Hobby de CEO. Mihai Fugarevici, director general, Stada România: Succesul este un fruct născut şi crescut din efort comun şi de el trebuie să se bucure toţi cei care au contribuit la obţinerea lui
Motoarele puternice şi pescuitul sunt cele două pasiuni, aflate în extreme diferite, pe care directorul general al Stada România le-a cultivat încă din vremea adolescenţei. Din păcate, spune el, în ultima perioadă, timpul său liber s-a contractat, ceea ce a dus şi la o distanţare de hobby-urile sale.
Pe agenda sa de lucru, două sunt acţiunile care au canalizat cele mai multe eforturi ale echipei pe care o conduce. Pe de o parte achiziţia şi integrarea Walmark în 2020, în plină pandemie. Pe de altă parte, construcţia fabricii Stada de la Turda, Cluj, cel mai mare proiect greenfield din piaţa farmaceutică românească din ultimii 30 de ani. Acest proiect presupune o investiţie de peste 60 milioane euro, 30.000 mp construiţi, 12 linii tehnologice de ultimă generaţie, 160 milioane unităţi produse pe an şi o echipă de 400 profesionişti. Construcţia fabricii este un proiect început în noiembrie 2022, ce va fi operaţional în octombrie 2024. „Va fi cea mai modernă unitate şi prima de tip paperless pentru circuitul intern de informaţie, din întregul grup Stada. Fabrica de la Turda va fi construită conform unor fundamente solide de sustenabilitate, folosind tehnologie modernă, de ultimă generaţie, precum şi o suită de facilităţi ce presupun un consum redus de energie, cum ar fi panourile solare fotovoltaice şi sistem termic solar”, declară Mihai Fugarevici.
În 2021 boardul executiv al grupului Stada a analizat împreună cu echipele de management din cinci ţări din Europa oportunitatea construirii unei noi facilităţi de producţie şi ambalare, fiecare afiliat având responsabilitatea de a mapa coordonatele socio-economice locale şi de a le prezenta pentru alegerea locului investiţiei. Echipa de management din România, alături de partenerul de consultanţă Noerr, a reuşit să realizeze un business case de succes, atrăgând astfel o investiţie din partea grupului german în ţară. Proiectul noii fabrici de medicamente va fi implementat la Turda şi beneficiază de o susţinere financiară din partea Guvernului României de 21 milioane de euro, printr-o schemă de ajutor de stat, ce presupune rambursarea sumei sub formă de taxe şi impozite în primii 5 ani de la lansare. Noua unitate de producţie şi ambalare va cuprinde
12 linii tehnologice de ultimă generaţie pentru produse în doză solidă (capsule şi tablete), dintre care primele trei linii au sosit deja şi sunt în curs de calificare.
Stada România avea la finalul lui 2022, cel mai recent an pentru care există informaţii financiare, 203 angajaţi; în acelaşi an, a avut o cifră de afaceri consolidată de 265 milioane de lei. În plus, în ultimii cinci ani, compania a urcat de pe locul 50 în top zece companii de medicamente generice, graţie echipei şi dezvoltării portofoliului de noi terapii.
Ce hobby aveţi şi cât timp îi dedicaţi? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?
În topul pasiunilor mele se află, încă din adolescenţă, motoarele de viteză, cu mulţi cai-putere. În timp, pasiunea a căpătat noi dimensiuni, în sensul că am schimbat multe modele de motociclete până am ajuns la cea de acum. La polul opus vitezei, pentru că avem nevoie de echilibru în viaţă, se află o altă pasiune, pescuitul. Adică liniştea, natura, deconectarea, dialogul cu sine. Nu o să vorbesc despre asta, ci despre cum pasiunea pentru viteză, concentrarea, forţa şi calmul apei sau adrenalina valurilor m-au împins cumva natural spre un mix al celor două pasiuni şi anume iahtingul. Licenţă de navigaţie am încă din 2007.
