Roche ajunge din urma GSK

Postat la 11 august 2008 16 afişări

Piata farmaceutica a inregistrat, in cel de-al doilea trimestru al anului acesta, o crestere de 21,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 1,8 miliarde de lei. In perioada iulie 2007 - iunie 2008, primele trei mari companii de pe piata locala GSK, Roche si Novartis, si-au aliniat cotele de piata, la 6,9%, iar ultimii doi au realizat vanzari egale, de 443,1 milioane de lei.

In perioada iulie 2007 - iunie 2008, primele trei mari companii de pe piata locala GSK, Roche si Novartis, si-au aliniat cotele de piata, la 6,9%, iar ultimii doi au realizat vanzari egale, de 443,1 milioane de lei.

 

Astfel, al doilea trimestru din 2008 a marcat o “revenire usoara a ratei de crestere a pietei totale, de 8,4% fata de 6,1% la sfarsitul primului trimestru, respectiv de 11,2% la finele lui 2007”, potrivit studiului companiei de cercetare a pietei farmaceutice Cegedim. Pe canale, piata de retail a crescut accentuat, cu 14,6% fata de segmentul de spital, ale carui vanzari s-au depreciat cu 19,7%, se precizeaza in raportul mentionat.

 

Daca pana acum s-a remarcat o mare stabilitate a clasamentului primelor companii farma, se pare ca topul ar putea suferi modificari pana la sfarsitul lui 2008 si chiar la nivel de varf. Una dintre cele mai importante schimbari este trecerea grupului farmaceutic elvetian Hoffmann La Roche de pe locul al treilea acum trei luni, pe cel secund, cu vanzari in semestrul al doilea de 130 de milioane de euro si o cota de piata de 6,9% in ultimele 12 luni, potrivit celui mai recent raport al Cegedim.

 

Competitia se anunta a fi foarte stransa pentru urmatoarea perioada, mai ales in conditiile in care vanzarile liderului GlaxoSmithKline (GSK) au fost devansate de Roche, care a vandut, in semestrul al doilea, medicamente de 130 de milioane de lei, fata de cele 118 milioane de lei raportate de primul jucator, iar Roche si Novartis se vor lupta umar la umar pentru imbunatatirea vanzarilor.

Studiul Cegedim arata ca in perioada iunie 2007-iulie 2008 primii trei mari jucatori au ajuns la aceeasi cota de piata, de 6,9%, iar Roche si Novartis si-au egalat vanzarile, cifrate la 443,1 milioane de lei, nu cu mult in urma liderului GSK, cu 447,9 milioane de lei.

 

Vanzarile la medicamentele eliberate fara prescriptie medicala (OTC-uri) s-au majorat cu 16,3%, pana la 298 de milioane de lei, in ritm dublu celor etice (medicamente eliberate pe baza de prescriptie medicala), de 8,1% (pana la 1,2 miliarde de lei). Cele mai bine vandute medicamente au fost cele din ariile terapeutice cardio-vascular, tub digestiv si metabolism, precum si cele din grupa sistemului nervos central, ale caror vanzari au cumulat aproximativ jumatate din totalul incasarilor inregistrate in semestrul al doilea.

 

“S-a consemnat avansul majoritatii grupelor terapeutice mari. Cele mai importante cresteri au inregistrat grupele antineoplazice si imunomodulatoare (26,7%), sistem musculo-scheletic (15,8) si sistem cardiovascular (13,3%), in timp ce evolutiile cele mai modeste au fost la antiinfectioase (-2,5%), tub digestiv si metabolism (2,9) si dermatologice (4,1)”, mai precizeaza reprezentantii Cegedim.

 

In aceste conditii, acestia se declara circumspecti in ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt ale pietei de profil, ca urmare a blocajului actual la pretului la medicamente. “Deoarece blocajul preturilor este factorul preponderent de evolutie la produsele cu prescriptie medicala, indiferent de grupa terapeutica sau producator, iar impactul noilor liste de compensate inca nu se face simtit, apreciem ca piata va incheia anul curent cu o performanta apropiata de cea actuala a produselor OTC (8%)”, se mai mentioneaza in raportul Cegedim.

 

“Intrarea in vigoare a noii liste de medicamente compensate va determina practic ca efectele si costul acesteia sa fie suportata de guvernarea urmatoare, ceea ce inseamna ca anul viitor, in lipsa cresterii semnificative a alocarii bugetare din produsul intern brut catre sanatate, ne vom confrunta cu o problema majora in privinta evolutiei si finantarii pietei”, a declarat recent, pentru BUSINESS Magazin, Petru Craciu, directorul general al Cegedim Romania.

 

Reprezentantii Cegedim au tinut sa precizeze ca datele emise estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti, compararea acestora cu intrarile lor in farmacii sau cu cele privind importul sau productia locala fiind partial incorecta.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
farmaceuticem GSK,
vanzari,
clasament,
Roche,
Novartis
/actualitate/afaceri/roche-ajunge-din-urma-gsk-2913890
2913890
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.