LIVE: CONFERINŢA BM. Cum transformă companiile din România viitorul prin inovaţie şi sustenabilitate?

Ar trebui sau nu să mai participe România la târgurile de turism? „Să participe când e pregătită pentru a fi la un nivel bun, să fie schimbată politica de promovare şi să existe obiective bine stabilite în avans.“

Autor: Miruna Diaconu Postat la 20 aprilie 2022 72 afişări

Participarea României la Târgul Internaţional de Turism The Travel & Adventure Show din New York din perioada 19-20 martie 2022, în urma căreia au existat foarte multe discuţii despre cum a arătat standul ţării, a ridicat însă şi întrebarea dacă ar mai trebui ca ţara noastră să mai participe la astfel de târguri.

Ar trebui sau nu să mai participe România la târgurile de turism? „Să participe când e pregătită pentru a fi la un nivel bun, să fie schimbată politica de promovare şi să existe obiective bine stabilite în avans.“

Participarea României la Târgul Internaţional de Turism The Travel & Adventure Show din New York din perioada 19-20 martie 2022, în urma căreia au existat foarte multe discuţii despre cum a arătat standul ţării, a ridicat însă şi întrebarea dacă ar mai trebui ca ţara noastră să mai participe la astfel de târguri.

După publicarea de către Consulatul General al României la New York a pozei standului cu care s-a prezentat ţara noastră la târg, oamenii s-au împărţit în două categorii, cei care susţin importanţa participării la astfel de evenimente, însă cu schimbarea strategiei de promovare, şi cei care sunt de părere că astfel de deplasări reprezintă doar bani cheltuiţi degeaba.

Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a venit cu o serie de precizări privind amenajarea standului, care a fost  oferită de organizator.

„Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show ţării noastre şi tuturor celorlalţi expozanţi care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereţii despărţitori şi pe mese, şi afişaj de ţară, fiind specifică manifestării expoziţionale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită şi la ediţiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanţi, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziţie de organizator. Totodată, precizăm că pentru anul curent, s-a agreat cu reprezentanţii din industrie ca toate participările la târgurile internaţionale să fie cu standuri existente în oferta organizatorului“, au scris pe pagina de Facebook reprezentanţii Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului.

Ceea ce nu a explicat ministerul este de ce standul avea câteva poze  A4 imprimate prinse cu cleme de pânză şi nici de ce standul României nu a avut pic de personalitate.

Totodată, în această perioadă, fostul ministru, Claudiu Năsui, care a a decis în perioada mandatului său că România nu va participa la astfel de târguri, a postat un mesaj pe pagina sa de Facebook ca urmare a apariţiei pozei în spaţiul public.

„Mai ţineţi minte când v-am vorbit despre plimbatul la târguri pe banii statului? Nu a durat mult după ce am plecat din minister, că băieţii au reluat schema. Iată şi rezultatele cu care se laudă. Cei din New York, care au organizat acest stand extraordinar cu foi A4 tipărite, sunt cea mai mare sinecură a ministerului. Se numeşte „reţeaua externă“. Oameni plătiţi de câteva ori mai bine decât ministrul să nu facă mare lucru pe bani mulţi. Ca să ştiţi. cel mai mic salariu lunar era de 6.000 de euro pe lună, cel mai mare de 12.000 de euro pe lună“, a scris Claudiu Năsui pe pagina sa de Facebook.

Aşadar, ar trebui sau nu să mai participe România la târgurile internaţionale de turism? ZF a discutat cu Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România, şi cu Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, care sunt de părere că participarea României la astfel de târguri este importantă.

Călin Ile este de părere că România ar trebui să participe, dar doar atunci când este pregătită şi există obiective clare.

„Ar trebui să participe, dar atunci când e pregătită la nivel bun, dacă îşi schimbă politica de promovare astfel încât să culegem roadele şi să nu fie un efect negativ. Aş pregăti de acum participările din 2023, decât să mergem nepregătiţi la ce a rămas din 2022. Trebuie să existe obiective bine stabilite în avans, dacă nu ai, mergi degeaba“, este de părere Călin Ile.

El precizează faptul că strategia de promovare a României este învechită, nu este adaptată tendinţelor actuale, iar totul pleacă de la lipsa de asumare.

„Vrem să facem, dar o facem cu lipsă de măsură, trebuie să se creeze acele OMD-uri (n.red. Organizaţii de Management al Destinaţiei), pentru că statul nu îşi poate asuma o politică de promovare eficientă“, mai spune el.

Pe de altă parte, Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, este de părere că România trebuie să participe, iar prezenţa României la târgul de la New York, în condiţiile respective, a fost importantă.

„Să vedem şi partea bună, s-a reînnodat participarea la aceste târguri, după ce am ratat cel puţin două târguri importante. Din Europa de Est, doar România şi Croaţia au participat, iar abia în luna februarie a fost aprobat bugetul şi a venit lista târgurilor. Pentru noi este important că am fost acolo, că s-au stabilit nişte contacte. Nu este o soluţie să ţinem capul în nisip. Dacă nu participăm, nu existăm ca destinaţie“, spune el.

Totodată, Dumitru Lucra întăreşte ideea că astfel de evenimente trebuie pregătite din timp, pentru târgurile de anul viitor ar trebui gândită deja strategia de pe acum.

Până la înfiinţarea unui OMD Naţional, care va avea ca obiectiv crearea unei strategii de promovare a ţării printr-un parteneriat public-privat, în cadrul Ministerului Turismului şi Antreprenoriatului a fost constituit un consiliu pentru crearea unui brand turistic naţional, din care fac parte atât reprezentanţi ai ministerului, cât şi reprezentanţi din mediul privat, precum membri ai asociaţiilor reprezentantive de la nivelul sectorului turistic, de evenimente şi altele.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
romania,
participare,
evenimente

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.