Din păcate pentru mine, dinamica businessului Stada din ultimii 5 ani, în care s-au suprapus achiziţia şi integrarea companiei Walmark, pandemia şi apoi tensiunile geopolitice de la graniţă care au avut un impact în întregul mers al businessului, au determinat o contractare a timpului liber, deci şi o distanţare de hobby-urile mele. Puţinul timp liber rămas l-am dedicat cu prioritate familiei, soţiei şi celor doi copii ai mei. Odată cu vârsta, focul pasiunilor personale se mai domoleşte şi înţelepciunea maturităţii îţi reface agenda personală. Asta nu înseamnă că nu am în garaj un motor de mai mult de 200 de cai-putere sau că nu am o barcă de pescuit în Deltă, cu care fac tot posibilul să mă revăd regulat.
Ce corespondenţe există între acest hobby / sport şi afaceri?
La mine este vorba de concentrare, de viteza şi puterea motoarelor, zgomotul şi liniştea în acelaşi timp. Exact ca în business. Trăim vremuri în care dinamica afacerilor este foarte mare: cifrele, costurile, oamenii, condiţiile pieţei si aşteptările clienţilor sunt într-o continuă schimbare. În toată această viteză este foarte important să rămai concentrat pe obiectivele tale, pe valorile şi pe principiile personale. În fiecare vineri seara opresc timpul pentru 30-40 de minute ca să analizez tot ce s-a întâmplat în săptămâna respectivă. Ce am făcut din tot ce mi-am propus, ce impact au avut deciziile mele, ce aş fi putut face mai bine, ce nu a avut rezultatul pe care îl aşteptam. Încerc să închid sertarele pe care le-am deschis, ca să nu rămână prea multe acte „în lucru”. Este la fel şi pe motor şi în iahting. Concentrarea este cheia. Focus pe direcţie, pe ceilalţi participanţi şi adaptare continuă la condiţiile meteo şi de drum/apă.
Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri / pentru afacere?
Întotdeauna a fost. Indiferent că este tenis, golf, iahting, fotbal, toate au acelaşi lucru în comun – pasiunea celor ce le practică. Iar pasiunea comună facilitează dialogul şi buna înţelegere. Sigur că aceste hobby-uri mi-au adus aproape oamenii, dincolo de relaţiile de business şi activitatea cotidiană. Dincolo de joburile noastre, trebuie să rămânem oameni. Legăm prietenii, ne spunem problemele, expunem provocările pe care le avem şi de cele mai multe ori apar şi soluţii sau propuneri la care nici nu ne gândim.
Ce beneficii are hobby-ul pentru dvs.?
Fiind pasiuni încă din adolscenţă îmi menţin spiritul fresh. Mă relaxează. Mă ajută să mă pun laolaltă. Adrenalina acestor două pasiuni îmi încarcă bateriile şi mă revigorează. Îmi aduc acel aport de energie de care am nevoie ca să funcţionez în parametri optimi. Atât în raport cu profesia, cât şi cu colegii mei, care au nevoie de un manager hotărât, decis, care nu bâjbâie după soluţii.
Care sunt regulile obligatorii în sport / hobby şi afaceri?
Din punctul meu de vedere, FAIRPLAY-ul este prima regulă. Apoi spiritul de echipă, efortul comun pentru un rezultat de excepţie, pentru performanţă. Şi în sport, şi în business se aplică aceste reguli. Succesul este un fruct născut şi crescut din efort comun şi de el trebuie să se bucure toţi cei ce au contribuit la obţinerea lui.
CARTE DE VIZITĂ
Absolvent al Universităţii de Medicină şi Farmacie Carol Davila din Bucureşti (2000) Mihai Fugarevici şi-a construit parcursul profesional în domeniul sănătăţii.
din noiembrie 2017 este director general al Stada România
2015 – 2017
a fost business unit manager în cadrul Angelini
2010 – 2013
a deţinut funcţia de business unit manager în cadrul Teva Pharmaceuticals
2007 – 2010
a avut rolul de business unit director hospital network în cadrul A&D Pharma
2003 – 2007
a fost national sales manager în cadrul A&G Med Trading
SURSA: LinkedIn
MOTOARE
În topul pasiunilor lui Mihai Fugarevici se află, încă din adolescenţă, motoarele de viteză, cu mulţi cai-putere. În timp, pasiunea a căpătat noi dimensiuni, în sensul că a schimbat multe modele de motociclete până a ajuns la cea de acum.
Mihai Fugarevici are licenţă de navigaţie din 2007
ADRENALINĂ
Pasiunile generate de hobby-uri au capacitatea de a încărca bateriile şi de a revigora, conform lui Mihai Fugarevici
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro