Cum se fabrica chips-urile
O fabrica noua in parcul industrial de la Ghimbav produce de la finalul anului trecut chipsurile Chio. Chipsurile produse aici nu mai contin conservanti, potrivit reprezentantilor companiei, aceasta schimbare fiind realizata in urma unor investitii in linia de productie.
Productia, in sine, este mai scumpa, pentru ca fata de condimentele artificiale, cele naturale sunt mai scumpe cu 30%. Atat conservantii cat si colorantii sunt de origine naturala - de la aroma de cascaval si pana la ardeiul rosu care coloreaza unele dintre variantele de chipsuri Chio. Compania mizeaza totusi pe faptul ca aceasta decizie strategica se va reflecta in cresterea vanzarilor. "Tinta pentru 2010 este sa crestem vanzarile cu 10% fata de rezultatele anului trecut", spune Christian Rey, directorul general al Intersnack Romania.
Noua fabrica dezvaluie raspunsuri la varii intrebari, pentru un vizitator care nu are tangenta cu productia de chipsuri. Spre exemplu, in hala dominata de un miros aprig de cartofi prajiti si in care temperaturile sunt suficient de inalte pentru ca angajatii (nu mai mult de 10 pe schimb) sa fie imbracati in bluze cu maneca scurta, cartoful parcurge un drum de cateva sute de metri pentru a ajunge in baxuri pline de pungi.
La intrarea in fabrica, cartoful (cumparat de la unul din cei 30 de fermieri ce au contract cu Intersnack) ajunge asa cum a fost luat de pe camp: cu pamant. Intra apoi in masinarii nebanuite unde este spalat, curatat (intr-o cuva centrifuga unde este "razuit"), feliat, taiat, ales apoi manual de lucratori (singurul loc in care angajatii ating ceea ce urmeaza sa fie chips), trecut prin baie de ulei incins, selectat (daca are defecte, un computer alege in functie de poze sa elimine chipsurile cu ajutorul unor jeturi de aer de pe linia de productie), ambalat in pungi cu azot (pentru ca oxigenul nu ar pastra produsul conform standardelor), iar dupa etichetare ajunge in cutii.
Drumul pe care il mai are de parcurs pana la consumator continua: este incarcat, transportat, distribuit, ajunge pe rafturile magazinelor si apoi in cosurile cumparatorilor.
Pe piata chipsurilor, care are o valoare anuala estimata de reprezentantii companiei la 100 de milioane de euro, mai sunt prezente companii ca Star Foods (parte din grupul Pepsi Americas, cu operatiuni pe piata romaneasca si in domeniul bauturilor carbogazoase), Europeean Food si Standard Snacks.
Piata snacks-urilor include pe langa chipsuri din cartof si pop-corn, sticksuri, alune si seminte prajite. Valoarea vanzarilor anuale este estimata de Intersnack la peste 200 milioane de euro, cu un volum de 41.000 de tone.
"Anul trecut consumul de snackuri sarate s-a redus cu un ritm estimat de noi la 8% in volum fata de 2008", a spus Rey. Intersnack a raportat o cifra de afaceri de 37 milioane de euro pe 2009, in scadere fata de valoarea de 38 milioane de euro in 2008.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro