Anunţul înfricoşător făcut de mai muţi analişti. Reţeaua de socializare folosită de majoritatea oamenilor creează o depedenţă ca cea de narcotice. Peste 1 miliard de oameni sunt deja dependenţi
TikTok s-a dovedit atât de popular şi captivant, încât analiştii de top de pe Wall Street au ajuns la o concluzie stranie: platforma are acelaşi efect ca crack-ul de cocaină, scrie Business Insider.
„Algoritmul împinge conţinutul viral direct către utilizator, fapt care produce un val de endorfină după cu fiecare glisare - o fericire rapidă care dispare aproape imediat”, au spus analiştii. „Modul în care funcţionează platforma este similar cu cel al crack-ului de cocaină. Efectele cocainei se instalează mai greu după utilizare, în timp ce crack-ul loveşte repede, pe durate scurte, fapt care duce imediat la dependenţă. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul Tik-Tok-ului”.
Celelalte platforme tehnologice majore, conduse de Facebook (cocaina virtuală din această analogie extinsă), s-au grăbit să concureze cu efectele nocive ale Tik-Tokului, creând o „epidemie de crack digitală”, potrivit unei note de cercetare a analiştilor intitulată „A distrus TikTok internetul?”
Printre cele mai notabile clone ale aplicaţiei se numără Reels, lansată pe Instagram în 2020. Snapchat Spotlight a apărut în acelaşi an, urmat de YouTube Shorts, WeChat Video Accounts, Idea Pins de la Pinterest şi Fast Laughs de la Netflix. Amazon intră şi el în joc, cu un nou prototip numit „Inspire”.
Este o comparaţie extremă, având în vedere că adevărata epidemie de crack a devastat comunităţi întregi şi a ucis mii de oameni. Analiştii Bernstein nu sugerau că TikTok va ucide pe cineva. Dar nota lor de cercetare şi descrierea severă a dependenţei create de TikTok ilustrează succesul platformei şi impactul potenţial asupra economiei digitale.
În ciuda capacităţii limitate de până acum de a monetiza videoclipurile de tip short prin publicitate eficientă (oamenii pot derula rapid şi pot ignora complet reclamele), segmentul media este locul în care atenţia utilizatorilor creşte semnificativ în ultimii ani. Bernstein se aşteaptă ca, în perioada următoare, şi mai mult conţinut de tip social media să treacă în categoria videoclipurilor scurte.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro