Afacerile distribuitorului de instalaţii şi echipamente electrice Promelek XXI, parte a grupului spaniol Elektra, au crescut cu 33% în 2022, ajungând la 40,5 mil. euro

Autor: Laurentiu Cotu Postat la 16 februarie 2023 110 afişări

Afacerile distribuitorului de instalaţii şi echipamente electrice Promelek XXI, parte a grupului spaniol Elektra, au crescut cu 33% în 2022, ajungând la 40,5 mil. euro

Distribuitorul de instalaţii şi echipamente electrice Promelek XXI din Cluj-Napoca, parte a grupului spaniol Elektra, a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de aproximativ 200 mil. lei (40,5 mil. euro), în creştere cu 33% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de circa 150 mil. lei (30,5 mil. euro).

Creşterea a fost determinată atât de investiţiile realizate de companie în dezvoltarea echipei, cât şi de oportunităţile generate de situaţia geopolitică actuală, respectiv nevoia tot mai mare a clienţilor de a accesa soluţii de eficientizare energetică, potrivit unui comunicat de presă al companiei.

’’2022 a fost un an plin de provocări. Ne-am confruntat cu majorări de preţuri la materiile prime şi sincope în lanţul de aprovizionare din cauza situaţiei geopolitice, cu dificultăţi în menţinerea unui stoc optim de produse şi materiale, dar şi cu instabilitatea şi volatilitatea pieţei. Cu toate acestea, am raportat o majorare importantă a business-ului şi, de asemenea, a profitabilităţii, cu peste 30%’’, a declarat Károly Nagy, director general Promelek XXI.

Promelek XXI colaborează cu aproximativ 2.000 de parteneri din toate zonele ţării, atât cu vânzători specializaţi, cât şi cu instalatori importanţi, precum şi cu marile lanţuri de magazine. O parte considerabilă a business-ului companiei este realizată pe segmentul de distribuţie - aproximativ 48%, dar şi pe cel de proiecte cu aproximativ 45%, în timp ce zona de producţie (n.red. în atelierul propriu) aduce 7% din cifra de afaceri.

’’Business-ul Promelek XXI a înregistrat un ritm de creştere de trei ori mai mare comparativ cu cel al pieţei de profil. Astfel, estimăm că piaţa de echipamente electrice de joasă şi medie tensiune s-a majorat cu circa 10% în 2022, ajungând la aproximativ 400 de milioane de euro’’, a mai spus Károly Nagy.

Reprezentanţii companiei estimează că piaţa de profil va raporta o nouă creştere în 2023, mai ales în zona de clienţi profesionali. În ceea ce priveşte businessul companiei în 2023, oficialii Promelek XXI mizează pe un avans cu 20% a cifrei de afaceri faţă de anul trecut şi cel puţin menţinerea profitabilităţii.

Promelek XXI şi-a început activitatea în 1996, în Cluj-Napoca, sub denumirea Promod, oferind soluţii complete pentru instalaţii electrice de joasă şi medie tensiune şi o gamă de servicii tehnico-comerciale şi logistice. Din anul 2011 Promod a devenit parte a grupului Elektra din Spania, unul dintre jucători importanţi pe piaţa internaţională de instalaţii şi echipamente electrice.

Promelek colaborează cu peste 2.000 de parteneri din toate zonele ţării, printre care vânzători specializaţi de electrice, instalatori şi grupuri de instalatori, precum şi marile lanţuri de magazine DIY, hyper şi supermarketuri din România: Leroy Merlin România, BricoDepot, Hornbach, Carrefour, Cora Hypermarché, Metro Cash&Carry, Selgros, Auchan, Emag, Altex etc.

Promelek XXI este deţinută în proporţie de 77,6% de grupul Elektra, în timp ce 19,4% este în proprietatea co-fondatorului companiei, Károly Nagy, iar 3% este deţinută de Remus Haţegan, directorul executiv al companiei.

 

 

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
echipamente,
grup,
instalatii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.