Cine este românca care conduce unul dintre cei mai mari dealeri de maşini de lux din ţara noastră, cu afaceri de 1,7 mld. lei

Postat la 28 august 2024 13637 afişări

100 Cele mai puternice femei din business. Laura Bucur, Managing director, Porsche Inter Auto România

Cifră de afaceri (2022):  + 1,7 mld. lei

Profit: 63,6 mil. lei

Număr de angajaţi: 579

*Potrivit datelor publice disponibile.


Biografie: Laura Bucur este responsabilă la nivel executiv de mărcile de volum ale PIA în Bucureşti cu scopul creşterii cotei de piaţă zonale şi loializării clienţilor, prin identificarea de noi oportunităţi de dezvoltare. A dobândit peste 12 ani de experienţă în after-sales şi 7 ani la nivel executiv, având de-a face pe rând cu toate mărcile Porsche Inter Auto din România.


► Am absolvit Universitatea Politehnică Bucureşti, iar în ultimii ani de studiu am avut ocazia să lucrez part-time la Porsche Bucureşti Nord. Am fost atrasă de maşini încă din adolescenţă, m-a fascinat Formula 1, iar profesorii din facultate ne dădeau exemple de absolvenţi de care erau mândri, cu o carieră minunată la firmele din Grupul Porsche. Aşa am început să cred că aceasta ar putea fi o carieră frumoasă şi pentru mine: să lucrez cu oameni şi maşini extraordinare, într-un mediu extrem de variat.

► Am fost extrem de încântată când am reuşit, iniţial, să găsesc un job part-time pe traduceri tehnice la Porsche Romania. Eram fascinată de tot ceea ce însemna viaţa într-un dealer auto de talia Porsche Bucureşti Nord. Am avut atunci ocazia să învăţ enorm de la echipa de tehnicieni din acea vreme şi să lucrăm împreună pentru a aduce informaţia colegilor din ateliere pe înţelesul lor. Evident că acesta a fost începutul unei poveşti frumoase, viaţa mea profesională alături de Porsche.

De-a lungul anilor, am învăţat pas cu pas ce înseamnă procesul de service, care sunt procedurile, ce contează pentru client ca să fie mulţumit şi ce trebuie să facă reprezentanţele auto ca să se ridice la înălţimea aşteptărilor clienţilor. Am învăţat cum trebuie să interacţioneze eficient departamentele de vânzări cu cele de after-sales şi, ulterior, cu zona de maşini rulate. Am apreciat întotdeauna diversitatea activităţii într-un dealership auto, faptul că îţi oferă permanent ceva nou. Fiind o persoană care are nevoie de variaţie, viaţa în Porsche mi s-a potrivit excelent!

► Industria auto este într-un proces amplu de schimbare. Odată cu schimbările în stilul de viaţă al oamenilor şi în modul în care privesc mobilitatea, maşinile vor deveni în curând un bun pe care vrei să-l foloseşti, dar nu neapărat să-l deţii. Vedem o tranziţie de la proprietate către utilizare. Pe de altă parte, clienţii se aşteaptă să devenim şi mai uşor accesibili pe diferite canale de comunicare: online, offline la dealer sau cu diverse evenimente, acolo unde îşi petrec ei timpul sau prin diferite aplicaţii, să aibă răspunsuri la un click distanţă.

Aşadar, ne aşteptăm ca în următorii ani să vedem trecerea treptată de la a deţine o maşină la mobilitatea ca serviciu, pe care clienţii o vor utiliza în funcţie de necesităţi.Totodată, pentru a menţine un business de after-sales stabil, trebuie să investim tot mai mult în loializarea pe termen lung a clienţilor în perioada postgaranţie. Dacă maşinile noi ne aşteptăm să devină mai puţin accesibile sau mai puţin vândute către retail, maşinile rulate vor creşte în importanţă în piaţa auto, iar pentru cei care le deţin deja, sau pentru cei care privesc în continuare deţinerea unui automobil ca pe o necesitate, întreţinerea lor corectă în service-urile noastre va căpăta importanţa crescută.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.