Pariul cu miză dublă
Fraţii Logofătu, care au fondat prima companie românească de IT listată la Bursa de Valori Bucureşti pe piaţa Aero, Bittnet, pariază pe creşterea pieţei de consultanţă şi soluţii IT şi ţintesc venituri de 100 de milioane de lei până în 2020.
”Elian şi Dendrio sunt consultanţi ca şi noi, iar cei de Equatorial sunt dezvoltatori, fiind o platformă de dezvoltare cu şanse de creştere exponenţială. Dacă noi creştem 40% sau 60% şi este bine, pentru Equatorial o creştere de 1.000% poate fi accesată foarte uşor“, declară Cristian Logofătu, cofondator şi director financiar al grupului Bittnet.
Pariurile fraţilor Logofătu în segmentul de integrare de soluţii IT&C şi furnizare de servicii de training în domeniul IT au fost roditoare până acum. În 2012, cifra de afaceri a companiei era de 3,8 milioane de lei, iar profitul era la 50.000 de lei. În doar cinci ani, compania a crescut de peste unsprezece ori, ajungând la venituri consolidate de 43 de milioane de lei, iar câştigurile au ajuns de 36 de ori mai mari, ajungând la un profit net consolidat de 1,8 milioane de lei în 2017. Datele consolidate include şi rezultatele GECAD NET, actuala Dendrio.
Echipa Bittnet reuneşte aproximativ 60 de persoane, din care 30 sunt angajaţi cu normă întreagă în cadrul structurilor Bittnet şi Dendrio, în timp ce restul sunt contractaţi pentru diverse soluţii şi servicii, acesta fiind unul dintre elementele modelului de business aplicat de fraţii Logofătu.
”E mult mai important să vină cineva atunci când ai nevoie să livreze o soluţie, decât să stea să se uite trei săptămâni pe pereţi. Întreaga echipă se apropie de 60 de oameni, cu echipă tehnică şi vânzări, din care o parte sunt angajaţi, adică sunt prezenţi şi au activităţi în fiecare zi, iar restul sunt colaboratori, care lucrează şi cu noi, şi cu alte companii. Dar este valoros întreg sistemul“, explică Cristian Logofătu.
Directorul financiar al grupului spune că perspectivele de creştere până la 100 de milioane de lei se leagă pe productivitatea angajaţilor. ”Ne bazăm pe pariurile fiecărui membru al echipei de vânzări. Ne uităm la fiecare membru şi vedem ce proiecte are fiecare, ce proiecte poate aduce, ce clienţi are şi cum putem obţine prin marketing noi clienţi. În plus, facem o serie de estimări raţionale, bazându-ne pe calcule statistice şi parteneriate.“
Anul trecut, Bittnet a realizat proiecte pentru clienţi din 22 de ţări, din Europa şi până în Canada sau Filipine. Grupul colaborează cu peste 100 de parteneri de revânzare a produsului, iar peste 10% din business este generat de doi clienţi din piaţa de telecom.
Potrivit datelor transmise de companie, cea mai mare creştere procentuală din punctul de vedere al componenţei veniturilor a fost înregistrată de serviciul de stocare în cloud, care a crescut cu 297%, generând venituri de 1,6 milioane lei în 2017, faţă de 400.000 de lei în 2016. Pariul pe piaţa serviciilor de cloud este unul solid, iar studiile arată că 96% din companiile americane, majoritatea prezente şi în România, folosesc cel puţin o tehnologie de cloud. ”Peste 81% au în plan sau utilizează deja două platforme de cloud. Nu vedem acelaşi val de adopţie şi în România încă, însă se va reflecta şi aici. Noi suntem la începutul valului“, spune Cristian Herghelegiu, CEO al Dendrio.
Compania îşi propune ca Dendrio să devină un lider absolut al pieţei de integrare multi-cloud în România şi chiar în regiune, aceasta fiind ţinta pentru următorii trei ani. Firma vine cu certificări unice în România, cum ar fi Gold Certified Microsoft sau singurul centru de training certificat de Amazon.
Noua achiziţie a grupului, Elian Solutions, vine cu o cifră de afaceri de 850.000 de euro şi implementează soluţii de tipul Microsoft Dynamics NAV. ”Ne concentrăm pe vânzare de licenţe şi servicii de implementare. Noi luăm produsul de la Microsoft, dar îl împachetăm după cerinţele clientului“, spune Iulian Motoi, CEO al Elian Solutions.
Factorul nou, care marchează expansiunea grupului şi către alte segmente de business, este intrarea în start-up-ul Equatorial, care livrează servicii de educaţie sub formă de joc. Plecând de la o serie de studii realizate de Technavio, Gallup şi Catalyst, start-up-ul a concluzionat că doar în Europa sunt investiţi peste 100 de miliade de euro în educaţia şi pregătirea adulţilor, în timp ce doar 13% din populaţia activă merg cu plăcere la serviciu. În plus, decizia de a livra educaţie prin jocuri se bazează şi pe concluzia unui studiu realizat de Verto Analytics, conform căruia peste 12 miliarde de ore pe lună sunt alocate de populaţia planetei pentru jocuri online.
”Am construit un joc care are ca obiectiv rezolvarea unor probleme serioase de business, nu distracţia. Am reuşit să îi facem pe oameni să participe la jocuri şi să facă parte dintr-un univers imaginar, practicând şi învăţând ceea ce au ei de făcut. Îi ajutăm să transpună task-urile în provocări individuale sau colaborative care se transformă în jocuri“, afirmă Dan Berteanu, CEO al Equatorial Marathon.
Cât de eficient este un pariu pe joc şi joacă? În ultimii trei ani, Equatorial a ajuns la 21 de clienţi corporate, peste 40 de proiecte realizate, 2.550 de utilizatori şi peste 540.000 de euro în venituri. Iar pentru următorii trei ani îşi propune să ajungă la peste un număr aproape dublu de utilizatori (5.000) şi venituri de aproape trei ori mai mari - 1,4 milioane de euro. În portofoliul de clienţi se regăsesc nume precum Aegon, Enel, BRD, BAT, eMag, Groupama, Banca Transilvania, Dacia, BCR, ING, Engie, Medicover şi Orange.
”În 1998 a intrat prima platformă de e-learning de la Cisco în România şi încă de atunci ne dorim să venim şi noi cu o soluţie inedită. Cred că parteneriatul cu Equatorial poate fi o şansă pentru o astfel de idee“, spune Mihai Logofătu, CEO al Bittnet.
Fraţii Logofătu au pus bazele centrului de training şi formare profesională în domeniul IT&C Academia Credis, în jurul anului 2000. Au organizat cursuri în domeniul IT pentru elevi şi studenţi, fiind prima academie Microsoft din România, cât şi una dintre primele academii Cisco, creată în jurul lui 2000. Cei doi fraţi au fost împinşi de mici spre IT, de către părinţii lor, dar nu au urmat apoi studii universitare în acest domeniu. Au devenit antreprenori, însă influenţa sectorului i-a transformat în primii oameni de afaceri din IT-ul românesc care s-au listat la bursă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro