Praktiker: primele luni din 2010 vor fi foarte dificile pentru piata DIY si intregul sector de retail
Prin natura activitatii din sectorul do-it-yourself, sezonalitatea influenteaza puternic vanzarile magazinelor de profil. „Companiile vor resimti efectele crizei probabil mai puternic decat in perioada similara a anului 2008, cand s-a inregistrat primul declin puternic al pietelor”, declara Monica Hodor, director general interimar si director administrativ-financiar la Praktiker Romania, cel mai mare retailer din domeniul DIY.
Dificultatile economice actuale vor pune si ele presiune pe vanzarile companiilor de pe aceasta piata. "In primul trimestru din 2010 ne putem astepta ca sectorul DIY sa resimta cel mai acut efectele reducerii resurselor financiare ale populatiei, comparativ cu intreaga perioada de la declansarea crizei", adauga Hodor.
La final de an, pe fondul general al scaderii consumului, magazinele si producatorii au apelat la promotii timpurii de sarbatori ca la o solutie de atragere a unui numar mai mare de clienti si in final, de crestere a vanzarilor. In general, pe tot parcursul anului, atat comerciantii, cat si de producatorii a folosit intens promotiile pentru atragerea clientilor. "Nu toate campaniile au avut insa efectul sperat. Studiile de piata arata ca foarte multe s-au dovedit pur si simplu ineficiente, chiar daca, pe fondul dificultatilor economice, oamenii au fost mai receptivi la ofertele speciale", spune reprezentanta Praktiker.
Ofertele centrate pe pret au fost in 2009 mai multe decat oricand. Simpla reducere a preturilor nu a fost insa o masura suficienta pentru companiile care au incercat sa-si atraga clientii. Oamenii au devenit din ce in ce mai atenti la ceea ce cumpara. Au inceput sa compare mai mult ofertele disponibile pe piata, sa-si planifice mai atent cumparaturile. Piata de bricolaj (do-it-yourself) din Romania a scazut anul trecut cu 25%, la 2,1 miliarde de euro, de la 2,8 miliarde de euro in 2008, potrivit estimarilor.
Pe piata de DIY mai sunt prezente retele internationale ca Bricostore, Baumax, Mr. Bricolaje, Obi, Hornbach dar si lanturi romanesti ca Dedeman si Ambient.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro