaborarea, creativitatea şi pot înlesni comunicarea, dar la fel de bine pot fi foarte zgomotoase, enervante, sunetele pot distrage angajaţii, iar productivitatea scade. Aceste probleme nu-i privesc doar pe arhitecţi, ci şi pe producătorii de echipamente audio. Un exemplu este Plantronics, care vrea să dea angajaţilor liniştea necesară, fie prin clasicele căşti audio, fie printr-un nou produs despre care Paul Clark, vicepreşedinte şi managing director al Plantronics în Europa şi Africa, spune că va schimba în bine peisajul spaţiilor de birouri.
61% dintre angajaţi spun că posibilitatea de a se concentra şi munci fără întreruperi este prioritară la serviciu, arată un studiu realizat de Oxford Economics şi Plantronics. 1.200 de angajaţi au fost intervievaţi şi rezultatele arată că zgomotul şi factorii care distrag atenţia nu sunt doar deranjanţi, ci pot cauza şi scăderea productivităţii şi a nivelului de satisfacţie.
„Nu zgomotul este problema. Oamenii spun asta, dar nu asta e problema, ci distragerea atenţiei. În birouri, de multe ori oamenii vorbesc şi te pot distrage; astfel îţi pierzi concentrarea. Apoi îţi ia cam 23 de minute pentru a te putea concentra din nou la capacitate maximă”, spune Paul Clark, aflat într-o vizită în România. Aşadar, dacă un angajat este întrerupt de patru ori, fie de alţi oameni sau de ceva din mediul de lucru, o oră şi jumătate din programul de lucru este irosită.
Potrivit unui sondaj realizat de William Belk, cofondator al firmei de consultanţă Formula Partners, la care au răspuns 2.000 de oameni din diferite industrii, 58% din angajaţii productivi au nevoie de spaţii private pentru a putea rezolva probleme şi 54% dintre ei au spus că actualul mediu al birourilor este prea zgomotos şi îşi pot pierde concentrarea uşor.
„Acum trei ani am realizat o cercetare şi am întrebat oamenii care sunt problemele legate de birourile de tip open space. 93% dintre angajaţi au spus că zgomotul este principala problemă la birou, de care se leagă inabilitatea de a te concentra. La asta ne-am gândit când am realizat aceste produse”, adaugă Clark.
În urma cercetării Plantronics a reieşit că 39% dintre respondenţi lucrează în camere de relaxare pentru a nu fi distraşi, 37% ascultă muzică pentru a bloca zgomotul din jurul lor, iar mai mult de o treime (34%) dintre angajaţi iau pauze de relaxare.
Plantronics produce căşti Bluetooth, căşti wireless, echipamente audio pentru birouri, în special call-centeruri, iar mai nou lucrează la un produs numit Soundscape care vrea să elimine zgomotul din birourile open space şi astfel să mărească productivitatea angajaţiilor.
Plantronics s-a născut în 1961 în clasicul stil american, într-un garaj unde doi piloţi de avioane comerciale au inventat o variantă uşoară a căştilor folosite în aviaţie. Unul dintre produsele companiei înfiinţate de Courtney Graham şi Keith Larkin a fost folosit în spaţiu de către astronautul Wally Schirra, dar şi pe lună de către Neil Armstrong.
„Nu mai există zilele acelea când lucrezi doar la birou şi controlezi mediul înconjurător. Acum vorbeşti la telefon în toate împrejurările şi de aceea eliminarea zgomotului de fundal este foarte importantă pentru comunicare. În ultimele 12 luni am început să introducem produse dotate şi cu tehnologie activă de eliminare a zgomotului de fundal şi la recepţionare, nu doar la transmisie”, spune Paul Clark.
Compania vinde atât segmentului de consumer, cât şi firmelor, care reprezintă majoritatea businessului. Vânzările enterprise ale Plantronics în 2016 au ajuns la 627 milioane de euro din totalul cifrei de afaceri (857 de milioane de euro). Per total, compania a înregistrat anul trecut o scădere a veniturilor faţă de 2015, de la 865 de milioane de euro la 857. „Pe plan global, piaţa de Bluetooth mono a scăzut destul de mult şi repede în SUA, fapt care are un impact mare asupra afacerii noastre, deoarece venitul nostru din segmentul consumer se plasează în jurul a 30%. Europa contribuie cu aproape 27% la venitul global, iar când dolarul creşte, contribuţia noastră scade. Dacă te uiţi doar la Europa, vezi că afacerea merge bine. Anul trecut am crescut cu 9% pe bătrânul continent”, spune Clark.
Cea mai bună piaţă a companiei este cea a Statelor Unite, care îşi alocă mai mult de jumătate din venituri, urmată de Europa şi Africa, apoi Asia-Pacific şi la final America Latină. Compania nu dezvăluie date despre regiunea noastră sau despre România, însă şeful EMEA Plantronics a menţionat că ritmul de creştere a afacerii pe plan local este semnificativ mai mare decât cel înregistrat la nivelul întegii Europe.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro