Consumatorismul american
Incepand cu Ziua Recunostintei, cumparatorul american s-a orientat in special catre ofertele promotionale si a facut mult mai putine achizitii pe baza de impuls, si asta in mare masura datorita starii incerte a economiei.
Singurele moduri prin care lanturile de magazine si-au atras clientii in aceasta perioada au fost ofertele promotionale, care intr-un final vor afecta negativ marja profitului net. Sondajele efectuate in zilele de "Black Friday" (ziua urmatoare Zilei Recunostintei) si "Cyber Monday" (lunea urmatoare Zilei Recunostintei) nu au putut conduce la concluzii relevante privind volumul total al vanzarilor pe perioada sarbatorilor de iarna. O posibila explicatie ar fi vremea neobisnuit de calda din luna noiembrie, care a amanat decizia de cumparare a obiectelor de imbracaminte specifice anotimpului rece. Magazinele din Statele Unite au decis sa extinda reducerile la computere, jucarii si obiecte de imbracaminte si dupa ziua de Craciun, pentru a atrage consumatorii interesati numai de ofertele promotionale.
Spre exemplu, Best Buy - cel mai mare magazin de electronice din SUA, a redus pretul unui notebook Dell Studio de la 780 la 700 dolari si a avut o oferta pentru un netbook Lenovo la doar 197 dolari. In aceeasi nota, pentru orice joc Nintendo Wii cumparat, Toys "R" Us a oferit un al doilea joc la jumatate de pret. Hypermarketul Wal-Mart a incercat sa-si mentina clientii oferindu-le carduri valorice de 50 dolari la achizitia unui sistem Microsoft Xbox 360. Acelasi hypermarket a promis sa ofere reduceri la electronice si jucarii pe intreaga perioada a sarbatorilor de iarna; un exemplu notabil fiind netbook-ul eMachines de 228 dolari. Ofertele promotionale au luat amploare dupa caderile masive de zapada de pe coasta de est a Americii, cand lanturile de magazine americane s-au confruntat cu o perspectiva sumbra a vanzarilor.
National Retail Federation a prognozat o scadere cu 1 punct procentual a vanzarilor pe perioada sarbatorilor de iarna. International Council of Shopping Centers a reiterat pe 22 decembrie prognoza de crestere cu 2 puncte procentuale a vanzarilor pentru magazinele prezente pe piata de cel putin 1 an. "Asteptam vanzari consistente in ziua de 26 decembrie, in special datoorita faptului ca este zi weekend, asta insemnand o imbunatatire generala a volumului vanzarilor pe luna decembrie" au declarat analistii de la Retail Eye Partners.
Potrivit unui sondaj efectuat de BIG Research, mai mult de jumatate dintre femeile care frecventeaza hypermarket-ul Wal-Mart au declarat ca prefera cardurile valorice in schimbul cadourilor clasice. Motivul este trivial: cardul valoric poate fi convertit mai eficient dupa Craciun, cand preturile produselor incep sa scada considerabil. A doua zi de Craciun, celebrul magazin de articole de lux Saks, a oferit reduceri de pana la 70 de procente intre orele 8 dimineata si pranz. Magazinul de electronice JC Penney si-a deschis portile la 5 dimineata, oferind peste 100 de "doorbusters".
Anul acesta, consumatorul american a demonstrat ca poate fi extrem de eficient in deciziile de cumparare, si asta s-a datorat inainte de toate crizei economice. In ciuda ofertelor promotionale extrem de tentante, foarte multi americani au decis sa cumpere doar strictul necesar. Pentru prima data am observat oameni cu o singura punga de cadouri in mana. Daca perceptia mea este de fapt o noua realitate americana atunci cifrele PIB-ului pe ultimul trimestru din 2009 vor fi dezamagitoare.
Pentru mai multe detalii si alte articole cu tematica financiara si economica va astept pe http://toniiordache.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro