Profitabilitatea Albalact a crescut de patru ori in 2009

Postat la 28 aprilie 2010 31 afişări

Cifra de afaceri a Albalact crescut anul trecut cu 18,59%, ajungand la aproape 226 milioane de lei, de la 190 milioane de lei cat era in 2008. Profitul net al companiei a crescut in 2009 de peste patru ori (cu 330%), depasind 2,7 milioane de lei, fata de 606.000 lei in 2008.

"Sunt foarte multumit de performantele financiare ale companiei. Chiar daca bugetul planificat pentru 2009 a fost mai mare, rezultatele obtinute sunt foarte bune in <peisajul> economic in care am evoluat", declara Raul Ciurtin, presedintele si directorul general al Albalact Alba Iulia. El a compleaza ca aceste rezultate au fost obtinute intr-un an in care piata lactatelor a fost dominata de preturile mici, un consum de baza scazut ca valoare, lupta pentru promotii si pentru spatiul de pe raft. "A fost un an greu, marcat de competitie acerba si ofensive de preturi, in care multi au incercat sa castige cote de piata, dar foarte putini au castigat. Cei mai multi au pierdut si cota, si profitabilitate. La asta s-a adaugat presiunea marilor retaileri care au incercat sa-si impuna agresiv brandurile proprii. In aceste conditii, noi suntem multumiti ca am avut si in 2009 o crestere importanta de business obtinuta intr-un mod profitabil", declara Raul Ciurtin, presedintele si directorul general al Albalact Alba Iulia.

Albalact a incheiat perioada dificila determinata de procesul de consolidare inceput in anul 2007, cand a deschis fabrica noua de la Oiejdea, in judetul Alba, si continuat in 2008, cand a cumparat pachetul majoritar de actiuni al societatii Raraul Campulung Moldovenesc. Anul trecut, detinerea societatii Albalact in cadrul capitalului social al SC Raraul SA a crescut pana la nivelul de 93,6%. In 2009, compania si-a concentrat obiectivele in primul rand pe adaptarea cat mai eficienta si vizionara a strategiei la realitatile economice, lucru care i-a asigurat un ritm de dezvoltare peste cel al pietei lactatelor - care a crescut cu aproximativ 5%, potrivit estimarilor APRIL.

In a doua jumatate a anului trecut, fabrica Raraul Campulung Moldovenesc a inceput sa functioneze la o capacitate extinsa, cu investitii noi de aproximativ 2 milioane de euro, concentrand productia pe branzeturi. Albalact a lansat produse noi pe segmentul branzeturilor traditionale si a repozitionat brand-ul Raraul, cu un nou logo si un nou design de ambalaj. La sfarsitul anului, Albalact a relansat si iaurturile Fulga, bogate in proteine, cu ambalaj nou, un portofoliu mai mare si o noua campanie de comunicare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FMCG,
Albalact,
cifra de afaceri,
profitabilitate
/actualitate/afaceri/profitabilitatea-albalact-a-crescut-de-patru-ori-in-2009-6071209
6071209
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.