Barclays, una dintre cele mai mari bănci europene, a primit o amendă de 29 de milioane de euro pentru modul în care şi-a tratat clienţii aflaţi în dificultate
Barclays, a doua cea mai mare bancă din Regatul Unit, a primit o amendă de 26 de milioane de lire (aproape 29 de milioane de euro) pentru „proasta tratare” a clienţilor care au întâmpinat dificultăţi financiare după ce au primit un credit, anunţă Financial Times.
FCA, autoritatea de supraveghere financiară din Marea Britanie, a luat în vizor perioada cuprinsă între 2014 şi 2018, declarând că Barclays a aplicat măsuri de restructurare pro-active pentru peste 1,5 milioane de clienţi – persoane fizice şi companii – în valoare de 273 de milioane de lire din 2017 încoace.
FCA a declarat că banca nu a acţionat cu profesionalism în condiţiile în care clienţii au întârziat să îşi plătească creditele, iar Barclays a preferat în cele mai multe cazuri să ignore motivele care au stat în spatele restanţelor.
„De când a fost identificată problema, am implementat o serie de schimbări asupra sistemelor şi proceselor dedicate clienţilor, iar colegii din diviziile de training încearcă să soluţioneze problemele şi am contactat deja marea majoritate a clienţilor care au fost afectaţi”, reiese dintr-o declaraţie a băncii.
Profiturile Barclays s-au prăbuşit cu 66% în prima jumătate a anului ca urmare a efectelor economice pe care le-a generat pandemia de coronavirus.
În plus, profiturile atribuite acţionarilor au scăzut la 695 milioane de lire în S1/2020 de la 2 miliarde de lire în aceeaşi perioadă din 2019.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro