Aplicaţia RATB de calculare a traseului este necunoscută călătorilor. Regia promite un proiect nou
Aplicaţia folosită de Regia de Transport Public a Capitalei (RATB) pentru a calcula traseul optim dintr-un punct în altul al Capitalei este necunoscută majorităţii călătorilor care foloseşte autobuzul, troleibuzul, tramvaiul sau metroul, reprezentanţii RATB spunând că lucrează la un proiect nou.
Pe pagina de internet a RATB, în partea de jos a site-ului, este un buton denumit „planificarea traseului”. Acesta deschide o hartă, iar în partea din stânga cei interesaţi pot scrie zona de unde doresc să plece şi zona unde vor să ajungă, iar prin apăsarea butonului „caută rută” aplicaţia va indica ce mijloc de transport în comun ar trebui să folosească, de unde să îl ia, câte staţii să meargă şi în cât timp va ajunge la destinaţie.
Pentru a testa această aplicaţie, jurnaliştii MEDIAFAX au realizat un experiment prin care au calculat ruta ideală de la Parcul Carol până la Gara de Nord şi apoi s-au deplasat pe traseul stabilit. Astfel, aplicaţia a arătat că de la Parcul Carol până la Piaţa Unirii călătorul poate să ia tramvaiele 7, 27, 47, sau autobuzul 232, iar această primă parte a traseului va dura aproximativ cinci minute. În realitate, a durat aproximativ 15 minute, 10 minute fiind timpul de aşteptare a apariţiei unuia dintre mijlocele de transport în comun menţionate. Apoi, deplasarea a continuat pe jos, de la baza dealului Patriarhiei până în staţia de autobuz din faţa Hanului lui Manuc, de unde trebuia luat autobuzul 232. A durat alte 10 minute până când maşina a ajuns în staţie, la care se adaugă alte 10 cât a durat deplasarea pe jos între cele două staţii. În final, cu autobuzul timpul parcurs a fost de aproximativ 30 de minute până la Gara de Nord.
Conform aplicaţiei, acest traseu ar fi trebuit parcurs în aproximativ 40-45 de minute, dar, în realitate a durat o oră şi cinci minute pentru a parcurge cele 14 staţii, iar aproape jumătate din timp a fost petrecut în staţie, în aşteptarea tramvaiului sau a autobuzului. Cu toate că RATB a publicat şi un orar, pentru ca orice călător să vadă ora şi minutul la care un mijloc de transport în comun ar trebui să ajungă în staţie, aproape de fiecare dată acestea întârzie între 10 şi 20 de minute. Astfel, este aproape imposibil pentru călători să îşi calculeze corect timpul necesar pentru a se deplasa dintr-un punct în altul al Capitalei cu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul.
În plus, niciun călător căruia jurnaliştii MEDIAFAX i-au arătat această aplicaţie de calculare a rutei nu ştia despre existenţa sa.
„E prima dată când aud că există aşa ceva, nu ştiam. Pare utilă, ar fi foarte utilă dacă mi-ar arăta la ce oră vine un autobuz în staţie, că aşa traseul mi-l fac singură. Dacă aş şti când vine maşina în staţie aş mai câştiga timp, pentru că ori aş putea merge pe jos, ori nu aş mai aştepta zeci de minute un autobuz care nu mai vine”, spune Mariana Morar, în vârstă de 42 de ani.
„Nu ştiam de funcţia asta. O să intru de curiozitate să îmi calculez traseul. Dacă nu ia în calcul şi întârzierile şi timpul petrecut în ambuteiaje, nu e bună de nimic, pentru că aşa şi eu ştiu să calculez cât fac de la Unirii până în Regie, dar în loc de 20 de minute fac uneori şi o oră. Deci, asta mi s-ar părea util, să îţi arate concret cât faci, cu tot cu trafic, din punctul A în punctul B”, consideră Alina, o tânără din Bucureşti, care spune că circulă zilnic cu autobuzul.
„E prima dată când aud de o astfel de funcţie, o consider foarte utilă, mai ales că sunt din provincie şi mă trezesc de multe ori în diverse zone ale Capitalei şi nu ştiu ce autobuz sau metrou să iau. Acum, că am aflat de funcţia asta, o să o folosesc. Chiar dacă timpul pe care îl calculează nu e foarte corect, măcar mă ajută să aflu cum să ajung la destinaţie”, spune Traian Tudor, student în Bucureşti.
Reprezentanţii RATB admit că această funcţie nu este actualizată şi spun că e un proiect mai vechi, dezvoltat de un partener privat, în care nu s-a mai investit. În schimb, precizează că în prezent se lucrează la o nouă aplicaţie, similară cu aceasta, care ar urma să fie pusă la dispoziţia călătorilor în perioada următoare, iar odată cu intrarea în circulaţie a noilor autobuze cu sistem de urmărire prin satelit, oamenii să vadă în timp real unde se află acestea pe traseu şi, totodată, care e cea mai rapidă rută.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro