Bilanţ la final de mandat
Marius Popescu, CEO-ul NN Asigurări, povesteşte care sunt cele mai recente realizări ale companiei pe care a condus-o timp de patru ani înainte de a trece de la o piaţă în construcţie (România) la una dintre cele mai competitive din regiune (Turcia).
Dacă iniţial comunicările cu presa legate de dezvăluirea rezultatelor companiei se desfăşurau într-un cadru formal, în care reprezentanţii managementului îşi prezentau rezultatele stând în picioare în faţa audienţei, cel mai recent astfel de eveniment a fost unul mai relaxat, într-un context mai familiar, al unei mese rotunde, în care ei s-au aşezat lângă jurnalişti.
Şi tonul discuţiei a fost schimbat: dinamismul anterior al executivului Marius Popescu este încărcat cu o uşoară nostalgie, pe care şi-o şi asumă la debutul prezentării. „Pentru mine este şi un moment nostalgic: după 12 ani în România, din care am fost patru ani CEO la «viaţă» (NN Asigurări de Viaţă), plec din nou din ţară, aşa că pe lângă despărţirea care e destul de grea pentru angajaţi, clienţi, colaboratori, am din nou această senzaţie nostalgică. Am vrut să ne întâlnim personal”, îşi descrie Popescu starea de spirit în pragul preluării mandatului de CEO al NN Tucia, la 1 aprilie.
În cadrul companiei din Turcia, executivul român va fi responsabil atât de segmentul poliţelor de viaţă, cât şi de segmentul pensiilor private, compania din acolo înglobând ambele produse; el va trece astfel de la o piaţă de circa 20 de milioane de locuitori, la una de peste 80 de milioane. Dacă valoarea pieţei locale a asigurărilor de viaţă este de circa 1,7 miliarde de lei, a turcilor are un nivel de circa patru ori mai mare. Popescu face acest pas după o experienţă de peste 15 ani în domeniul asigurărilor, pensiilor private şi investiţiilor, dobândită atât în ţară, cât şi în străinătate.
El a preluat conducerea NN Asigurări de Viaţă (fosta ING Asigurări de Viaţă) în vara anului 2013. Înaintea acestui rol, a fost timp de trei ani CEO al diviziei de pensii deţinute de grupul olandez NN în România. Totuşi, nu este la prima experienţă internaţională: şeful NN Asigurări şi-a început cariera în domeniul financiar la Toronto, Canada, ca analist financiar la gigantul General Motors. „Mi se pare că modul în care m-am simţit în aceşti ani - pentru mine a fost cea mai frumoasă perioadă a vieţii în anii aceştia”, descrie Marius Popescu perioada petrecută în România. Afirmă acest lucru şi prin prisma rezultatelor obţinute în ultimii ani, un bilanţ cât se poate de pozitiv. „Anul trecut a fost cel mai bun an din ultimii 10. În sfârşit, suntem cu toţi indicatorii peste situaţia de dinainte de criză, a trecut această decadă pierdută din istoria noastră - practic «am scos capul» nu numai în ceea ce priveşte primele, ci şi activele, profitul, iar totul ar trebui să arate mai bine.”
Anul trecut compania a obţinut un profit brut de 29,8 milioane de lei (6,6 mil. euro), în creştere cu 31% faţă de 2015. Profitul operaţional, care exclude cheltuielile excepţionale cu rebrandingul (trecerea de la ING la NN), lansarea asigurării de sănătate şi altele, a însumat însă 52,7 milioane de lei. NN a ajuns să deţină o cotă de circa 40% din piaţa asigurărilor de viaţă, menţinându-şi astfel poziţia de lider.
Compania a vândut anul trecut poliţe noi în valoare de aproximativ 55 milioane de lei, iar valoarea primelor brute subscrise totale a ajuns la 661,7 milioane de lei anul trecut, cu 5,2% mai mult faţă de 2015. O contribuţie importantă la businessul nou realizat de NN anul trecut au avut-o asigurările de sănătate, produs lansat în aprilie 2016, care au generat 21% din vânzările noi, echivalentul a 11,5 milioane de lei şi peste 10.000 de contracte noi. „Credem că a fost un succes destul de mare că 20% din vânzările noastre noi au venit de la asigurarea de sănătate în primul an de la lansare, mai ales având în vedere că nu a fost un an plin – ci le‑am lansat în aprilie”, descrie Popescu evoluţia pe segmentul asigurărilor de sănătate.
De altfel, lansarea acestui produs a fost una dintre principalele realizări menţionate de Popescu pentru mandatul din România, în contextul în care de la o previziune iniţială de 6.000 de clienţi în primul an de la lansare, rezultatele au depăşit 10.000. NN a ajuns astfel la o cotă de piaţă de circa 8% pe nişa asigurărilor de sănătate, cu prime totale subscrise de 135 milioane de lei pe an. „Suma asigurată medie a crescut la 74.000 de lei, în creştere cu 30% faţă de anul anterior. Motivul este asigurarea de sănătate; în 2016 am capitalizat experienţa noastră din piaţă şi am intrat pe segmentul asigurărilor de sănătate, unde suma asigurată este mare - 100.000 lei anual - pentru chirurgie şi spitalizare. Astfel, combinaţia între asigurările noastre clasice şi asigurările de sănătate ne-a dus la o creştere a sumei asigurate destul de mare”, explică cum a influenţat orientarea pe acest produs şi creşterea sumei asigurate medii. Popescu oferă şi câteva detalii referitoare la profilul clientului acestui produs. „Clientul de asigurări de sănătate are în medie 29 de ani, o treime dintre ei sunt din Bucureşti şi au venituri în jur de 4.500 de lei; sunt distribuiţi destul de egal între bărbaţi şi femei.”
Capitalizarea companiei (raportul între disponibilul de capital şi necesarul de capital) a ajuns sub mandatul lui Marius Popescu la peste 380%. „E important de reţinut nu numai că avem cel mai bun an de dinainte de criză, nu doar că am lansat produse noi, dar am reuşit să ne consolidăm poziţia de capital şi să rămânem în continuare o companie foarte sigură. Practic spunem că avem de 3,8 ori mai mult capital decât este necesar ca să suportăm riscurile aduse de businessul pe care îl avem în România”, descrie CEO‑ul capitalizarea companiei. Printre realizările mai recente se numără faptul că, de la începutul acestui an, NN a început să vândă fonduri unit linked cu 1,5% comision, în scădere de la taxa anterioară, de 5%. „Lansarea asigurării de sănătate şi faptul că în 2017 reducem aceste taxe de la 5, la 1,5% sunt principalele realizări de aici. Aş zice că a treia realizare este bucata - care nu e legată de servicii - culturală, de suflet, sunt foarte ataşat de ţară, de oameni, de companii”, conchide Popescu bilanţul realizărilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro