Studiu de caz: Contabilul din smartphone

Autor: Ioana Matei Postat la 17 mai 2017 541 afişări

Un antreprenor facturează direct de pe telefonul mobil în faţa clientului, iar factura ajunge instant atât la client, cât şi la departamentul sau firma de contabilitate. Durata acestui proces? Cu 50% mai puţin decât în situaţia facturării clasice, potrivit sibienilor de la Intelligent IT, care au dezvoltat aplicaţia Smart Bill Conta, prin care astfel de scenarii sunt posibile.

Studiu de caz: Contabilul din smartphone

CONTEXT:

Timpul de introducere a datelor pentru activităţile de contabilitate îngreunează activitatea contabililor şi a antreprenorilor care îşi fac contabilitatea in-house.

DECIZIE:

Lansarea Smart Bill Conta, prima aplicaţie de contabilitate online care face legătura în timp real între antreprenori şi experţii contabili. Dezvoltarea aplicaţiei a durat aproximativ un an şi a fost susţinută de o investiţie de 1 milion de euro atrasă, anul trecut, de Smart Bill de la Catalyst şi Gecad Group.

CONSECINŢE:

Pentru clienţii care folosesc platforma integrată Smart Bill, timpul de operare se poate reduce cu până la 50%, prin automatizarea operaţiunilor de introducere date; astfel, se maximizează timpul de utilizare a datelor, iar clientul beneficiază de resurse suplimentare. Smart Bill Conta va contribui la creşterea cu peste 50% anual a vânzărilor Intelligent IT în următorii ani şi va transforma brandul românesc în principalul furnizor de soluţii de facturare de pe piaţa locală.

„Deja am devenit unul dintre principalii jucători pe piaţa de software financiar-contabil şi ţinta noastră este ca în 2-3 ani să fim numărul 1; suntem convinşi că o să reuşim”, descrie Radu Hasan, CEO-ul Intelligent IT, compania care operează pe piaţă sub brandul Smart Bill, un obiectiv pe care vrea să îl atingă în perioada următoare. Una dintre modalităţile prin care antreprenorii sibieni care au dezvoltat afacerea - Radu Hasan, Ioana Hasan, Mircea Căpăţînă - plănuiesc să ajungă la acest obiectiv este Smart Bill Conta, prima aplicaţie de contabilitate online care face legătura în timp real între antreprenori şi experţii contabili, potrivit reprezentanţilor companiei.

În dezvoltarea acesteia a fost direcţionată o parte din investiţia de 1 milion de euro primită anul trecut din partea fondurilor de investiţii Catalyst România şi Gecad Group, care au preluat printr-o operaţiune de majorare de capital peste 30% din acţiunile firmei. Soluţia Smart Bill Conta se adaugă astfel celor dezvoltate de Smart Bill până acum, fiind complementară acestora, „piesa lipsă din puzzle”, potrivit lui Hasan. Anul trecut, soluţiile Smart Bill au generat venituri de 1 milion de euro, iar pentru anul în curs Hasan previzionează o creştere până la 1,5 milioane de euro; planurile pentru anii următori vizează creşteri importante.

„Vrem să avem o rată de creştere de 50% pe an şi pentru următorii doi ani.” Serviciile Smart Bill sunt utilizate, în prezent, de peste 45.000 de clienţi, de la PFA-uri la companii mici şi mijlocii şi până la multinaţionale, din toate sectoarele de business, precum serviciile şi comerţul. Peste un milion de documente sunt emise lunar, cu o valoare de peste 2 miliarde de euro pe an. În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, anul acesta a depăşit pragul de 50, iar până la finalul anului echipa va număra între 55 şi 60 de persoane. „Depinde de ce recrutări reuşim să facem, piaţa muncii este foarte capricioasă.” Echipa Smart Bill este împărţită între cele două birouri ale firmei: Sibiu (echipa de dezvoltare software) şi Bucureşti (echipa de vânzări şi marketing).

CEO-ul Smart Bill spune că au început să lucreze la realizarea aplicaţiei Smart Bill Conta în urmă cu un an, iar conceptul a fost realizat şi îmbunătăţit pe baza discuţiilor cu contabili. „O parte consistentă a investiţiei a mers şi merge în direcţia aceasta, atât în dezvoltare, cât şi în marketing”, spune Radu Hasan, fără să precizeze valoarea exactă a investiţiei direcţionate spre Smart Bill Conta. Aplicaţia va fi oferită gratuit firmelor de contabilitate, iar monetizarea se va face prin vânzarea acestei soluţii clienţilor tip IMM: „Ţintim acelaşi profil de clienţi pe care l-am avut până acum; acoperim 95% din IMM-uri practic, nu ţintim companiile mari, ţinta noastră sunt companiile cu până în 50 de angajaţi, care reprezintă dealtfel 70% din piaţă. Obiectivul nostru este să ajungem cam la 100.000 de firme în următorii trei-patru ani”. El spune că dacă aceşti clienţi vor soluţia completă Smart Bill Conta, costul abonamentului va fi de aproximativ 20-25 de euro pe lună pentru o aplicaţie completă de facturare, gestiune, contabilitate etc.

Aplicaţia se adresează antreprenorilor, IMM-urilor, contabililor sau firmelor de contabilitate care îşi fac contabilitatea in-house şi care doresc să-şi eficientizeze cu mult timpul de operare. Smart Bill Conta oferă un flux integrat atât pentru client, cât şi pentru firma de contabilitate. Astfel, pentru clienţii care folosesc platforma integrată Smart Bill timpul de operare se poate reduce cu până la 50%, prin automatizarea operaţiunilor de introducere date. Practic, prin eliminarea timpului dublu de înregistrare a documentelor se maximizează timpul de utilizare a datelor, iar clientul beneficiază de resurse suplimentare. Aplicaţia poate fi accesată de oriunde, de pe orice dispozitiv conectat la internet, în mod securizat şi permite vizualizarea documentelor finale sau intermediare ale fiecărui client, explică reprezentanţii companiei.

Planurile de dezvoltare ale sibienilor nu se opresc însă aici: recent, au primit un grant de cercetare de 600.000 de euro. „Este o axă pe fonduri europene pe cercetare-inovare; astfel că toţi banii vor merge în cercetare. Ne vom concentra pe direcţia de inteligenţă artificială pentru a face Smart Bill cu adevărat smart”, explică Hasan. Pentru aceasta, vor realiza un parteneriat cu două universităţi cu profil tehnic de pe piaţa locală. Au primit deja oferte în acest sens, dar încă nu au ales universităţile cu care vor colabora. Radu Hasan spune că pentru perioada următoare nu şi-au propus să atragă şi alte investiţii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.