Ascensiunea Chinei în domeniul EV ridică noi îngrijorări pentru Europa: Analiştii cer oficialilor europeni tarife vamale de până la 50% pentru a reduce importurile de maşini electrice chinezeşti în UE
Conform unei noi analize, UE ar trebui să impună tarife vamale uriaşe, de aproximativ 50%, pentru a opri fluxul de vehicule electrice chinezeşti ieftine în interiorul blocului comunitar, raportează Financial Times.
Se aşteaptă ca ancheta antisubvenţie de mare impact a Bruxelles-ului privind maşinile electrice chinezeşti să se încheie în câteva săptămâni, dar cercetătorii de la Rhodium Group spun că orice măsură punitivă ar fi probabil prea timidă pentru a descuraja producătorii chinezi de automobile.
„Ne aşteptăm ca Comisia Europeană să impună taxe în intervalul 15-30%. Dar chiar dacă taxele se vor situa la capătul superior al acestui interval, unii producători din China vor putea în continuare să genereze marje de profit confortabile pentru maşinile pe care le exportă în Europa datorită avantajelor substanţiale de cost de care se bucură", se arată în raport.
„Impunerea unor taxe în intervalul 40-50% - probabil chiar mai mari pentru producătorii integraţi pe verticală, cum ar fi BYD - ar fi probabil extrem de necesare pentru a face piaţa europeană neatractivă pentru exportatorii chinezi de vehicule electrice."
Spre exemplu, Seal U de la BYD se vinde la preţul de 20.500 de euro în China şi 42.000 de euro în UE. Profitul estimat este de 1.300 EUR şi, respectiv, 14.300 EUR, ceea ce reprezintă un stimulent puternic pentru export, spune Rhodium.
Importurile plătesc deja o rată tarifară de 10% în UE, ceea ce înseamnă aproximativ 2.100 de euro pe vehicul.
„Conform calculelor noastre, o taxă de 30% ar lăsa în continuare companiei o primă UE de 15% (4.700 de euro) în raport cu profiturile sale din China, ceea ce înseamnă că exporturile în Europa ar rămâne foarte atractive", se arată în raportul Rhodium.
BYD ar putea chiar să îşi reducă preţurile pentru a-şi atinge obiectivul de a cuceri 5% din piaţa UE până în 2025 şi 10% până în 2030, se arată în raport. „Multe alte modele chinezeşti de vehicule electrice s-ar bucura în continuare de o primă de profit puternică în UE".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro