Tinerii români care vând brăţări în 15 ţări şi câştigă un milion de euro
”Vânzarea de brăţări pare o idee banală, dar o privire mai atentă asupra brăţărilor nautice explică de ce produsele Constantin Nautics au succes“ - era începutul unui material publicat de Business Magazin în 2014. Cifra de afaceri era atunci de 15.000 de euro, iar vânzările aproape exclusiv online. Între timp, Constantin Nautics a ajuns la venituri de peste un milion de euro şi vinde produsele în 15 ţări.
Un business început cu aproximativ 20.000 de euro, mare parte din investiţie fiind făcută în materie primă, în platforma magazinului online şi în promovare, a ajuns în trei ani de zile la o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro. În 2014 Constantin Nautics a pornit la drum cu doi angajaţi, iar anul acesta a ajuns la 50. ”Doar în 2017 am dublat numărul celor care produc efectiv obiectele pe care le avem în portofoliu, ajungând la 25 de persoane care lucrează în atelier“, spune Cătălin Neacşu, directorul de dezvoltare al companiei. Ceilalţi angajaţi asigură funcţiile de suport în companie, precum logistica, facturarea sau marketingul.
”Anul 2016 a fost unul bun, am reuşit să creştem businessul cu peste 20%, atingând o cifră de afaceri de 1,1 milioane euro şi un profit în jurul a 250.000 euro“, spune Cătălin Neacşu. El spune că cifrele din 2017 arată o creştere cu cel puţin 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. ”Aşteptările noastre pentru acest an au fost, în primul rând, de a consolida afacerea şi de a intra pe cel puţin trei pieţe noi, pe lângă cele 15 ţări în care eram prezenţi în 2016. Am îndeplinit acest lucru, prin urmare până la sfârşitul anului brandul va fi prezent în patru ţări noi - Statele Unite ale Americii, Franţa, Belgia şi Olanda. Avem discuţii de parteneriate şi în ţări mai exotice precum Mauritius sau Africa de Sud şi sperăm ca acestea să se concretizeze în parteneriate care vor expune un brand românesc pe cât mai multe continente.“ În momentul de faţă, produsele companiei ajung în ţări din Europa, America de Nord, Orientul Mijlociu şi în Australia.
Până la sfârşitul acestui an, compania va finaliza o investiţie de aproximativ 1.000.000 euro într-un nou sediu în Bucureşti, precum şi într-un al doilea atelier de producţie în Turnu Măgurele.
Un moment important în dezvoltarea companiei a fost parteneriatul cu Swarovski, prin care produsele Constantin Nautics au devenit parte a programului lor de Ingredient Branding (Crystals from Swarovski). ”Făcând parte din acest program, putem spune că am accesat o ligă superioară în care sunt prezente doar branduri de fashion de renume“, opinează Cătălin Neacşu.
În România, compania are puncte proprii de distribuţie în Băneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni, Afi Ploieşti şi Vivo Constanţa. Vânzările din Bucureşti reprezintă aproximativ 40% din rulajele la nivel naţional, aici intrând atât cele online, cât şi cele din magazinele fizice. ”În acelaşi timp suntem prezenţi şi în alte unităţi fizice şi pe alte platforme de vânzare online şi cred că încă mai este loc de a creşte distribuţia noastră“, afirmă Cătălin Neacşu. ”Dacă vorbim despre celelalte ţări, unde funcţionăm în regim de franciză, sau despre ţările precum Germania şi Italia în care parteneriatul a pornit încă din 2015, suntem prezenţi atât prin intermediul magazinelor proprii online, dar şi în cele mai importante magazine fizice unde am putut ajunge.“ În ţările în care brandul este prezent de mai puţin timp, spune el, principalul canal de vânzare este cel online. ”Încercăm să participăm la cât mai multe evenimente care au legătura cu tematica nautică, cum ar fi saloanele nautice importante din regiune şi din lume, regate interne şi internaţionale, competiţii şi concursuri nautice“, spune directorul de dezvoltare al companiei. Nu se rezumă însă la evenimentele de profil, participând la festivaluri de muzică precum Untold, NeverSea sau Electric Castle, precum şi la evenimente şi saloane auto. În concluzie, vânzările offline şi cele online generează fiecare 50% din vânzările Constantin Nautics, cu mici diferenţe în anumite perioade ale anului, dar fără a schimba semnificativ aceste ponderi.
Cum se explică, însă, ritmul de creştere de care se bucură compania? ”În primul rând, aproape fiecare produs poate fi considerat unicat, chiar dacă la prima vedere nu s-ar sesiza unele diferenţe“, spune Cătălin Neacşu. ”Fiecare brăţară, breloc sau pandantiv este 100% confecţionat manual, iar fiecare angajat din atelier are stilul său de a crea; e un lucru care se poate observa de la un produs la altul. În funcţie de caracteristicile produsului se face necesarul de materiale, urmând ca fiecare articol să fie produs după un şablon de mărime şi model, complexitatea variind în funcţie de numărul de culori şi grosimea firelor care alcătuiesc produsul. La final, produsul e supus şi unui control de calitate, astfel încât să îndeplinească toate aşteptările consumatorilor noştri.“
Brăţările din frânghii şi parâme nautice au cea mai mare pondere a vânzărilor şi a portofoliului, spune Neacşu, amintind însă că în ofertă au apărut şi alte categorii de produse, cum ar fi pandantive, tricouri şi alte accesorii cu tematică nautică - binocluri, busole şi chiar machete de vase cu pânză. Anul acesta, compania a lansat şi prima colecţie de cămăşi Constantin Nautics. ”În viitor dorim să ne dezvoltăm în continuare într-un ritm sănătos, menţinându-ne trendul crescător, intrarea unor noi categorii de produse, dezvoltarea actualului portofoliu de brăţări, accesarea de noi pieţe internaţionale şi consolidarea celei de aici“, încheie Cătălin Neacşu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro