AVIATIE: Bun, mult si cat mai ieftin, tradus in coordonate de zbor
Daca e bun, nu e neaparat sa fie si putin si scump. Cel putin nu si in aviatie. Reteta dupa care se ghideaza companiile aeriene e, mai degraba, "bun, mult si cat mai ieftin". Dar ce inseamna "bun", mult" si "cat mai ieftin" tradus in coordonate de zbor?
Daca e bun, nu e neaparat sa fie si putin si scump. Cel putin nu si in aviatie. Reteta dupa care se ghideaza companiile aeriene e, mai degraba, "bun, mult si cat mai ieftin". Dar ce inseamna "bun", mult" si "cat mai ieftin" tradus in coordonate de zbor?
Vi s-a intamplat vreodata sa zburati, sa zicem, spre Viena, dimineata, intr-un avion mai mult gol decat plin? V-ati intrebat de ce in cursele spre Roma ati gasit cu greu un loc, desi plecau mai multe aeronave in acelasi interval orar?
Nu, nu este un exercitiu de retorica de dragul retoricii, intrucat raspunsurile sunt strict legate de dinamica pietei: cursele spre Viena, Paris sau München, cele mai bine deservite orase europene (din punctul de vedere al numarului de curse) de catre companiile de aviatie prezente in Romania (pana la sapte-opt curse pe zi) transporta si cei mai multi clienti, chiar daca gradele de ocupare nu sunt intotdeauna satisfacatoare.
Zborurile spre
Stabilirea celor mai bune rute pentru companiile aeriene prezente in Romania (din perspectiva gradului de ocupare si, deci, al profitabilitatii) se poate face din perspectiva numarului de curse catre o anumita destinatie (suplimentarile vin odata cu cresterea cererii). Dat fiind ca operatorii straini prezenti in Romania (companii precum Air France-KLM, British Airways, Austrian Airlines etc.) opereaza doar spre capitalele tarilor de provenienta, de unde ofera zboruri de conexiune, datele oferite de acestia vor arata cererea spre acea destinatie; cand insa acele destinatii (de obicei sustinute cu cel putin un zbor zilnic) sunt sustinute si de zboruri ale altor companii, mai precis ale companiilor romanesti, atunci se poate spune ca destinatia este intr-adevar ceruta.
Un exemplu foarte bun in acest sens este Parisul, spre care Air
Carpatair, care opera trei zboruri spre
Londra este insa o destinatie catre care, desi cererea este mare, concurenta este scazuta: aici zboara doar compania britanica British Airways si TAROM. Motivele ar fi mai multe: pentru Marea Britanie e nevoie de viza, numarul romanilor care muncesc acolo nu este foarte mare, astfel ca majoritatea zborurilor sunt fie de business, fie de conexiune. Mai precis, raportul este: 70% din zboruri sunt pentru Londra, iar 30% sunt curse de transfer. Cele mai bine vandute bilete cu escala la Londra sunt cele pentru
Daca cele mai bine acoperite si cele mai cerute capitale europene sunt Parisul, Londra si Viena, cele mai bine acoperite tari sunt, in ordine, Italia,
O alta modalitate de a desemna cele mai cautate rute sunt datele statistice, conform carora in primele noua luni din 2006 aproape 3 milioane de persoane au calatorit cu avionul. Cum isi impart insa companiile cei peste 80.000 de calatori care zboara saptamanal cu avionul? Datele statisticii arata ca cei mai multi (o treime) au intrat cu avionul in Italia, Spania si
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro