Berea bate vodca
Ne-am obisnuit ca rusii sa domine piata livrarilor de petrol, a celor de gaze naturale ori de aluminiu. Dar cine isi inchipuia, acum cativa ani, cand toata lumea era cu gandul la vodca din Rusia, ca o marca de bere ruseasca ar putea sa devina cea mai vanduta de pe continent?
Ne-am obisnuit ca rusii sa domine piata livrarilor de petrol, a celor de gaze naturale ori de aluminiu. Dar cine isi inchipuia, acum cativa ani, cand toata lumea era cu gandul la vodca din Rusia, ca o marca de bere ruseasca ar putea sa devina cea mai vanduta de pe continent?
Anul trecut s-au consumat 10,7 milioane de hectolitri de Baltika, o marca ce nu exista acum 16 ani. Baltika vinde cu doar 1,3 milioane de hectolitri mai putin ca liderul actual, Heineken, si se estimeaza ca suprematia acestuia pe piata europeana va mai dura cel mult cinci ani. Daca vanzarile Baltika au crescut cu 13% in 2005, cele ale Heineken au inregistrat o crestere de doar 9%.
Cresterea fara precedent a fost influentata si de dorinta autoritatilor de la Moscova de a reduce consumul de vodca; de altfel,
In 1998, vanzarile de vodca, in termeni de volum, insumau 36% din bauturile alcoolice comercializate in Rusia. Anul trecut procentul a ajuns la 18%. In schimb, vanzarile de bere reprezinta 70% din cantitatea de bauturi care contin alcool, scrie Sunday Herald. Baltic Beverages Holding (BBH), compania care are in portofoliu Baltika, este detinuta in proportie de 92% de firma Scottish & Newcastle, a sasea ca marime din Scotia, si de cea daneza Carlsberg. Prin marcile pe care le comercializeaza, aceasta detine 36,3% din piata, de doua ori mai mult decat competitorul de pe locul doi din Rusia, Sun Interbrew. Impreuna cu Heineken, Efes si SAB Miller, aceste companii au acaparat deja 85% din piata ruseasca. John Nicolson, presedintele BBH, apreciaza ca valoarea actuala a companiei pe care o conduce este de 8-9 mld. dolari, de aproape cinci ori mai mare fata de acum patru ani.
Totusi, in Rusia, previziunile de crestere economica sunt mai degraba sumbre. Morgan Stanley estimeaza pe termen lung o crestere medie de doar 1% din cauza a trei potentiale pericole: declinul populatiei, cresterea gradului de reglementare a pietei si competitia sporita. De aceea, producatorii marcii Baltika intentioneaza sa investeasca in urmatorii doi ani 500 mil. dolari pentru a-si extinde capacitatile de productie in Ucraina,
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro