Barbatii cuceresc piata cosmeticelor
Cand vorbesc despre cresterea nivelului de trai si a educatiei consumatorilor, producatorii si distribuitorii de cosmetice din Romania au in vedere si un segment de la care au asteptari tot mai mari: barbatii care folosesc cosmetice. Pentru unele companii, vanzarile de creme, geluri sau lotiuni destinate barbatilor au ajuns sa reprezinte deja 30% din cifra de afaceri.
Cand vorbesc despre cresterea nivelului de trai si a educatiei consumatorilor, producatorii si distribuitorii de cosmetice din Romania au in vedere si un segment de la care au asteptari tot mai mari: barbatii care folosesc cosmetice. Pentru unele companii, vanzarile de creme, geluri sau lotiuni destinate barbatilor au ajuns sa reprezinte deja 30% din cifra de afaceri.
Oare barbatii devin din ce in ce mai mult femei?, se intreba jurnalista Carrie Bradshaw in "Totul despre sex". Daca uzul cosmeticelor si preocuparea pentru infrumusetare sunt considerate atribute exclusiv feminine, probabil ca intrebarea ar avea sens; producatorii de cosmetice ar nega insa cu tarie o asemenea ipoteza, recunoscand insa cu placere ca barbatii folosesc cosmetice masculine un segment care, conform acelorasi producatori, creste la nivel local cu cel putin 10% pe an.
Conform datelor Euromonitor, volumul pietei romanesti a cosmeticelor (care include nu numai creme si lotiuni, ci si servicii de chirurgie estetica, produse de fitness si dieta) s-a ridicat in 2006 la 600700 mil. euro, iar pentru anii care urmeaza, corpul de statistica economica al UE estimeaza o crestere in total de pana la 60% in intervalul 2006-2010. Iar produsele pentru uz masculin si-au castigat deja o felie buna din aceasta piata, potrivit lui Dan Zloteanu, director de marketing la Beiersdorf, care detine brandul Nivea. "Ponderea produselor pentru barbati ajunge la 30% din totalul vanzarilor Nivea in
Reprezentantul Beiersdorf recunoaste ca "barbatul roman este interesat de aspectul sau, insa nu e suficient de convins ca merita sa foloseasca zilnic acest tip de produse". Conform lui Zloteanu, publicul-tinta al cosmeticelor barbatesti este format din tineri cu varsta intre 25 si 35 de ani, care locuiesc la oras, sunt in pas cu noile tendinte in moda, design sau decoratiuni si au venituri peste medie. In plus, consumatorul tipic "este interesat de aspectul sau exterior si foloseste crema de fata la indemnul partenerei sale".
La toate acestea, George Popescu, directorul Amway
Pentru Oriflame, care concureaza cu
Conform ultimei cercetari a Institutului National de Statistica, realizata la nivelul anului 2005, o gospodarie din mediul urban cheltuia in medie 23,38 lei pe luna pentru produse cosmetice si de ingrijire personala, in timp ce una din mediul rural doar 8,53 lei. Discrepanta s-a manifestat si intre categoriile sociale, cel mai mult cheltuind patronii (46,39 lei), iar cel mai putin lucratorii din agricultura (6,85 lei). Din cercetare lipseste segmentarea pe sexe, insa Monica Tatoiu de la Oriflame considera ca "vanzarile de cosmetice masculine tin de nivelul de civilizatie al unei societati si mai ales de educatia pietei romanesti in aceasta directie. Si mai e de munca pentru educarea si informarea barbatului". Una peste alta insa, importanta pe care consumatorii, mai ales din zonele urbane, o aloca modului in care arata "va duce la o crestere semnificativa a vanzarilor de produse de ingrijire a pielii, a parfumurilor si a produselor de ingrijire pentru barbati", apreciaza Ramona Brad, director de relatii externe la Procter & Gamble Romania. Compania are acum, conform declaratiilor proprii, o cota de piata de aproximativ 40% pentru produsele de infrumusetare. Cel mai mare potential de crestere, pe ansamblul pietei, conform reprezentantei P&G, il vor avea in continuare, ca si pana acum, articolele relativ noi - produsele lichide pentru baie, balsamurile pentru par si produsele de ingrijire a pielii (creme si lotiuni cosmetice). Si, adauga Brad, "sporirea puterii de cumparare si stilul de viata imbunatatit vor duce la o sofisticare a consumatorilor si la o preferinta pentru produse de calitate ridicata si mai scumpe". Adica exact factorii care stimuleaza si cresterea vanzarilor de cosmetice pentru barbati.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro