De ce si-au schimbat 31.000 de romani operatorul de telefonie

Postat la 17 februarie 2009 53 afişări

Portabilitatea numerelor de telefon, prin care clientii isi pot schimba operatorul telecom pastrand insa numarul de telefon deja detinut, nu a adus deocamdata miscari semnificative, in conditiile rata de portare este cu mult sub 1% din totalul numerelor de telefon alocate clientilor din Romania.

“Felul in care se misca numerele de telefon intre operatorii din Romania arata deocamdata ca niciunul dintre operatori nu castiga un numar semnificativ de clienti prin portare, castigatorii fiind mai degraba clientii care doresc sa profite de o oferta mai buna”, spune Liviu Nistoran, presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC). Din octombrie anul trecut, cand a fost lansata portabilitatea, si pana la finalul lunii ianuarie au fost portate in alte retele 31.514 numere de telefon, 85% dintre ele fiind numere din retele mobile de telefonie, potrivit ANC.

“Cred ca succesul portabilitatii in Romania trebuie apreciat mai ales in functie de eforturile operatorilor de a-si pastra clientii si numerele acestora in retea si nu numai in functie de totalul numerelor portate”, apreciaza Nistoran. Prin comparatie, in alte tari europene unde portabilitatea este posibila deja de mai multa vreme, rata numerelor portate ajunge chiar si la 68% din total, cum este exemplul Finlandei. In Danemarca, spre exemplu, rata de portabilitate este de 42%, in Spania si Suedia 25%, iar Belgia, Irlanda, Italia si Olanda inregistreaza o rata de portare de 15-20%.

“Exista insa tari europene in care procentul este de asemenea foarte mic, cum se intampla in Luxemburg – 6,81% sau in Germania, Grecia, Franta si Portugalia, unde rata de portabilitate este sub 3%”, spune Liviu Nistoran. “In Romania rata de portabilitate este extrem de scazuta, inclusiv daca raportam la numarul de utilizatori care si-au schimbat numarul de telefon in aceasta perioada”, comenteaza Chris Bataillard, directorul executiv al Zapp, care a castigat in total 277 de clienti, dar care inregistreaza deocamdata o balanta “usor negativa” a numarului de clienti castigati si pierduti prin portabilitate.

Cosmote, operatorul de telefonie mobila care a avut cel mai mult de castigat de pe urma portabilitatii, adaugand aproape 12.000 de clienti, sustine ca numarul cererilor de portare in retea este superior celui al cererilor formulate de clienti pentru a-si muta numarul de telefon in alta retea. Oficialii companiei se asteapta insa la miscari mult mai importante in decursul acestui an, avand in vedere ca pana acum, din punctul de vedere al utilizatorilor portabilitatea este inca in faza de testare.

Castigatorii portabilitatii

In primele trei luni de la lansarea portabilitatii, 31.514 de numere de telefon au fost mutate in alte retele de telefonie, cel mai mult avand de castigat operatorii de telefonie mobila.

Operator

Clienti telefonie mobila

Clienti telefonie fixa

Total

 

 

 

 

Cosmote

11.707

0

11.707

Vodafone

7.328

1.479

8.807

Orange

6.849

103

6.952

UPC

0

1.892

1.892

RCS&RDS

128

1.059

1.187

Romtelecom

0

327

327

Telemobil

211

66

277

Dial Telecom

0

243

243

GTS

0

73

73

Iristel

0

10

10

Newcomm

0

10

10

Telcor

0

10

10

Euroweb

0

7

7

Ines Group

0

7

7

MediaSat

0

3

3

Atlas Telecom

0

2

2

Sursa: ANC

 

 

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/de-ce-si-au-schimbat-31-000-de-romani-operatorul-de-telefonie-3938771
3938771
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.